یک میلیون و صد هزار نفر به تماشای دینامیک نشستند/ فیلم‌های روی پرده چقدر فروخته‌اند؟

منبع: ایران آرت

115

1400/8/28

17:19


فیلم‌های جدیدی در دو هفته گذشته روی پرده سینماها آمدند و پذیرای بیش از ۷۲ هزار نفر بودند.

ایران آرت: سه فیلم جدید سینما در دو روز ابتدایی اکران حدود دو میلیارد تومان فروختند که در این بین سهم «گشت سه» از بقیه بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا، فیلم‌های جدیدی در دو هفته گذشته روی پرده سینماها آمدند و پذیرای بیش از ۷۲ هزار نفر بودند.

از روزط چهارشنبه، ۲۶ آبان‌ماه فیلم کمدی «گشت سه» به کارگردانی سعید سهیلی که قرار بود ابتدای ماه اکران شود، سرانجام روی پرده رفت و تاکنون به فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

استقبالی که پیش‌تر مخاطبان از دو سری قبلی این فیلم با نام «گشت ارشاد» داشتند در این دو روز تماشاگران بیشتری را به سینما کشاند در حالی که دیگر فیلم کمدی تازه سینماها یعنی «آپاچی» ساخته آرش معیریان به اندازه «گشت سه» در روزهای اول اکران موفق نبوده است. این فیلم از روز چهارشنبه تاکنون حدود ۳۴ میلیون تومان بلیت فروخته است.

اما فیلم «حکم تجدیدنظر» هم که اولین تجربه کارگردانی محمدامین کریم‌پور است، از ۲۶ آبان تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «منصور» که به زندگی شهید ستاری می‌پردازد، دو هفته قبل روی پرده رفت و تا به امروز حدود ۲۷هزار نفر آن را تماشا کرده‌اند و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف از فیلم‌های جشنواره فجر دو سال قبل است که از ۱۲ آبان روی پرده رفته و تاکنون با حدود ۳۵۰۰ نفر مخاطب ۷۸ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی نیز پس از گذشت ۲۳ روز از اکران، ۲۹۰ هزار نفر تماشاگر و بیش از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«پوست» ساخته برادران ارک هم تاکنون ۶۸۰ میلیون تومان فروش داشته است.

در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۰ تا ماه آبان «دینامیت» بوده که نزدیک به یک میلیون و صد هزار نفر آن را تماشا کرده‌اند و ۲۳ میلیارد تومان هم بلیت فروخته است.

*عدد و رقم‌های این گزارش براساس اطلاعات سامانه سمفا تا ساعت ۱۰ صبح جمعه ۲۸ آبان‌ماه است.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو