هادی طحان نظیف روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جلسات اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف شرع و موازین قانون اساسی قرار نگرفت.

وی افزود: این لایحه در مرحله قبل در شورای نگهبان مورد ایراد مواجه شد که با بررسی‌هایی که پس از اصلاح در مجلس صورت گرفت، ایرادات آن برطرف شده بود و این مصوبه تایید شد و انشاءالله با ابلاغ این قانون شاهد اجرای مصوبه باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شورای نگهبان گفت:  طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چند بار در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان قرار گرفت و در نهایت در هفته‌های اخیر این طرح مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و اخیراً هم شنیدم که رئیس‌جمهور این قانون را ابلاغ کردند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی نگاه ویژه‌ای به خانواده دارد ، اظهار کرد: در  اصل دهم قانون اساسی بر این امر تاکید شده است و امیدواریم با در نظر گرفتن این قانون شاهد محوری شدن خانواده در جامعه باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: لایحه تصویب اصلاحات موافقتنامه کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش صدور گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان هم مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره اجرای طرح جوانی جمعیت