Last Night in Soho نقد فیلم

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

تومازین مک کنزی که اخیراً او را در فیلم «خرگوش جوجو» دیده بودیم، بازیگر نقش اصلی فیلم است. آنا تیلور – جوی که با سریال «گامبی وزیر» به شهرت رسید، دیگر بازیگر مشهور فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست؟

الی (تومازی مک کنزی) دختر روستایی است که قصد دارد طراح مد شود. از این رو، به لندن می رود تا رویایش را دنبال کند اما در این شهر با اتفاقات عجیبی مواجه می شود که...

کارگردان کیست؟  

ادگار رایت که یکی از خوش ذوق ترین و خلاق ترین کارگردانان بریتانیایی چند دهه اخیر سینماست. آخرین فیلم رایت «Baby Driver» بود که در سال 2017 اکران شد. با این حال، کماکان فیلم های بریتانیایی این کارگردان که در آن باسایمون پگ و نیک فراست همکاری کرده بود، در رده بهترین آثارش قرار می گیرد.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«آخرین شب در سوهو» خشونت فراوانی دارد و اشارات مکرر به روابط جنسی دارد و در مجموع برای افراد کم سن و سال ساخته نشده است

Last Night in Soho نقد فیلم

نکات مثبت فیلم؟

فیلمبرداری مانند اغلب آثار ادگار رایت در «Last Night in Soho» نیز بی نقص عمل کرده است.

به فیلمبرداری، تدوین مناسب فیلم را هم باید اضافه کرد که این ویژگی نیز مانند تمام ساخته های پیشین این کارگردان، دقیق و استادانه انجام شده است.

استفاده اصولی از نور و رنگ در فیلم، از جمله نکاتی است که علاقه مندان به فیلمسازی قطعاً باید ببینند.

فیلم به خوبی توانسته معضلات دختران جوان مشتاق پیشرفت در قلب لندن را به تصویر بکشد؛ هرچند که این روایت کم عمق است.  

نکات منفی فیلم؟

برخی از موضوعات فرعی فیلم مانند مشکلات مادر الی به حال خود رها شده اند. در طول فیلم به مشکلات روانی مادر الی اشاره می شود و گهگاهی نیز او را در آینه میبینیم اما فیلم هیچ توضیح بیشتری درباره او نمی دهد.

فیلم در یک سوم پایانی دچار نوعی سردرگمی می شود و تبدیل به اثری ترسناک می شود در حالی که به خوبی در نیمه ابتدایی در حال موشکافی ذهن شخصیت اصلی بود.

( خطر لو رفتن داستان) پایان بندی فیلم سرهم بندی شده است. اینکه اگر تسخیر کنندگان بروند و ماجرا حل و فصل شود، منجر به موفقیت شخصیتی مانند الی در قلب لندن که در طول فیلم برای دختران شهر فساد به تصویر کشیده شده خواهد بود؟

Last Night in Soho نقد فیلم

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

حضور ادگار رایت به عنوان کارگردان.

حرف آخر:           

آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) کماکان مهر وسواس کارگردان را پای اثرش دارد و می توان از زیبایی های بصری فیلم لذت فراوانی برد. اما این بار روایت داستان چندان یکپارچه نیست و در مواقعی دچار سردرگمی می شود. البته با تمام ایراداتی که می توان به روایت داستان وارد دانست، باید گفت که رایت بهرحال توانسته پیامش را به مخاطب منتقل کند. «آخرین شب در سوهو» قطعاً در میان برترین آثار رایت قرار نمی گیرد اما حداقل برای علاقه مندان به فیلمسازی نکات آموزشی بسیاری برای یاد گرفتن دارد!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید