با وحشتناک‌ترین حیوانات خانگی آشنا شوید!

با وحشتناک‌ترین حیوانات خانگی آشنا شوید!


منبع: فوت و فن

166

1400/8/29

09:27


با وحشتناک‌ترین حیوانات خانگی آشنا شوید!

به چندش آور ترین حیوانات فکر کنید! حالا می‌توانید تصور کنید که در واقع افرادی هستند که با جان و دل از این موجودات ترسناک مواظبت می‌کنند و حتی آنها را در خانه‌شان نگه می‌دارند؟!

یکی از عجیب‌ترین علایق، علاقه به نگهداری حیوانات وحشتناک است. حیواناتی که می توانند موجب بروز فوبیا در افراد بسیاری شوند، در برخی دیگر حس عشق و علاقه به وجود می‌آورند و همدمی خوب برای آنها هستند! زود قضاوت نکنیم، خیلی از این حیوانات، در صورت نگهداری درست، ارتباطی عالی با صاحب‌شان برقرار می‌کنند!

۱- تارانتولا

یک رتیل درشت و پر مو! نیاز به توضیح اضافه‌ای هست؟ تارانتولا به اندازه‌ای که ما فکر می‌کنیم خطرناک نیست و در مجموع حیوان خانگی جمع و جور، ساکت و تمیزی است!

۲- سوسک

کمتر حیوانی است که مانند سوسک دارای این مقدار نفرت جهانی باشد! اما این سوسک‌ها براستی کم نیاز ترین حیوانات خانگی هستند، بنیه‌ای قوی دارند و آنقدر آرام حرکت می‌کنند که بتوان آنها را به راحتی گرفت!

۳- هزار پاهای غول پیکر

حتما می‌دانید که هزار پا به راستی ۱۰۰۰ پا ندارد! اما ۱۰۰ تا ۴۰۰ عدد پا و سایز غول آسایش (بیشتر از ۲۵ سانتی متر درازا) کافی است تا هزارپای غول پیکر آفریقایی را به موجودی ترسناک تبدیل کند! البته این هزارپا به عنوان حیوانی خانگی بسیار ساکت و سربه راه است و نگهداری آسانی هم دارد.

۴- عقرب امپراطور

با کمی جستجو در اینترنت متوجه می‌شوید به چه آسانی می‌توانید این عقرب را تهیه کنید! البته اگر دلتان بخواهد! در میان تمام عقرب‌ها، عقرب امپراطور بهترین آنها برای نگهداری به عنوان حیوانی خانگی است. این عقرب در بلوغ کامل به اندازه‌ای در حدود ۱۵ سانتی متر می‌رسد و چنگال‌هایی بزرگ و نیشی درشت پیدا می‌کند. پس کاملا مشخص است که این عقرب‌های سیاه و چاق و چله یکی از وحشت آور ترین حیوانات خانگی هستند!

البته این عقرب‌ها با وجود ظاهر ترسناک‌شان، حیوانات خانگی آرام و کم توقعی هستند که عمر زیادی هم دارند.

۵- مار

شاید حتی شنیدن اینکه بعضی افراد مار را به عنوان حیوان خانگی نگه می‌دارند هم شما را قبض روح کند! مارها گونه‌ها و سایزهای گوناگونی دارند (پس قبل از تهیه یک مار به عنوان حیوان خانگی، باید درمورد گونه آن تحقیق کنید) و معمولا رام می‌شوند و حیوانات خانگی خوبی هستند!

۶- موش

هنوز هم تا نام موش می‌آید در ذهن‌مان انواع و اقسام بیماری‌ها تداعی می‌شود، بیماری‌هایی که این موجود کوچولو از محل زندگی‌اش، فاضلاب، با خود همه جا پراکنده می‌کند. با این وجود موش باز هم یکی از بهترین حیوانات خانگی است. این حیوان بسیار اجتماعی است و از همنشینی با انسان لذت می‌برد. به علاوه هر کدام از موش‌ها خصوصیات منحصر به فرد خودشان را دارند، درست مانند ما آدم‌ها!

۷- مارمولک‌ها

مارمولک‌ها هم یکی از حیواناتی هستند که از دید بعضی هراس آورند. اگر چه که آنها عموما حیوانات خانگی کم توقعی نیستند، اما برای صاحب‌شان دوست خوبی می‌شوند. انواع زیادی از مارمولک‌ها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند و بعضی از آنها از لحاظ ظاهر و رفتار بسیار دوست داشتنی هستند!

۸- قورباغه‌

قورباغه‌ها یکی دیگر از حیواناتی هستند که می‌توان به عنوان حیوان خانگی هم به آنها نگاه کرد. از قورباغه‌های کوتوله آبزی با نمک تا قوباغه‌های زشت و بی شیله پیله، همه آنها می‌توانند به عنوان حیوان خانگی جالبی در نظر گرفته شوند! اگر چه آنها حیوانات کم توقعی نیستند، اما نگهداری از بعضی از آنها به مدت طولانی بسیار آسان است. بعضی این قورباغه‌ها صدای زیبایی هم دارند.

۹- حشره چوب مانند

این حشرات چست و چابک بسیار خیره کننده هستند و تکنیک حیرت آور استتارشان، پنهان شدن در میان شاخسار درختان و گیاهان است. بسیاری از افراد دوست ندارند خانه‌شان را با یک حشره ۱۰ سانتی متری شریک شوند که مدام در حال قایم باشک بازی کردن است! با این حال حشره چوب مانند نگهداری آسانی دارد و ساختار بدنش حیرت آور است.

۱۰- حلزون غول پیکر آفریقایی

ممکن است این حشره خیلی در ایران قابل یافت نباشد اما در انگلیس یکی از حیوانات خانگی محبوب است! این حشرات واقعا بزرگ هستند و بعضی گونه‌های آنها به طولی در حدود پای یک انسان بالغ درمی‌آیند! تصور کنید یکی از این مخلوقات زیبا و با نمک از دست‌تان بالا برود! به هر حال، این حلزون‌ها نگهداری بسیار آسانی دارند و به سرعت هم تولید مثل می‌کنند!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو