کاخ سفید شامگاه جمعه به وقت تهران اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از انتقال موقت قدرت به «کامالا هریس» معاونش برای جریان آزمایش‌های پزشکی، وظایفش را از سر گرفته است.

پس از آنکه جو بایدن امروز به بیمارستان نظامی والتر رید برای انجام آزمایش‌های پزشکی منتقل شد، قدرت را به طور موقت به هریس واگذار کرد تا وی برای مدتی به عنوان نخستین رئیس جمهور زن در آمریکا تبدیل شود. 

رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند که هریس برای مدت یک ساعت و ربع به عنوان رئیس جمهور آمریکا به فعالیت خود ادامه داده است.

بایدن در جریان آزمایش‌های پزشکی امروز برای انجام کولونسکوپی به طور موقت بیهوش شده است.

بیمارستان والتر رید همان بیمارستانی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از ابتلا به ویروس کرونا، به این مرکز درمانی رفت و در آن مداوا شد.

از زمانی که جو بایدن رسما وارد کارزار مقدماتی حزب دموکرات برای رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شد، به دلیل گاف‌های مکررش گمانه‌زنی‌های زیادی درباره وضعیت سلامت جسمی و ذهنی او شده است.

رسانه‌ای شدن رجوع بایدن به بیمارستان والتر رید در شرایطی انجام شده که روز گذشته نتایج یک نظرسنجی جدید از دغدغه‌ اکثریت آمریکایی‌‍‌ها درباره وضعیت جسمی بایدن حکایت دارد.

نظرسنجی «پالتیکو/مورنینگ کانسالت» نشان داد، تنها ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند بایدن از سلامتی خوبی برخوردار است و ۴۶ درصد فکر می‌کنند او از نظر روانی وضعیت مناسبی دارد.