گلکسی A۷۳؛ پیشرفته‌ترین سری A سامسونگ

گلکسی A۷۳؛ پیشرفته‌ترین سری A سامسونگ


منبع: برترین ها

92

1400/8/27

22:07


اخیراً گزارشی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد شرکت سامسونگ قصد دارد گوشی Galaxy A73 5G را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و به عنوان پیشرفته‌ترین گوشی سری گلکسی A روانه بازار کند که به صفحه نمایش بزرگ AMOLED و دوربین چهارگانه ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است.

فرارو: شرکت سامسونگ تاکنون گوشی‌های متعددی را در سری اقتصادی Galaxy A روانه بازار کرده، اما اخیراً گزارشی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت کره‌ای قصد دارد گوشی جدیدی با نام Galaxy A73 5G را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ و به عنوان پیشرفته‌ترین گوشی سری گلکسی A روانه بازار کند که به صفحه نمایش بزرگ AMOLED و دوربین چهارگانه ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است.

گفته می‌شود شرکت سامسونگ برنامه ریزی کرده است که گوشی‌های ارزان قیمت و میان رده سری Galaxy A را در سال ۲۰۲۲ با الگوی نامگذاری Ax3 روانه بازار کند که ما پیش از این از طریق نام‌هایی همچون Galaxy A13 ارزان قیمت، Galaxy A33 کمی گرانتر و Galaxy A53 میان رده، با آن آشنا شده بودیم.

حالا یک نام جدید به این فهرست افزوده شده که Galaxy A73 5G نام دارد که یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های سری A خواهد بود. این تلفن همراه برای عرضه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ پیش بینی شده و گفته می‌شود تنها در نسخه 5G راه اندازی خواهد شد.

گلکسی A۷۳؛ پیشرفته‌ترین سری A سامسونگ

اکنون براساس شایعات افشا شده جدید، پرویزخان، گرافیست مطرح دنیای فناوری که او را با نام مستعار Technizo Concept می‌شناسیم، مجموعه‌ای از تصاویر سه بعدی سامسونگ A73 را با همکاری وبسایت فناوری LetsGoDigital ایجاد کرده است. روی هم رفته از نظر طراحی، این گوشی هوشمند میان رده بسیار شبیه به نسل قبلی خود خواهد بود، اما انتظار می‌رود که سامسونگ به روز رسانی‌های جدیدی را درنظر خواهد گرفت.

گلکسی A۷۳؛ پیشرفته‌ترین سری A سامسونگ

برای شروع از قسمت جلوی دستگاه شروع می‌کنیم که به احتمال زیاد به صفحه نمایش تخت AMOLED مجهز خواهد شد. احتمالاً این نمایشگر، یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با وضوح +Full HD خواهد بود که از نرخ رفرش متغیر ۹۰ تا ۱۲۰ هرتز برخوردار است. سنسور اثر انگشت دستگاه نیز زیر نمایشگر قرار گرفته و دارای بدنه پلاستیکی با گواهی IP67 خواهد بود که گوشی را در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم می‌کند. ماه گذشته، رسانه کره‌ای The Elec نیز گزارش داد که سامسونگ می‌خواهد مدل جدید سری A را برای اولین بار به صفحه نمایش یک سازنده چینی مجهز کند. این به شرکت امکان می‌دهد در هزینه‌ها صرفه جویی کند که برای مقابله با رقابت فزاینده برند‌های چینی ضروری است.

گلکسی A۷۳؛ پیشرفته‌ترین سری A سامسونگ

گفته می‌شود سامسونگ از دو شرکت چینی CSOT و BOE برای ساخت یک پنل OLED درخواست همکاری کرده و هرکدام که بهترین راه حل را ارائه دهد، اجازه خواهد داشت نمایشگر‌های A73 را تولید کند. ناگفته نماند که شرکت چینی CSOT در حال حاضر نمایشگر‌های سامسونگ را برای سری گلکسی M را تولید می‌کند. گلکسی A73 5G به احتمال زیاد دوباره به دوربین سلفی پانچ حفره‌ای مجهز می‌شود که در وسط قرار می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ دوباره دوربین جلوی ۳۲ مگاپیکسلی را انتخاب خواهد کرد یا این بار همانطور که در مورد Galaxy S21 FE اتفاق خواهد افتاد، دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی را انتخاب خواهد کرد.

همچنین انتظار داریم بر خلاف گلکسی A72 که اسلات سیم کارت آن از بالا قابل دسترسی بود، گلکسی A73 اسلات سیم کارت را در پایین دریافت کند. علت این امر نیز حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری است که فضای لازم را برای این کار ایجاد می‌کند. متأسفانه، این موضوع در مورد گلکسی A53 و گلکسی A33 نیز صدق می‌کند. علاوه بر این، در پایین یک اتصال USB نوع C، یک میکروفون و یک بلندگو قرار دارد و طبق معمول گوشی‌های هوشمند سامسونگ، کلید‌های تنظیم صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست قرار می‌گیرند. سمت چپ نیز بدون دکمه‌ها و اتصالات باقی می‌ماند.

این دستگاه بر روی سیستم عامل اندروید ۱۲ در ترکیب با رابط کاربری One UI 4 اجرا خواهد شد. سامسونگ مدل‌های سری A خود را با ۳ سال به روز رسانی نرم افزار و ۴ سال به روز رسانی امنیتی ارائه می‌دهد. در مورد چیپست، سامسونگ A۷۳، ۵G ممکن است از Qualcomm Snapdragon 750G استفاده کند که در گلکسی A52 5G نیز استفاده می‌شود. احتمالاً چندین نوع پیکربندی از جمله ۶ و ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، برای گلکسی A73 درنظر گرفته می‌شود.

مدتی پیش Garyeon Han، یک افشاگر مورد اعتماد، در توییتر گزارش داد که گلکسی A73 به سنسور تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. این اولین باری است که یک گوشی میان رده سامسونگ به چنین دوربینی با وضوح بالا مجهز می‌شود. در حال حاضر تنها مدل‌های رده بالای این برند مانند گلکسی اس ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز هستند، اما به احتمال زیاد سامسونگ از سنسور متفاوتی برای A۷۳ استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود سامسونگ از سنسور ISOCell HM2 برای این گوشی استفاده کند که یک سنسور نسبتا کوچک ۱/۱.۵۲ اینچی با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتر است.

گلکسی A۷۳؛ پیشرفته‌ترین سری A سامسونگ

این سنسور نسل سوم دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ است که برای گوشی‌های هوشمند میان رده در نظر گرفته شده است. چندین برند دیگر مانند Xiaomi Redmi Note 10 Pro، Honor 50 و Motorola Edge 20 قبلاً از این سنسور تصویر سامسونگ استفاده کرده اند. به گزارش فرارو، به غیر از دوربین اصلی، هنوز اطلاعاتی از سه دوربین دیگر گلکسی A73 در دست نیست.

برای ایده گرفتن، گلکسی A72 به یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی OIS، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی OIS و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است، بنابراین دوربین‌های دیگر گلکسی A73 ممکن است از همین الگو پیروی کنند. از آنجایی که A73 به یک صفحه نمایش بزرگ مجهز است، می‌توانید انتظار داشته باشید که با یک باتری با ظرفیت بالا جفت شود، بنابراین، احتمالاً دوباره شاهد یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی خواهیم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو