علت های احتمالی زایمان زودرس چیست؟

133

1400/8/29

13:20


رئیس بیمارستان بنت الهدی بجنورد، علت های احتمالی زایمان زودرس را تشریح کرد.

علت های احتمالی زایمان زودرس چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر «شاهین مافی نژاد» با بیان این که معمولاً علت دقیق زایمان زودرس را نمی توان تشخیص داد، افزود: با این حال برخی از عوامل می توانند خطر زایمان زودرس را افزایش دهند.

وی ادامه داد: یک زن باردار که هر یک از علایمی مانند دیابت، بیماری های قلبی و کلیوی و فشار خون بالا را داشته باشد بیش از دیگران در خطر زایمان زودرس قرار دارد. وی با بیان این که یک بارداری نرمال به طور معمول 40 هفته طول می‌کشد و زمانی که نوزاد زودتر از هفته‌ 37  بارداری به دنیا می‌آید نارس در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: آخرین هفته ‌های بارداری برای وزن گرفتن جنین و تکامل برخی از اندام‌ های حیاتی او مانند ریه‌ ها ضروری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل، نوزادانی که نارس به دنیا می‌آیند بیشتر از دیگر نوزادان، درگیر بیماری می‌شوند و بعد از تولد باید برای مدت طولانی‌تر در بیمارستان بستری شوند؛ همچنین این نوزادان ممکن است در طولانی مدت نیز دچار مشکلاتی مانند ناتوانی در یادگیری و یا ناتوانایی ‌های فیزیکی شوند.

وی اعلام کرد: در گذشته در برخی از کشورهای جهان، تولد زودتر از موعد علت اصلی مرگ نوزادان محسوب می‌شد اما امروزه با افزایش سطح دانش و تجهیزات مراقبت از نوزادان نارس، درصد زنده ماندن آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. وی خاطرنشان کرد: با این حال هنوز هم علت اصلی مرگ نوزادان در دنیا تولد نارس است و تولد زودتر از موعد در دراز مدت نیز باعث پدید آمدن بیماری‌ ها و مشکلات عصبی در کودکان می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو