آیا به دنبال روش‌های جوان‌ سازی پوست خود بوده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، احتمالاً در کلینیک زیبایی با لیفت آشنا شده‌اید. لیفت صورت و بدن جز روش‌های زیبایی است که به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. مردان و زنان زیادی در سراسر جهان به دنبال انجام لیفت برای جوان‌سازی هستند.

به نظر شما چه زمانی ما به سمت لیفت یا جوانسازی پوست میرویم ؟ هنگامی که صورت خود را در آینه میبینیم و چین و چروک های و افتادگی پوست صورت را مشاهده میکنیم به دنبال راهی میگردیم که بتوانیم با آن این افتادگی پوست و چین و چروک را رفع کرده و جوانسازی پوست را در صورت خود مشاهده کنیم.

خوشبختانه می‌توان پوست پیرشده را دوباره جوان کرد و زیبا ساخت. یکی از راه‌های جوان سازی پوست، لیفت است که برای نقاط مختلف بدن به کار برده می‌شود. لیفت روش‌ها و ابزارهای متنوعی دارد و به دو صورت کلی جراحی و غیر جراحی انجام می‌گیرد. این روش‌ها دائمی و موقتی هستند و طبق نظر شما و مشاوره با متخصص می‌توانید مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین روش‌ها در برطرف کردن افتادگی پوست در هر نقطه از بدن، لیفت است. انواع لیفت برای جوانسازی و زیباسازی پوست پدید آمده‌است و می‌توان با بهره‌بردن از آن‌ها، زیبایی را مجددا به خود هدیه کرد. برای آشنایی با انواع لیفت در نقاط مختلف بدن، با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

منظور از لیفت در تمام نقاط بدن چیست

شاید برخی از شما بپرسید، لیفت به چه معناست؟ باید گفت، لیفت روشی برای بالاکشیدن پوست و ازبین‌بردن چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌ها است. برخی روش‌های آن غیر جراحی و کم تهاجمی بوده و برخی دیگر نیاز به جراحی، بیهوشی و برش‌های عمیق دارد. زمانی که به متخصص پوست مراجعه می‌کنید، پزشک باتوجه‌به نوع پوست و میزان افتادگی آن بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد. در برخی افراد روش‌های غیر جراحی نتیجه‌بخش نبوده و باید به سراغ جراحی لیفت رفت.

بیشتر افراد در دهه چهل و پنجاه سالگی به دنبال روش‌های زیبایی به‌خصوص لیفت هستند. در این سن به دلیل کاهش حجم ماهیچه‌ها و ازدست‌دادن چربی تغییرات قابل‌توجهی در پوست ایجاد می‌شود. در این شرایط با انجام لیفت می‌توان این مشکلات را تا حدودی برطرف کرد.

لیفت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برخی روش‌ها بدون جراحی بوده و به‌راحتی در کلینیک انجام می‌شوند. این روش‌ها سریع بوده و دوره نقاهت ندارند. نیازی به بیهوشی نیست و بسیار مقرون‌به‌صرفه است. روش‌های بدون جراحی دائمی نیستند و لازم است هرچند وقت یک‌بار تمدید شوند.

در مقابل روش جراحی نیاز به بیهوشی داشته و باید شخص دوره نقاهتی را بگذراند. در این روش نتایج چشمگیر بوده و تفاوت به‌خوبی دیده می‌شود. ازآنجایی‌که جراحی فقط یک‌بار انجام می‎‌شود و نیازی به تمدید ندارد، در طولانی‌مدت هزینه آن نیز کمتر از روش‌های غیر جراحی خواهد بود.

جوانسازی پوست با لیفت

جوانسازی پوست باعث برطرف شدن چین و چروک‌ها و زیباتر شدن پوست می‌شود و همین مسئله تاثیر مستقیم در اعتماد به نفس شما دارد. در صورتی که پوست شما دچار افتادگی، خط لبخند، چین و چروک‌های روی پیشانی و گوشه‌ی چشم، افتادگی سینه‌ها، شل شدن پوست دست، افتادگی پوست ران و پیری پوست در هر قسمت دیگر بدن شده‌اید، ظاهر شما دستخوش تغییر خواهد شد و این مورد می‌تواند باعث عدم رضایت در شما شود. جوانسازی می‌تواند این عدم رضایت را در شما برطرف کند. 

با استفاده از تکنیک‌های جوانسازی پوست، چندین سال جوان‌تر از سن واقعی خود به نظر خواهید رسید. همچنین در صورتی که افتادگی در پلک‌های شما باشد، علاوه بر زیبایی، دید بیشتری نیز خواهید داشت. 

انواع لیفت در بدن

به قطع تاکنون اسم مزوتراپی، بوتاکس، لیفت، تزریق ژل و چربی یا میکرونیدلینگ را شنیده اید. در دهه ی اخیر این اسامی پرتکرار تر شده اند. شاید شما نیز برای جوانسازی پوست خود اقدام کرده اید یا اینکه به این قضیه فکر می کنید. اما جوانسازی پوست تکنیک های بسیار مختلف و گسترده ای دارد که هر کدام برای هدف خاصی مناسب است.

به طور کلی جوانسازی پوست شامل روش های درمانی است که به هدف بهبود ظاهری پوست یا زیبایی پوست شما انجام می شوند. آسیب های پوستی موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه، زخم ها و نشانه های طبیعی پیری و کهولت سن را شامل می شوند. طبیعی است که شما از داشتن زیبایی و داشتن پوستی زیبا و شفاف لذت ببرید.

لیفت صورت چیست

با افزایش سن پوست صورت و گردن شل شده و روی گونه‌ها، خط فک و اطراف لب چین و چروک زیاد می‌شود. بسیاری از افراد به دنبال روش‌های زیبایی برای حل این مشکل هستند. بهترین راه برای ایجاد ظاهری جوان‌تر و رفع افتادگی و چین و چروک پوست لیفت صورت و گردن است. برخی افراد برای تاثیر بهتر لیفت صورت را در کنار لیفت گردن انجام داده و از این تغییرات راضی بوده‌اند. چرا که یکی از روش‌های تاثیرگذار برای بهبود آثار پیری لیفت صورت و گردن است.

لیفت مژه چیست

لیفت مژه

لیفت مژه تکنیکی جدید است که باعث می‌شود مژه‌ها به شکل کاملا طبیعی حجم پیدا کرده و حالت بگیرند. پزشک متخصص زیبایی از یک لایه سیلیکونی اطراف چشم استفاده می‌کند. این محافظ از تماس مواد لیفت با سطح پوست جلوگیری می‌کند. شاید با دیدن تصاویر این فرآیند تصور کنید لیفت دردناک است. اما از این بابت نگران نباشید؛ زیرا هیچ‌گونه آسیبی به شما نمی‌رسد. تنها کاری که در زمان لیفتینگ باید انجام دهید، این است که چشمان خود را بسته نگه دارید. انجام لیفت مژه بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

بسیاری از خانم‌ها پس از لیفت از نتیجه کار راضی بوده و تا پایان ماندگاری لیفت از ریمل استفاده نمی‌کنند. اما برخی افراد تمایل دارند، مژه‌های بلندتری داشته باشند. در این صورت مانعی برای استفاده از ریمل وجود ندارد.

لیفت مژه دردناک نیست و هیچ گونه آسیبی به شما نمی زند و انجام آن بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد.

لیفت ابرو چیست

لیفت ابرو

ابروها از موهای جذاب چهره هستند و کشیدگی آن‌ها و لیفتشان، سبب باز شدن چهره و افزایش گیرایی چشم‌ها می‌شود. آرایش کردن مداوم ابروها و استفاده از ابزاری چون مداد ابرو، می‌تواند در دراز مدت باعث ریزی آن‌ها شود. در صورتی که می‌توان با لیفت ابرو و پیشانی و لمینت ابرو، برای مدتی طولانی‌تر جذابیت را به چهره دعوت کرد و نگران تمدید سریع آن نبود.

از صابون لیفت ابرو برای شکل دادن به موهای ابرو استفاده می‌شود. با استفاده از صابون، موها در جای خود و به سمت بالا و بیرون حالت داده می‌شوند و به همان شکل ثابت می‌مانند. این روش بسیار کارآمد بوده و ابروها را ضخیم، پر و بلند نشان می دهد.

لیفت بینی چیست

اگر از مدل بینی خود راضی نیستید، می‌توانید با استفاده از عمل زیبایی بینی که از گذشته تا کنون متداول بوده‌است، یا با استفاده از لیفت بینی، تغییرات مورد نظر را در بینی ایجاد کنید.

از آن‌جایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد، تغییرات جزئی در آن می‌تواند در ظاهر شما تفاوت زیادی ایجاد کند. لیفت بینی یک روش غیرجراحی محسوب می‌شود. پزشکان متخصص، این روش را بسیار کارآمد و بی‌خطر می‌دانند. انجام لیفت در مقابل عمل جراحی بینی، عوارض بسیار کم‌تری دارد. زیرا این روش با سوزن انجام شده و شباهتی به جراحی‌های سنگین ندارد؛ اما تاثیرات آن دائمی نیست و بین ۶ ماه تا یک سال حفظ می‌شود.

این روش یک عمل سرپایی محسوب شده و متخصص دارای مهارت می‌تواند در کم‌تر از ۱۵ دقیقه آن را انجام دهد. در انواع روش‌های لیفت و در اکثر افراد، دوره نقاهت بسیار کوتاه بوده و در همان روز می‌توان به کارهای روزمره مشغول شد. برای انجام عمل های زیبایی بینی مانند تزریق ژل یا لیفت بینی با نخ، باید به متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک زیبایی یا ترمیمی که به اسم جراح بینی نیز شناخته می شوند، مراجعه کنید.

چسب لیفت و جمع کننده بینی یک نوار بی‌رنگ است، که باعث بالا کشیده شدن بینی می‌شود. از این نوع چسب‌ها برای لیفت قسمت‌های مختلف صورت هم استفاده می‌شود. بااستفاده از این چسب پوست صورت و گردن صاف شده و به جوانسازی موقت کمک می‌کند. این محصول کاملا شبیه به چسب نواری است. البته نباید آن را با چسب بینی که بعد از جراحی استفاده می‌شود، اشتباه گرفت.

لیفت سینه چیست

اگر از سایز سینه‌های خود راضی نیستید می‌توانید از پروتز سینه یا فیلر استفاده‌کرده و سایز سینه را افزایش دهید. در صورتی که تنها می‌خواهید فرم سینه‌ها را تغییر داده و بالا بکشید، از لیفت سینه استفاده کنید.

با افزایش سن سینه‌ها دچار افتادگی می‌شود و حالت سفتی و فرم مناسب خود را از دست می‌دهند. دلایل افتادگی سینه متفاوت است. برخی از دلایل اصلی آن شامل موارد زیر است: بارداری: در سینه رباط‌هایی به نام لیگامان کوپر وجود دارد، که باعث بالا ماندن سینه‌ها می‌شوند. در دوران بارداری با پر شدن و سنگین شدن سینه‌ها این رباط‌ها کشیده ‌می‌شوند.

این کشش بعد از بارداری باعث افتادگی سینه‌ها می‌شود. فرقی ندارد، پس از بارداری، شیردهی داشته باشید یا نه. در هر صورت مقداری افتادگی در سینه‌ها اتفاق می‌افتد. نوسانات وزن: تغییر در وزن می‌تواند باعث کشش در پوست سینه شود و در نتیجه سینه‌ها حالت ارتجاعی خود را از دست بدهند. گرانش زمین: با گذشت زمان جاذبه زمین باعث کشیدگی در سینه‌ها و افتادگی در رباط‌های سینه می‌شود. این موضوع با افزایش سن کاملا طبیعی است.

لیفت شقیقه چیست

با استفاده از یک سوزن نازک، نخ‌های باریکی وارد پوست شقیقه می‌شود و با کشیدن آن‌ها شقیقه لیفت داده‌می‌شود.

لیفت شقیقه یک نوع عمل زیبایی برای بالا کشیدن گوشه ابرو، از بین بردن خطوط پنجه کلاغی و سفت شدن پوست در ناحیه اطراف شقیقه است. افرادی که می‌خواهند چشمانی بازتر و ظاهری جوان‌تر داشته باشند، با لیفتینگ شقیقه به نتیجه مطلوبی می‌رسند. لیفتینگ شقیقه یک عمل مستقل است. اما زیادی آن را به صورت ترکیبی انجام می‌دهند. به عنوان مثال لیفت شقیقه همراه با جراحی بلفاروپلاستی (جراحی پلک) یا همراه با لیفت صورت انجام می‌شود.

ناحیه اطراف شقیقه به دلیل وجود تعداد زیاد عروق خونی بسیار حساس است. برای انجام کلیه روش‌های لیفتینگ باید در انتخاب پزشک دقت داشت. در صورتی که متخصص زیبایی با تجربه این عمل را انجام دهد، لیفتینگ شقیقه روشی غیرتهاجمی بوده و عوارض زیادی نخواهد داشت.

لیفت چشم چیست

لیفت چشم

لیفت چشم یک متد زیبایی است، که متخصصان زیبایی برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین و چروک‌هایی مثل خطوط پنجه کلاغی از آن استفاده می‌کنند. روش‌های مختلف لیفتینگ چشم باعث بالا رفتن پلک‌ها و باز شدن چشم می‌شود. این روند از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست انجام می‌گیرد. کلاژن و الاستین در جوانسازی و سفت شدن پوست بسیار تاثیرگذارند.

در گذشته لیفت چشم با جراحی متداول بوده و روش‌های غیرجراحی استفاده نمی‌شد. به همین دلیل افراد زیادی به دلیل مشکلات جراحی مثل بستری شدن در بیمارستان و طولانی بودن دوره نقاهت از انجام لیفت منصرف می‌شدند. اما در حال حاضر لیفت چشم از طریق روش‌های مختلف تزریقی یا لیزردرمانی امکان‌پذیر است. پزشک متخصص زیبایی با توجه به نوع چشم و شرایط بیمار بهترین روش لیفتینگ چشم را پیشنهاد می‌دهد.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی 7 نوع لیفت در تمام نقاط بدن (لیفت صورت و گردن، لیفت بینی، لیفت ابرو و پیشانی، لیفت مژه، لیفت چشم، لیفت سینه و لیفت شقیقه) پرداختیم و به اهمییت آن در جوانسازی و زیبایی پوست اشاره کردیم و امیدوارم این مطلب توانسته باشد شما را با انواع لیفت در بدن آشنا کند.

منبع : این متن برگرفته از مجله سلامت دکترتو doctoreto است.