لیسبون را یک روزه بگردید

لیسبون را یک روزه بگردید


منبع: فوت و فن

119

1400/8/29

11:17


لیسبون را یک روزه بگردید

اگر تنها یک روز برای گشت و گذار در شهر زیبای لیسبون  وقت دارید این بهترین برنامه‌ای است که می‌توانید برای این روز اجرا کنید. اگر هم حالا حالاها گذرتان به لیسبون و دیدنی‌هایش نمی‌افتد، این مطلب را بخوانید تا بازدید تصویری از آن داشته باشید!

با این برنامه به راحتی به همه جاذبه‌های مهم لیسبون سر بزنید و خیال‌تان راحت باشد که یکی از آنها را هم از دست نمی‌دهید. همانطور که می‌دانید لیسبون پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پرتغال است. این شهر شهری مدرن محسوب می‌شود که بر پایه اصول شهرسازی بنا شده است.

بجنبید، باید از جاذبه‌های معروفی مانند قلعه سائو جورج (castelo de sao jorge)، موزه روکو و صومعه جرونیموس دیدن کنید؛ در میرادورو د پدرو د آلکانتارا (mirodouro de sao pedro de alcantara) نمایی عالی از شهر ببینید. این برنامه شامل بازدید از ساختمان‌های زیبایی مانند پادرو دوس دسکوبریمتنوس (Padrao dos Descobrimentos) یا برج بلم هم می‌شود.

ساعت ۹ صبح: قلعه سائو جورج (مدت زمان بازدید: ۲ ساعت)

قلعه سنت جورج بر فراز شهر لیسبون قرار دارد و بنای عظیمی است که از هر جایی از شهر قابل رویت است. بخش‌ عمده‌ای از این قلعه به زمان رومی‌های باستان برمی‌گردد. این قلعه قصر اهالی شمال آفریقا بود که در قرن ۱۱ام برای آن برج و بارو ساختند و مستحکمش کردند.

ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه پیش از ظهر: میرادورو د سائو پدرو د آلکانتارا (مدت زمان بازدید: ۱ ساعت)

این مکان یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید برای داشتن دیدی باز و همه جانبه از شهر به آن بروید، در واقع یکی از محبوب‌ترین ویوهای آزاد شهر است. این مکان را به نام “بلودر” هم می‌خوانند که به معنی نقطه‌ای زیبا و با موقعیت مناسب است. از این نقطه می‌توانید منظره‌ای عالی از قلعه سنت جورج، کلیسای سی، کلیسای سائو ویسنته د فور و مرکز شهر داشته باشید.

ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه ظهر: موزه سائو روکیو و موزه هنرهای مذهبی (مدت زمان بازدید: ۱ ساعت)

موزه و کلیسا در کنار هم قرار گرفته اند. شاید از بیرون خیلی زیبا به نظر نرسند اما فضای داخل آنها یکی از مسحور کننده‌ترین معماری‌ها و دیزاین‌ها را در تمام شهر دارد. این کلیسا به فرمان راهبان یسوعی ساخته شد و توسط فیلیپو ترزی، که کلیسای سائو ویسنت را هم طراحی کرده بود، طراحی شد. وقتی به کلیسا وارد می‌شوید نمی‌دانید به کدام طرف نگاه کنید! سقف سالن کلیسای با چوب‌هایی که روی‌شان نقاشی شده است پوشانده شده و در دیگر نقاط هم طراحی‌ها و تزئینات هوش از سرتان می‌برند.

ساعت ۲ بعد از ظهر: صومعه جرونیموس (مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه)

این صومعه ارتش سنت جروم، مثالی از معماری اواخر دوره گوتیک است که یکی از پایگاه‌های یونسکو است. این صومعه به دستور شاه مانوئل اول، در نزدیکی کلیسای سنت ماریا د بلم که در قرن ۵ام ساخته شده بود، بنا شد. کار ساخت و ساز کلیسا در سال ۱۶۰۱ تمام شد.

ساعت ۳:۴۵ دقیقه بعد از ظهر: پادرا دوس دسکوبریمنتوس (مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه)

این یاد بود را می‌توانید در ساحل رودخانه ببینید. این بنا یادبود کاشفانی است که در قرن ۱۵ و ۱۶ام میلادی برای کشف “دنیای جدید” از طریق اقیانوس به سراسر جهان سفر کردند. از این نقطه بود که کشتی‌ها سفرهای دور دراز خود را به هند، خاور دور و خیلی جاهای دیگر آغاز می‌کردند. این بنای یاد بود در سال ۱۹۳۹ ساخته شد.

ساعت ۴:۳۰ دقیقه عصر: برج بلم (مدت زمان بازدید: ۱ ساعت)

این برج دفاعی مسحور کننده بر روی تخته سنگی که از دل رودخانه تاگوس بیرون زده بود ساخته شد اما به مرور زمان تغییراتی در سطح آب رودخانه به وجود آمد و امروز این برج در ساحل رودخانه قرار دارد و گردشگران می‌توانند از طریق پل کوچکی به آن برسند. این برج در سال ۱۵۲۰ در طول دوره سلطنت مانوئل اول کامل شد و یکی از چندین برجی بود که برای محافظت از بندرگاه ساخته می‌شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو