خوشمزه‌ترین دونات‌های آمریکا

خوشمزه‌ترین دونات‌های آمریکا


منبع: فوت و فن

138

1400/8/28

12:36


خوشمزه‌ترین دونات‌های آمریکا

 
Glazed and Confuzed
دنورر – کلورادو : موهیتو
این کافه دونات‌های ویژه و بسیار خوشمزه دارد. سرآشپز این کافه‌ی آجری و خلاقانه، «جاش اسکواب» است که همه دونات‌ها را با مواد محلی، فصلی و ارگانیک تهیه می‌کند و می‌پزد. از جمله دونات‌های این کافه می‌توان به بیکن با شیره افرا، Nutter Butter با روکش شکلات و موز و دونات گردویی با بلک‌بری اشاره کرد. دونات موهیتوی این کافه از همه خوشمزه‌تر است و در آن از نعناع و لیموترش تازه استفاده شده است.
 


Verna’s Donut Shop
کمبریج – ماساچوست: دیپ عسل و شکلات
در بوستون در هیچ کافه‌ یا قنادی نمی‌توانید دوناتی خوشمزه‌تر از دونات شکلات و عسل Verna’s پیدا کنید. این کافه بیش از ۶۰ سال است که فعالیت می‌کند و معروف‌ترین دونات‌های آن نیز دونات‌های شکلاتی-عسلی است که به دیپ عسل شهرت دارند.
 


Blue Star Donuts
پورتلند: Cointreau Crème Brûlée
این مغازه دونات فروشی با اینکه در شهر پورتلند قرار دارد اما دونات‌هایش به سبک پیراشکی‌های جنوب فرانسه تهیه می‌شوند. خمیر این دونات‌ها، از مواد ارگانیک و کاملا تازه تهیه می‌شود. جالب است بدانید دونات‌های این کافه در روغن برنج سرخ می‌شوند. از جمله طعم‌های مختلف این دونات‌ها می‌توان به ریحان و بلوبری، شیر پرچرب و پنیر خامه‌ای و پسته اشاره کرد. اما از همه آنها خوشمزه‌تر و معروف‌تر، کرم‌بروله Cointreau است.


Danny’s Donuts
ویستا، کالیفرنیا: بلوبری کیک
کافه Danny’s Donuts نیز از سال ۱۹۷۳ میلادی در جنوب کالیفرنیا کار خود را آغاز کرده است و مشتری‌های خاص خود را دارد. این مغازه دونات فروشی، ادعای بهترین دونات بلوبری در سراسر آمریکا را دارد که بی‌راه هم نیست. بهترین مافین بلوبری را در همین کافه می‌توانید صرف کنید که با بلوبری تازه سرو می‌شود.


Stan’s Donuts
لس‌آانجلس: دونات کره بادام‌زمینی و موز با چیپس شکلاتی
این مغازه از سال ۱۹۶۵ میلادی فقط دونات می‌فروشد و شهرت بسیاری در سراسر آمریکا دارد. مشهورترین دونات آن نیز، دونات بادام زمینی با موز است که با چیپس شکلات بر روی آن، سرو می‌شود.  


Bouchon Bakery
یانتویه، کالیفرنیا: Jelly Doughnut with Seasonal Pres
در روزهای شنبه و یکشنبه می‌توانید دونات‌های ژله‌ای بسیار خوشمزه را از این کافه خریداری کنید. هر کدام از این دونات‌ها حدود ۳ دلار قیمت دارند که اصلا ارزان نیست اما مملو از کره و مغزهای خوشمزه است که بر اساس فصل فرق می‌کند.


Loyless Donuts
آشفورد: Chocolate Glazed
دونات‌های این مغازه به قدری خوشمزه و مشهور هستند که تا پیش از ظهر همه دونات‌ها فروخته و مغازه بسته می‌شود. این دونات‌ها کاملا خانگی هستند و داغ و خوشمزه سرو می‌شوند.


Dough
بروکلین، نیویورک: Lemon Poppy
این مغازه کوچک در گوشه‌ای از شهر بروکلین قرار دارد و دونات‌های خاص و خوشمزه ارائه می‌کند. از جمله موادی که در تهیه دونات‌های متنوع این کافه مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به پشن‌فروت، هیبیسکوز، ارل‌گری، پرتغال خونی، شکلات و … اشاره کرد. کیک‌های لیمویی این دونات‌فروشی از همه مشهورتر و خوشمزه‌تر هستند.


Round Rock Donuts
راندراک، تگزاس: Plain Glazed
دونات‌های زرد و نارنجی Round Rock از جمله خوش‌طعم‌ترین دونات‌های دنیا است. این کیک‌ها با تخم‌مرغ تازه تهیه می‌شوند و دستور پخت آن از سال ۱۹۲۰ تا کنون به همان شکل قدیمی باقی مانده است. این دونات‌ها فقط ۵۹ سنت قیمت دارند و هر چند تا که دوست دارید می‌توانید میل کنید.


Doughnut Vault
شیکاگو: Plain Glazed
دونات‌های این فروشگاه ساده‌ترین دونات‌ها هستند. همان پیراشکی‌های شکری که شاید در هر جایی مشابه آن را پیدا کنید، اما طعم و مزه‌ای که این دونات دارد را بدون شک در هیچ کجای آمریکا نمی‌توانید بیابید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو