بهرام عین اللهی پنجشنبه در حاشیه شورای اداری شهرستان طارم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از آنجا که در کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی ، آمریکایی و روسیه شاهد موج ششم کرونا هستیم باید عادی انگاری را کنار بگذاریم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا در دام موج ششم کرونا گرفتار نشویم.

وی همچنین  افزود:تاکنون ۸۴ درصد گروه هدف کشور که جمعیتی بالغ بر ۶۷ میلیون نفر را شامل می شود یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده اند گفت: ۶۸ درصد مردم نیز ۲ دُز واکسن تزریق کرده که امیدواریم در چند هفته آینده این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین اظهار داشت:در مورد کسانی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند ستاد کرونا تصمیم گیری می کند. ستاد کرونا بیشتر معتقد به قرنطینه هوشمند است تا افرادی که واکسن نزده اند در تجمع حضور پیدا نکنند.

وی اضافه کرد: در مقابله با بیماری کووید ۱۹ مهم ترین اقدام واکسیناسیون است. تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار موثر است لذا به هموطنان توصیه می شود هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا بر مقابله با کرونا موفق شویم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که ناچاریم مدت های زیادی با کرونا زندگی کنیم لذا در این میان نباید عادی انگاری و ساده انگاری کرده و نکات بهداشتی را فراموش کنیم. باید با کرونا زندگی کنیم.

عین اللهی  در ادامه گفت: مطلب مهمی که باید به آن توجه کرد، بحث جمعیت کشوری است، ایران در حال تغییر از یک کشور جوان و شاداب به یک کشور پیر است بطوری که حدود ۱۲ درصد از مردم کشور مسن هستند که  در چند سال آینده این رقم  به ۳۰ درصد افزایش می یابد.

وی افزود:همه باید تلاش کنیم تا جمعیت کشور افزایش یابد. وزارت بهداشت در این راستا گام های اساسی خواهد برداشت که در اولین گام قرار دادن هزینه ناباروری در تعهدات خدمات بیمه است.

رییس‌جمهوری به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت در دهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد زنجان شد.

هشدار جدی: موج ششم کرونا همچنان در کمین ایران