حرف و حدیثی در مورد وزیر پیشنهادی وجود ندارد

منبع: برترین ها

107

1400/8/28

11:21


معاون امور مجلس رییس جمهوری، «یوسف نوری» را عضوی از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و مسائل آن چون کسری بودجه و طرح رتبه بندی معلمان آشنایی کافی دارد.

ایرنا نوشت: معاون امور مجلس رییس جمهوری، «یوسف نوری» را عضوی از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و مسائل آن چون کسری بودجه و طرح رتبه بندی معلمان آشنایی کافی دارد.

سید محمد حسینی درباره یوسف نوری گزینه معرفی شده رییس‌جمهوری برای سمت وزارت آموزش و پرورش، گفت: وزیر معرفی شده عضوی از خانواده آموزش و پرورش، معاون مدیرکل و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و رییس مرکز فناوری در ستاد وزراتخانه بوده است؛ بنابراین درباره او حرف و حدیثی وجود نخواهد داشت.

معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و چالش‌های آن چون کسری بودجه و طرح رتبه بندی معلمان آشنایی کافی دارد. امیدوارم نمایندگان مجلس برنامه او را شنیده و مورد توجه قرار دهند.

حسینی ادامه داد: برآورد ما حاکی از استقبال نمایندگان از وزیر معرفی‌شده است. امیدوارم با پاسخ گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به دغدغه‌ها و ابهامات نمایندگان، این وزراتخانه از حالت بلاتکلیف خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از پیچیده‌ترین سازمان‌ها آسیب‌ می‌رساند. به دلیل مشکلات و انتظارات موجود در این وزراتخانه به طور متوسط هر دو سال یک وزیر تغییر کرده است مثلا در دولت قبل این وزارتخانه چهار وزیر و سرپرست عوض کرد.

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری یادآور شد: این موارد نشان می‌دهد مسئولیت در این نهاد دشوار است. از سوی دیگر اداره آموزش و پرورش با سرپرست هم آسیب‌زا است و امیدوارم با کمک نمایندگان این مرحله پشت سر گذاشته شود تا با مشورت بزرگان گام‌های بعدی برای حل مشکلات این وزارتخانه برداشته شود.

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه ۷ آذرماه برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو