دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ


منبع: برترین ها

187

1400/8/29

07:21


انتخاب یک پنکیک خوشمزه به عنوان صبحانه، یک میان وعده دلچسب و یا حتی یک شام سبک می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. پس با ما همراه باشید تا با ۳۰ دستورالعمل پخت این غذای دلنشین که زندگی‌تان را سرشار از شادی می‌کند، آشنایی پیدا کنید.

برترین‌ها: پنکیک نوعی کیک پهن، معمولا نازک و دورپیچ شده است که از خمیر نشاسته‌ای حاوی تخم مرغ، شیر و کره درست می‌شود و آن را روی یک صفحه‌ی داغ مثل تابه سرخ کردنی به همراه روغن و کره می‌پزند. دستورالعمل‌های پخت این غذا ساده، اما بسیار متفاوت است؛ و همه آن‌ها حاوی ترکیبات اصلی آرد، تخم مرغ و شکر هستند.

انتخاب یک پنکیک خوشمزه به عنوان صبحانه، یک میان وعده دلچسب و یا حتی یک شام سبک می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. آن‌ها را به همراه عسل سرو نمائید یا با تکه‌های میوه، کاکائو، چیپس و حتی خامه تزئین کنید. با دستورالعمل‌هایی که در ادامه متن خواهید دید، یک وعده مقوی خواهید داشت.

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

خب یک پنکیک خوشمزه یکی از چیز‌هایی است که همه‌ی ما باید بلد باشیم. خبر خوب این که پخت آن‌ها بسیار ساده و راحت است. پس با ما همراه باشید تا در ادامه با ۳۰ دستورالعمل پخت این غذای دلنشین که زندگی تان را سرشار از شادی می‌کند، آشنایی پیدا کنید:

مواد اولیه لازم برای پخت این پنکیک‌ها به شرح زیر است:

  • آرد: ۲ پیمانه
  • شکر: ۲ پیمانه
  • نمک: مقداری
  • شیر: ۲ پیمانه
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • کره: ۳ قاشق مربا‌خوری
  • وانیل‏: ۲ قاشق چای‌خوری
  • پودر خمیر مایه: نصف قاشق چای‌خوری

این مواد در همه انواع پنکیک وجود دارند، ولی هر پنکیک با توجه به نوعش مواد اضافه تری هم دارد که در ادامه شرح داده‌ایم.

پنکیک سیب

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

فقط ۱۰ دقیقه زمان برای پخت این پنکیک خوشمزه نیاز دارید. طرز تهیه آن به این صورت است که تخم مرغ‌ها را هم زنید. سپس کره، تخم مرغ هم زده، شیر، شکر، نمک و سیب را به خوبی با هم مخلوط کنید. در ظرف دیگری آرد، پودر خمیر مایه، دارچین و شکر را الک کنید. حالا دو ظرف را با هم مخلوط کرده و آن قدر هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. با دمای پایین آن را بپزید. پنکیک خوشمزه شما آماده است.


پنکیک مخلوط خانگی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

برای پخت این پنکیک خوشمزه می‌توانید آرد، پودر خمیر مایه، شکر و کره (در صورت نیاز) و کمی نمک برای طعم بهتر را باهم مخلوط کنید. می‌توانید تکه‌های میوه را نیز به آن اضافه کنید؛ مثل تکه سیب یا موز یا هر چیز دیگری که دوست داشته باشید. همه آن‌ها را به خوبی باهم ترکیب کرده و بپزید.


شیره ذغال اخته خانگی و پنکیک

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

زمان پخت این پنکیک خوشمزه حدود ۱۵ دقیقه است. ترکیبات اولیه را به خوبی با هم ترکیب کنید و آن‌ها را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. سپس ذرات ذغال اخته را به آرامی در ظرف فشار دهید، تا نرم شوند و شیره شان بیرون آید. مخلوط را در تابه کوچکی قرار داده و به خوبی هم بزنید.


روش قدیمی پخت یک پنکیک خوشمزه

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

آماده سازی این پنکیک خوشمزه فقط ۵ دقیقه طول می­کشد، اما برای پختش ۱۵ دقیقه زمان نیاز است. آرد را به خوبی الک کنید سپس پودر خمیر مایه، شکر و نمک را به آن اضافه کنید. حفره‌ای وسط خمیر ایجاد کرده و درونش شیر، تخم مرغ و کره ذوب شده بریزید و به خوبی مخلوط را هم بزنید. با دمای کم خمیر را بپزید تا هر دو طرفش قهوه‌ای رنگ شود.


پنکیک مارپیچ دارچینی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

می‌توانید با گرم کردن کره در اجاق شروع کنید. مخلوط کردن کره، شکر قهوه‌ای و دارچین قدم بعدی است. سپس آرد، پودر خمیر مایه و نمک را با هم ترکیب کنید. در انتها شیر، تخم مرغ و روغن را به آرامی هم بزنید. لازم نیست که مواد آن کاملا حل شوند؛ اگر گلوله‌های حل نشده در مخلوط وجود داشت مشکلی ندارد.


پنکیک مخملی قرمز

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

آرد، جوش شیرین، پودر شکر، نمک، شیر، کاکائو تلخ، شکر دانه ای، حدود ۲ قاشق غذاخوری رنگ خوراکی قرمز مایع، تخم مرغ و پودر خمیر مایه را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت ورقه‌های تک لایه درآوردید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه بپزید.


پنکیک توت فرنگی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

شیر، تخم مرغ، آرد، پودر خمیر مایه، جوش شیرین و عصاره وانیلی را به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس شیر و کره‌ی ذوب شده را درون مخلوط تهیه شده بریزید. در آخر آن را با حرارت متوسط رو به پایین بپزید.


پنکیک کره بادام زمینی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

از یک کاسه متوسط ​​برای تهیه خمیر متشکل از آرد، شکر، پودر خمیر مایه، جوش شیرین، شیر، مقدار کمی نمک برای طعم بهتر، تخم مرغ و کره بادام زمینی استفاده کنید. قسمت‌های مرطوب مخلوط را با قسمت‌های خشک به هم بزنید تا مخلوط به خوبی یکنواخت شود. تابه را گرم کرده، روغن و سپس خمیر را درون تابه بریزید. برای هر پنکیک یک سوم فنجان خمیر لازم است. زمانی که یک طرف خمیر قهوه‌ای روشن شد آن را بچرخانید تا طرف دیگر نیز پخته شود.


پنکیک خوشمزه رستورانی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

ابتدا مقداری بیکن را پخته و کنار بگذارید. سپس خمیر را درون ظرفی با اندازه مناسب بریزید. تابه را تا دمای ۳۰۰ درجه گرم کنید. خمیر را به شکل تخم مرغی دراز درآوردید، به صورتی که از تیکه‌های گوشت بیکن اندکی درازتر و پهن‌تر باشد و تیکه‌های بیکن را داخل آن قرار دهید. به آرامی بیکن را درون خمیر فشار دهید. زمانی که خمیر شروع به پف کردن کرد؛ آن را برگردانید و بگذارید طرف دیگر هم اندکی بپزد. حداکثر زمان پخت حدود ۳۰ دقیقه است.


پنکیک کیک هویجی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

مواد اولیه خشک که شامل آرد، پودر خمیر مایه، دارچین، نمک و شکر قهوه‌ای می‌شود را باهم مخلوط کنید. سپس روغن و مخلوط هویج را به مخلوط خشک اضافه کنید و مراقب باشید که بیش از حد آن را هم نزنید. در انتها باید پنکیک خوشمزه شما صاف و سفت باشد.


پنکیک خمیر ترش

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

دو قاشق آرد گندم را داخل ظرف یا فنجان حاوی اندکی آب ریخته و به خوبی با یک شیء غیر فلزی هم بزنید. سپس آن را در محلی که هوا جریان داشته باشد، مثل لبه‌ی پنجره بپوشانید. دستور العمل‌ها را قدم به قدم انجام دهید. در روز سوم اگر ترش مزه شده بود، عالی است؛ اما اگر بوی بدی می‌داد آن را دور بریزید و دوباره این کار را انجام دهید.


پنکیک اسمورز

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

آرد، جوش شیرین، روغن کانولا، شیر، نمک، شکر، مارشمالو (نوعی خمیر شیرین)، تکه‌های کاکائو و تکه‌های بیسکوییت را با هم مخلوط کنید و آن را درون تابه که قبلا گرم کرده اید بریزید.


پنکیک کدو تنبل با شیره کدو تنبل

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

آرد، شکر قهوه‌ای و سفید، دارچین، جوز هندی، نمک و پودر خمیر مایه را با هم مخلوط کنید. در ظرفی دیگر شیر، تخم مرغ، روغن و وانیل را باهم مخلوط کنید. حال دو مخلوط را با هم ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید، مخلوط نهایی ممکن است اندکی ناصاف و دانه دانه باشد. حدود زمان پخت ۳۰ دقیقه است که ۱۰ دقیقه صرف آماده سازی اولیه و ۲۰ دقیقه برای انجام مراحل بعدی است.


پنکیک پای سیب کاراملی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

شیر، سس سیب، قهوه، شیره، آب و تخم مرغ را به خوبی مخلوط کرده و در ظرفی دیگر ترکیبات خشک را با هم ترکیب کنید. در ابتدا مخلوط رقیق خواهد بود، اما هر چه بیشتر در دمای اتاق بماند غلیظ‌تر می‌شود.


پنکیک پف کرده با میوه

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کرده و کره را در ظروف ۹ اینچی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه قرار داده تا کاملا ذوب شود. آرد، شکر، نمک، تخم مرغ و شیر را مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملا روان شود. از این خمیر به خاطر قابلیت پف کردنش استفاده کنید. در انتها می‌توانید آن را با تکه‌های میوه پر کنید.


پنکیک مارپیچ دارچینی با نان زنجبیل

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

آرد، پودر خمیر مایه، نمک، شیر، تخم مرغ و روغن را به خوبی با هم مخلوط کرده سپس کره، شکر قهوه‌ای و دارچین را برای آماده سازی خمیر به آن اضافه کنید. برای براق کردن آن کره را در تابه‌ی کوچکی با دمای کم ذوب کنید.


پنکیک مخلوط توت و شیر

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

تخم مرغ و شیر را به مخلوطِ آرد، شکر، پودر خمیر مایه، جوش شیرین و نمک اضافه کنید. آن‌ها را به خوبی هم زده و با مخلوط توت قاطی کنید. مخلوط را به مدت ۱ دقیقه بپزید تا روی سطح آن حباب‌هایی ظاهر شود و سطح زیرین آن طلایی شود. تخمین زمان آماده سازی ۳۰ دقیقه است.


پنکیک پنیر ریکوتا لیمویی با توت

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

در یک ظرف آرد، شکر و نمک و در ظرف دیگر زرده تخم مرغ، پنیر ریکوتا، کره، آب لیمو، چاشنی و وانیل را به خوبی با هم مخلوط کنید. سفیده‌های تخم مرغ را هم زنید تا سفت شوند و سپس درون مخلوط آرد بریزید تا خمیر پنکیک خوشمزه تان حاضر شود. چاشنی لیمو را فراموش نکنید، چرا که عطر بسیار خوبی به غذای تان می‌بخشد.


پنکیک دارچینی با بیکن قندی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

آرد، پودر خمیر مایه، نمک، شکر و دارچین را در ظرفی به خوبی مخلوط کنید و تابه را با دمای متوسط گرم کنید. یک قاشق غذاخوری به تکه‌های بیکن چاشنی اضافه کنید. زمان تخمین زده شده برای پخت این مورد فقط ۳۰ دقیقه است.


پنکیک شکلات رنده شده با نوتلا کره بادام زمینی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

آرد، جوش شیرین، کره، تخم مرغ، وانیل، کره بادام زمینی و شکر را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا پف کند. در ظرفی تخم مرغ، شکر، روغن و نمک را به خوبی مخلوط کنید؛ سپس به آن آرد و پودر خمیر مایه و نصف فنجان شیر اضافه کنید. یادتان باشد نوتلا کلید اصلی این پنکیک خوشمزه و مورد علاقه کودکان است.


پنکیک خوشمزه مورد علاقه کودکان

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

در یک ظرف متوسط، ترکیبات خشک را ریخته و سپس ترکیبات مرطوب مانند شیر، تخم مرغ و کره ذوب شده را اضافه کنید. در صورت تمایل ذره‌های تزئینی شکلات را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. پس از پخت سعی کنید آن‌ها را به شکل‌های کارتونی مثل خرس تدی در آوردید، یا با کرم کاکائو روی آن‌ها شکلک‌های بامزه بکشید.


پنکیک اسنیکردودل

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

این پنکیک خوشمزه قطعا جزو برنده هاست. آرد، پودر خمیر مایه، شکر قهوه ای، دارچین و نمک را با هم به خوبی مخلوط کرده و آن را بپزید. صبر کنید تا حباب‌های قهوه‌ای روی سطح آن ظاهر شوند و بلافاصله آن را نوش جان کنید.


پنکیک کرمدار

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

کرم را مطابق دستورالعمل درست کرده و کنار بگذارید. در این زمان تابه بزرگی را با دمای متوسط رو به بالا گرم کرده و خمیر را درون آن قرار دهید. برای هر پنکیک یک قاشق غذاخوری خمیر نیاز است. هنگامی که روی آن حباب تشکیل شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم پخته شود. در انتها بین هر دو ورق پنکیک را با کرم پر کرده تا شبیه بیسکوییت کرم دار شود.


پنکیک بدون شیر و تخم مرغ

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

این مورد برای افراد گیاهخوار مناسب است، بدون لبنیات و بدون تخم مرغ. ترکیبات خشک و مرطوب را با هم به خوبی مخلوط کرده و هم بزنید و سپس خمیر به دست آمده را درون تابه داغ قرار دهید. در صورت نیاز برای پخش کردن خمیر به ماهیتابه چند ضربه آهسته بزنید.


پنکیک چوبانی

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

تخم مرغ، شیر و چوبانی را با هم مخلوط کنید. ماهیتابه نچسب را گرم کرده و خمیر را روی آن در حدود دو دقیقه بپزید تا زمانی که حباب‌هایی روی سطح آن ظاهر شوند.


پنکیک شکلات پنیری

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

پنیر دلمه شده، شیر، تخم مرغ، وانیل، آرد، پودر خمیر مایه و پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا روان شود. سپس آن را در تابه از قبل گرم شده با حرارت متوسط قرار دهید.


پنکیک پنیری

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

زمان آماده سازی این پنکیک خوشمزه حدودا ۱۵ دقیقه است. آرد، روغن و تخم مرغ را در ظرفی بزرگ با هم مخلوط کنید. در ظرفی دیگر تخم مرغ، پنیر دلمه شده، شیر و روغن را با هم ترکیب کرده و خوب هم بزنید. مخلوط اول و دوم را با هم قاطی کرده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.


پنکیک پنیر و بیکن

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

بیکن و پنیر! یک پنکیک خوشمزه و فوق العاده. شیر، تخم مرغ و کره‌ی ذوب شده را با هم مخلوط کنید. پنیر و بیکن را در تابه‌ای با حرارت متوسط رو به بالا ریخته و هم بزنید؛ سپس روی آن روغن بریزید تا براق شود.


پنکیک خوشمزه ژامبون و پنیر

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

آرد، نمک، پودر خمیر مایه، شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. کره را در تابه کوچکی ذوب کرده و به مخلوط تهیه شده اضافه کنید و آن قدر با همزن بزنید، تا کاملا یکدست شود. می‌توانید اضافه آن را درون فریز قرار دهید و بعدا از آن استفاده کنید.


پنکیک عصاره نارنج، رزماری و پنیر بز

دستور پخت ۳۰ نوع پنکیک خوشمزه و لذیذ

تمام ترکیبات اصلی را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا روان شوند. همان طور که در دستورالعمل مشخص شده، ابتدا خمیر را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس آن را بیرون آورید و پنیر بز و عصاره نارنج را به آن اضافه کنید. ترکیبات را به خوبی با هم مخلوط کنید. مقدار کمی روغن را درون تابه نچسب داغ کنید، سپس هر بار یک ملاقه خمیر به ازای یک پنکیک درون تابه قرار دهید تا به رنگ قهوه‌ای درآید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو