یکی از دانه‌هایی که در بسیاری از درمان‌ها استفاده می‌شود، بادیان رومی است.

 دانه‌های بادیان رومی (که به آن انیسون نیز گویند) دارای طعم شیرینی هستند و در بسیاری از درمان‌ها مانند التهاب و افسردگی استفاده می‌شود؛ اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد، این است که آیا بادیان رومی سبب افزایش قند خون می‌شود؟

نخست باید گفته شود که دانه‌های بادیان رومی طعمی خوب داشته که علاوه بر آنکه در درمان بسیاری از بیماری‌ها به مانند علائم افسردگی، درمان سرماخوردگی و برونشیت کمک می‌کند، در درمان سطح قند خون نیز مفید است؛ همچنان که از رشد قارچ‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

فواید بادیان رومی

بادیان رومی دارای مزایای فراوانی است؛ از جمله آنکه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری، ضد قارچ است که مسکن برای درد‌های خفیف به شمار می‌رود.

بادیان رومی همچنین ادرار آور است و از زخم معده محافظت کرده و به کاهش قند خون کمک می‌کند. دانه‌های بادیان رومی سرشار از مواد غذایی است و حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید و مغذی در هر وعده غذایی است. آن‌ها همچنین کالری کمی دارند و سرشار از آهن هستند که امری حیاتی برای تولید گلبول‌های سالم در بدن شما به حساب می‌آید. آن‌ها همچنین حاوی مقدار اندکی منگنز هستند که یک ماده معدنی کلیدی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند.

از دیگر فواید بادیان رومی، محافظت از زخم معده است. دانه‌های بادیان رومی (انیسون) به حل بسیاری از مشکلات دستگاه گوارشی کمک می‌کند؛ به طوری که در درمان سوء هاضمه و درد قولنج کاربرد دارد.

دانه‌های انیسون (بادیان رومی) همچنین به کاهش ترشح اسید معده و محافظت از آن در برابر بروز زخم معده کمک می‌کند. از دیگر خواص بادیان رومی می‌توان به جلوگیری کردن از رشد باکتری‌ها و قارچ ها، کاهش التهاب و تنظیم قند خون برای افرادی که از دیابت رنج می‌برند، اشاره کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف پودر دانه بادیان رومی به مدت دو ماه می‌تواند قند خون افرادی را که به دیابت مبتلا هستند کاهش دهد.

حال با در نظر گرفتن این موارد باید گفت تنها در صورتی بادیان رومی سبب افزایش قند خون می‌شود که نوشیدنی درست شده از بادیان رومی را با شکر شیرین کرده باشید؛ وگرنه به طور کلی این ماده سبب کاهش قند خون می‌شود.