تاثیرات کامپوزیت دندان بر زیبایی صورت

تاثیرات کامپوزیت دندان بر زیبایی صورت


109

1400/8/29

12:19


اگر تصمیم به انجام کامپوزیت دندان دارید و میخواهید بدانید این روش دندانپزشکی برای شما مناسب است یا خیر حتما با اطلاعات کافی و در مراکز معتبری به انجام آن بپردازید تا با نتیجه بهتری در آخر کار روبه رو شوید و در این راه زمان و هزینه ای که صرف کردید به بهترین حالت صرف شود.

تاثیرات کامپوزیت دندان بر زیبایی صورت

به گزارش بهداشت نیوز، اگر تصمیم به انجام کامپوزیت دندان دارید و میخواهید بدانید این روش دندانپزشکی برای شما مناسب است یا خیر حتما با اطلاعات کافی و در مراکز معتبری به انجام آن بپردازید تا با نتیجه بهتری در آخر کار روبه رو شوید و در این راه زمان و هزینه ای که صرف کردید به بهترین حالت صرف شود.

باید در ابتدا بدانیدکامپوزیت دندان چه ایرادات و مشکلاتی را می پوشاند و برطرف می کند. شما به وسیله کامپوزیت دندان می توانید ایرادات جزئی تر را برطرف سازید و صاحب لبخندی زیبا و دندان هایی بدون نقص شوید. شما با مراجعه به دندانپزشک با تجربه و حرفه ای معاینات لازم را انجام می دهید و براساس نظری که او دارد درمان خود را آغاز می نمایید.

اما برای اینکه کاملتر بدانید جز افراد کاندید شده هستید به شما توضیح خواهیم داد که کامپوزیت دندان چه نواقصی را برطرف می نماید.

از نواقصی که شما می توانید با کامپوزیت دندان پوشش دهید به موارد زیر می باشد:

  • نامرتبی دندان ها

یکی از مشکلاتی که می توان با کامپوزیت دندان پوشش داد، نامرتبی و عدم نظم بین دندان ها می باشد. بهم ریختن دندان ها به این صورت است که دندان ها عقب تر و یا جلوتر از دندان های دیگر هستند. علت این عدم نظم را می توان به مسایل ژنتیکی و یا عوامل دیگری مانند استفاده از پستونک و یا زبان زدن به دندان های تازه رشد کرده و نیز عدم مراقبت های بهداشتی مربوط دانست. در هر صورت نامنظمی دندان ها می تواند فرد را کاندید مناسب کامپوزیت دندان نماید.

  • دندان های خرگوشی

دندان خرگوشی ها افرادی هستند که دندان ها در فک بالا جلوتر از دندان های فک پایین باشند. این مشکل نیز ممکن است ارثی باشد و یا عواملی مانند مکیدن انگشت یا پستونک در دوران کودکی و در زمان رشد دندان ها در ایجاد آن تاثیر داشته باشند. کامپوزیت دندان یک روش غیر تهاجمی و ایمن برای زیباتر نشان دادن وضعیت قرار گرفتن این دندان ها می باشد. با کامپوزیت دندان می توان دندان های صاف و یکدستی را برای فرد به همراه آورد.

  • دندان هایی با شکستگی جزیی

دندان ها در اثر عواملی مانند ضربه خوردن، سوانح، تصادفات و ممکن است دچار شکستگی و لب پر شدن شوند. در این صورت می توان با کامپوزیت دندان این مشکل را پوشش داد. نکته ای که در این زمینه مهم است این است که شکستگی باید جزیی باشد، در غیر این صورت روش های دیگری برای رفع این مشکل وجود دارد. گاز زدن اجسام و یا مواد غذایی سفت و سخت نیز ممکن است احتمال لب پر شدن دندان ها را بالا ببرد که در این صورت فرد را کاندید مناسب کامپوزیت دندان خواهد نمود. این شکستگی و لب پر شدن بخصوص در دندان های جلویی برای فرد مشکلاتی را در هنگام حضور در اجتماع و ایجاد می کند. با کامپوزیت دندان در سریع ترین زمان ممکن و در یک جلسه دندانپزشکی می توان به راحتی این مشکل را برطرف نمود و اعتماد به نفس را به فرد بازگرداند.

  • دندان های فاصله دار

دندان های فاصله دار بخصوص در دندان های جلویی می تواند زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار دهد. با انجام کامپوزیت دندان این فاصله پوشش داده می شود و شکافی در بین دندان ها دیده نمی شود.

  • بدرنگی دندان ها

یکی از مشکلاتی که فرد را کاندید مناسب کامپوزیت دندان می نماید، بدرنگی و زرد شدن دندان ها است. زرد شدن دندان ها بر اثر عوامل مختلفی مانند استعمال دخانیات و مصرف مداوم نوشیدنی های رنگی مانند چای، قهوه و اتفاق بیفتد. این افراد به مرور زمان شفافیت و سفیدی دندان ها را از دست می دهند و نیاز است که از روش هایی مانند کامپوزیت دندان برای پوشش دادن این مشکل استفاده نمایند. با نصب کامپوزیت دندان سفیدی و شفافیت دندان ها بازگشته و فرد دارای طرح لبخند زیبایی خواهد شد. نکته مهم این است که باید بعد از نصب کامپوزیت دندان، مراقبت های لازم برای جلوگیری از تغییر رنگ روکش انجام شود. رعایت بهداشت دهان و دندان در کنار محدود کردن مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی و نیز قطع مصرف دخانیات و یا به حداقل رساندن آن از جمله مراقبت هایی است که باید انجام گیرد. در غیر اینصورت به مرور زمان روکش کامپوزیت دندان نیز دچار بدرنگی شده و باید تعویض گردد.

کامپوزیت دندان همانطور که گفته شد از روش های مناسب ترمیم و زیبایی دندان هاست. اما باید این را بدانید که انجام این روش برای خیلی از مناسب نمی باشد و باید روش های دیگری را برای درمان خود انتخاب نمایند.

کامپوزیت همانند لمینت دندان برای دندان های سالم استفاده می شود و اگر دندان های شما پوسیدگی و یا هر مشکل دیگری داشته باشد از این روش برای خود نمیتوانید استفاده کنید.

شما با مراجعه به دندانپزشک خود اول باید وضعیت دهان و دندانتان را بررسی نمایید و بعد روش مناسبی برای برای ترمیم و زیبایی دندانتان انتخاب کنید.

تاثیرات کامپوزیت دندان بر زیبایی صورت

مزایای استفاده از روش کامپوزیت دندان

هر روش درمان دندانپزشکی دارای مزایا و معایبی می باشد که دانستن آن کمک می کند تا با آگاهی کامل و با نظر دندانپزشک روشی را برای خود انتخاب نمایید.

انجام کامپوزیت دندان مزایای زیادی را از نظر ترمیم و همچنین زیبایی از نظر متقاضی به همراه خواهد داشت. برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. حفاظت از ساختار ضعیف دندان
  2. جلوگیری از گسترش ترک دندان
  3. کابرد آن برای ترمیم های پس از عصب کشی
  4. پوشش دهی مناسب شکستگی دندان
  5. تصحیح عملکرد دندان برای جویدن غذا پس از شکستگی دندان
  6. حفاظت از دندان در برابر سایش
  7. راه اتصال بریج به دندان
  8. پوشش مناسبی برای ایمپلنت
  9. اصلاح بد رنگی دندان
  10. اصلاح فرم، طول و پهنای دندان
  11. تصحیح بد شکلی دندان
  12. بستن فواصل دندانی (دیاستما)
  13. اصلاح به هم ریختگی جزیی دندان ها

در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی، در کلینیک های دندانپزشکی تمام مراحل ساخت قالب و روکش در جلسه اول به صورت دیجیتالی انجام می دهند و احتیاج نیست زمان زیادی را برای این کار صرف کنید. اما این را هم در داخل پرانتز بگوییم که استفاده از این روش هزینه بیشتری را برای شما خواهد داشت.

اما بهتر است بدانید این روش معایبی را دارا می باشد و احتمال اینکه شما به آن دچار شوید وجود دارد.

اگرچه روکش های دندانی کاملاً ایمن و بی خطر هستند ، اما مانند سایر روش های درمانی دندانپزشکی می تواند عوارض جانبی یا خطری داشته باشد. از جمله معایب و عوارض احتمالی این روکش های دندانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز عفونت
  • بروز حساسیت و آلرژی
  • پوسیدگی دندان
  • دشواری در غذا خوردن
  • شکستن و یا جدا شدن کامپوزیت و لمینت دندان

ارتودنسی دندان روشی فوق العاده برای درمان

ارتودنسی دندان یکی از روش های دندانپزشکی می باشد و بسیاری از افراد برای مرتب سازی و هم ردیف بودن دندان های خود از آن استفاده می نمایند.

شاید شما در ذهن خود به این فکر کنید که انجام ارتودنسی دندان مناسب نوجوانان است و در آن سن بهترین زمان انجامش می باشد، اما امروزه میتوان گفت اغلب بیماران را بزرگسالان تشکیل می دهند.

سلامت دهان و دندان ها یکی از مهمترین مواردی است که در سلامتی نقش مهم و بسزایی دارد و توجه به آن ها را باید در الویت خود قرار دهید و انجام ترمیم و هرگونه درمان سن و سال نمی شناسد هدف این می باشد که شما صاحب دندان هایی سالم باشید تا از آسیب به دیگر بخش های بدنتان جلوگیری شود.

علاوه بر این شما با مرتب سازی دندان هایتان چهره دلنشین و لبخندی زیباتر خواهید داشت و همین امر باعث می شود اعتماد بنفس بسیار زیادی داشته باشید و بتوانید در جمع ها حس بهتری را تجربه کنید.

شما باید قبل از انجام درمان خود در درجه اول نزد متخصص ماهر و با تجربه بروید و توسط این شخص معاینات لازم را انجام دهید و تصمیم بگیرید کدام نوع از ارتودنسی برای شما مناسب است و طول درمان چه مدتی طول می کشد. وقتی که دندانپزشک خود را انتخاب می کنید حتما مطمئن باشید که تخصص ارتودنسی را دارد و در برد تخصصی پذیرفته شده باشد. اینگونه با خیالی آسوده و راحت می توانید ارتودنسی دندان را برای خود انجام دهید.

بعد از اینکه دندانپزشک خود را انتخاب کردید باید در اسرع وقت ساعتی را برای ویزیت خود در نظر بگیرید تا هرچه زودتر درمان را آغاز نمایید. بیشتر اوقات جلسات مشاوره رایگان می باشد و شما می توانید اطلاعات لازم و کافی را دریافت کنید و بعد از هر اقدامی را که صلاح دیدید انتخاب نمایید.

درمان ارتودنسی هزینه زیادی دارد و با توجه به محل زندگی و کارهایی که قرار است بر روی دندان شما انجام شود تغییر خواهد کرد و نوع ابزار و براکت و ... در هزینه ای که شما باید پرداخت کنید تاثیر دارد. پس در جلسات مشاوره درباره این موضوع نیز صحبت نمایید.

میانگین هزینه ارتودنسی دندان بسته به جایی که شما زندگی می‌کنید و آنچه که باید روی دندان‌های شما انجام شود، متغیر است. معمولاً ارتودنسی شفاف به اندازه بریس‌های فلزی هزینه دارند و گاهی هزینه بیشتری هم خواهند داشت. البته برای شما این امکان وجود دارد که مبلغ را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.

معمولا ارتودنسی با توجه به نظر پزشک و معاینات انجام شده مشخص می شود و بستگی به نوع درمان و تعداد جلسات و سختی کار و تجهیزات و ابزار های قابل استفاده دارد. معمولا با استفاده از جلسات مشاوره سعی می شود به سادگی کارهای درمان آغاز شود و هزینه های دقیق برآورد شود. ارتودنسی اقساطی دارای مزایایی است که از جمله آن ها می توان به کاهش درد های ناشی از عدم ردیف بودن دندان ها و هضم ساده تر اشاره نمود.

می توان هزینه های ارتودنسی را به صورت اقساطی پرداخت نمود. این اقساط با توجه به تعداد جلسات درمانی و پس از مشاوره و معاینه دقیق مشخص می شوند. ارتودنسی اقساطی دارای مزایای زیادی می باشد. کلینیک دندانپزشکی قلهک سعی می کند بهترین خدمات را با شرایط پرداختی مناسب ارائه بدهد.

اگر برای شما سوال است که اگر دندان هایتان ارتودنسی نشود ممکن است به مرور زمان اصلاح گردد و در جای صحیح خود قرار بگیرد باید بگوییم که چنین چیزی نیست، چرا که دندان هرگونه رشد کند در همان حالت نیز باقی می ماند و تنها به وسیله ارتودنسی شما می توانید این ایراد دندانی خود را برطرف سازید و برای اقدام به این کار با متخصص ارتودنسی مشورت نمایید تا زمان مناسب انجام آن را برای شما تعیین نماید.

این کار برای کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است که در زمان درستی دندان هایشان را ارتودنسی نمایند تا هر چه زودتر به سلامت کامل دهان و دندان دست یابند بهتر است در سن زیر 10 سال ارتودنسی دندان کودک نیز انجام گیرد. دلیل این امر این است که ایرادات فک های بالا حتما باید سریع اصلاح شود امابرای درمان فک پایین اگر ایرادی داشته باشد می توان کمی دیر تر اقدام کرد.

درباره ایرادات دندانی نمیتوان سن دقیقی را معین کرد. شاید زمانی دندان مشکل دار شده باشد و درمان آن به قدری مهم است که باید از 8 سالگی کودک درمانش شروع شود.

بعضی اوقات این نامرتبی در دندانها را متخصص ارتودنسی تا زمان رویش تمام دندانهای دائمی و ریزش دندانهای شیری به تعویق می اندازد.

هدف از مرتب سازی فک و دندان در سنین پایین این می باشد که ظاهر او در سن بالاتر خوب شود و دیگر خجالتی از این بابت نداشته باشد. افرادی که با این مشکل درگیر هستند حتی با خندیدن نیز مشکل دارند و نمیتوانند به راحتی لبخند بزنند چون از ظاهر خود راضی نیستند. بنابراین این علم ارتودنسی کمک بسیار زیادی به اعتماد بنفس فرد می کند.

مثلا اگر شما دندان پوسیده خراب داشته باشید اول باید به رفع آن مشکلات بپردازید و بعد از درمان کامل دندان هایتان، ارتودنسی را انجام دهید.

همین موارد باعث می شود شما علاوه بر هزینه ارتودنسی، هزینه های دیگری را نیز پرداخت نمایید و این مبلغ درمان را برای شما بالاتر می برد.

اگر در نظر دارید از روش های جدید تر درمانی استفاده کنید، باید هزینه بالاتری را پرداخت کنید. برای مثال ارتودنسی شفاف با الاینر گرانتر از براکت فلزی معمولی است. از این رو انتخاب روش و نوع وسیله مورد استفاده هم یکی از فاکتورهای تعیین کننده هزینه درمان است که در صحبت با ارتودنتیست مشخص میشود.

تاثیرات کامپوزیت دندان بر زیبایی صورت

درمان ریشه دندان به چه دلیل انجام میشود؟

افرادی که پوسیدگی و آسیب دندانی بسیاری دارند، به این مرحله می رسند که درمان ریشه دندان یا همان اصطلاح عصب کشی را انجام دهند.

معمولا این روش کمی برای افراد ترسناک است و اغلب از انجام آن صرف نظر می کنند و سعی بر این دارند که با دارو و بی حسی ها درد خود را تسکین دهند.

اما این را باید دانست که بعد از درمان ریشه دندان شما به راحتی میتوانید هرگونه غذا و آشامیدنی را بخورید و از آن لذت ببرید و دیگر خبری از هیچگونه دردی برای شما وجود نخواهد داشت.

حفظ دندان های طبیعی از اهمیت ویژه ای در زیبایی و طراحی لبخند برخوردار است. درمان ریشه معمولاً در دو جلسه انجام می شود.

انواع روش های درمان ریشه دندان به جراحی اپیکو، عصبی یا اندو معروفیت دارند. اما سوال مهمتر این هست که از کجا بفهمیم دندان ما احتیاج به عصب کشی دارد. توجه داشته باشید اگر دندان شما خود به خود درد گرفت و شدید شد نیاز به درمان دارد و باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا با معاینات لازم مشخص شود کدام دندان شما احتیاج به عصب کشی دارد و سریعتر درمان ریشه دندان را شروع نمایید.

درمان ریشه دندان درد هنگام گاز گرفتن یا جویدن غذا به دلیل فشار به دندان

  • درد هنگام نوشیدن مواد گرم یا سرد در اثر گرما
  • درد خود به خود و مداوم
  • تورم و بزرگ شدن سطح لثه به شکل جوش های سفید یا سفت که عموماً به عنوان آبسه شناخته می شوند.

در برخی موارد ، برخی از دندانهایی که نیاز به درمان ریشه دارند هیچ کدام از این علائم را ندارند. اینجاست که اهمیت ویزیت منظم دندانپزشک مشخص می شود.

بسیاری از افرادی که به درمان ریشه دندان احتیاج دارند سوالاتی را در ذهن دارند که خوب است قبل از شروع درمان از آن آگاه شوند.

اولین موردی که میتوانیم بگویم این است که برای درمان ریشه دندان یا همان اصطلاح عصب کشی به چه کسی باید مراجعه کنیم؟

همانطور که می دانید برای درمان مشکلات دندانی به دندانپزشک مراجعه می کنند و ایرادات دهان و دندانی خود را برطرف می سازند. اما اگر بخواهیم در این مورد تخصصی تر درمان را انجام دهیم باید نزد متخصص درمان ریشه که بنام اندودنتیست شناخته شده است برویم. قابل توجه که دندانپزشکان عمومی نیز از عهده انجام کار بر می آیند و با خیال راحت می توانید درمان را به دست آنان بسپارید.

از نظر دردناکی این روش، با توجه به اینکه برای شما از بی حسی استفاده می شود شما درد را حس نمی کنید و اگر بعد از آن درد حس شود طبیعی است و مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و آن به گونه ای نیست که نتوانید تحملش کنید و احتمال درد شدید بسیار کم است و به ندرت رخ می دهد.

دندان عضو مهم بدن شماست و سلامت آن برای دیگر نقاط بدن اهمیت دارد و اثر گذار است پس نسبت به درمان زودتر اقدام نمایید.

برای اینکه به پاسخ تمامی سوالات برسید، در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی در تهران را به شما معرفی می نماییم تا با استفاده از اطلاعات آنان بتوانید ابهامات ذهنی خود را برطرف سازید و با خیال راحت درمان دندان های خود را آغاز نمایید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال درمان دندان های خود در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت کلینیک قلهک مراجعه و یا با شماره 26640957-021 یا 26640907-021 تماس حاصل فرمایید.

تاثیرات کامپوزیت دندان بر زیبایی صورت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو