آمریکا: حمله اخیر به پایگاه التنف کار ایران بود

منبع: برترین ها

45

1400/8/28

07:51


روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد، حمله ماه گذشته به پایگاه التنف واقع در جنوب سوریه که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، توسط ایران انجام شده‌است.

ایرنا: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد، حمله ماه گذشته به پایگاه التنف واقع در جنوب سوریه که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، توسط ایران انجام شده‌است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده مدعی شد، ایران ماه گذشته با یک فروند پهپاد پایگاه آمریکایی در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شده است که هدف قرار دادن پایگاه التنف پاسخی از طرف ایران به بمباران خاک سوریه توسط اسرائیل بوده است.

پیش تر جان کربی سخنگوی پنتاگون حمله به پایگاه آمریکایی در التنف سوریه را پیچیده، هماهنگ و عمدی خوانده بود.

کربی از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرده بود و گفته بود اطلاعاتی از مهمات مورد استفاده در این حمله ندارد.

این درحالی است که رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی در ادامه اتهام زنی ها و فرافکنی ها علیه جمهوری اسلامی ایران ادعا کردند که ایران پشت حمله پهپادی هفته گذشته به پایگاه نظامی در جنوب سوریه بوده است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد آمریکا معتقد است ایران به این حمله کمک و آن را تشویق کرده است اما این پهپادها از ایران پرواز نکرده اند.

روزنامه العربی الجدید ۲۸ مهرماه به نقل از منابع خود گزارش داد که پایگاه آمریکایی در التنف سوریه هدف حمله پهپادهای ناشناس قرار گرفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که احتمالا این یک حمله موشکی بوده است.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که پایگاه التنف هدف حمله پهپادها قرار گرفته و یک مقام نظامی آمریکا تایید کرد که این پایگاه هدف حمله موشکی قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که به یک پایگاه آمریکا در جنوب سوریه حمله شده اما هیچ تلفاتی بر جای نگذاشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو