دال+دال+دال سومین اثر گرانقیمت‌ حراجی بونامز

منبع: ایران آرت

130

1400/8/28

21:01


حراجی هنر مدرن و معاصر خاورمیانه‌ حراج‌خانه بونامز ۱۷ نوامبر (چهارشنبه، ۲۶ آبان) با ۹۲ اثر از هنرمندان اهل ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و مصر در لندن برگزار شد.

ایران آرت: تابلوی «دال+دال+دال» از «حسین زنده رودی» نقاش سرشناس ایرانی، سومین اثر گرانقیمت‌ حراجی هنر مدرن و معاصر خاورمیانه در حراج‌خانه بونامز شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه رسمی بونامز، حراجی هنر مدرن و معاصر خاورمیانه‌ حراج‌خانه بونامز ۱۷ نوامبر (چهارشنبه، ۲۶ آبان) با ۹۲ اثر از هنرمندان اهل ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و مصر در لندن برگزار شد.

در این حراجی در بین شاهکارهای هنری منطقه خاورمیانه، ۱۴ اثر نیز از هنرمندان به‌ نام ایرانی از جمله حسین زنده‌رودی، سهراب سپهری، مارکو گریگوریان، صادق تبریزی، جعفر روح‌بخش، اردشیر محصص، محمد احصایی و بیژن رفعتی به فروش گذاشته شد.

این حراجی در مجموع ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۸۸ پوند فروش کرد؛ تابلوی انتزاعی خوب و بد (Good and Evil) از جواد سلیم، پدر مدرنیسم عراقی، به قیمت استثنایی ۸۳۸ هزار و ۷۵۰ پوند به فروش رسید و علاوه بر ثبت یک رکورد جهانی برای این هنرمند عراقی، گرانقیمت‌ترین اثر این حراجی هم شد. تابلوی «دال+دال+دال» حسین زنده‌رودی نیز ۱۲۵ هزار و ۲۵۰ پوند چکش خورد و پس از «تابلوی مرد و اسب» (Man and Horse) سلیم در جایگاه سوم گرانقیمت‌ترین آثار این حراجی ایستاد.

حسین زنده‌رودی متولد سال ۱۳۱۶ در تهران، از بنیانگذاران مکتب سقاخانه در ایران است که با استفاده از خوشنویسی و کاربرد نمادهای هنر سنتی ایران شیوه‌ای نوین در عرصه هنرهای تجسمی کشور باب کرد.

علاوه بر شاهکار زنده‌رودی، تابلوهایی از مارکو گریگوریان و سهراب سپهری نیز به ترتیب ۹۴ هزار و ۸۹ هزار پوند فروخته شدند و در جایگاه ششم و هفتم گرانقیمت‌ترین آثار حراجی بونامز قرار گرفتند.

 

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو