طرز تهیه پاته سیب زمینی

پاته سیب زمینی , طرز تهیه پاته سیب زمینی , دستور پخت پاته سیب زمینی

پاته سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که به صورت سوخاری تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاته سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد برای ۴ تفر
سیب زمینی۴ عدد
آرد نخودچی۳ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری۲ قاشق غذا خوری
زردچوبه و نمک و فلفلبه میزان لازم
پیاز۱ عدد
سویابه مقدار لازم
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده۳ قاشق غذا خوری
پنیر ورقه ای گیاهیبه میزان لازم
مواد لازم برای مایه سوخاری
آب۱ استکان
آرد کامل۱ قاشق غذا خوری
آرد نخودچی۱ قاشق غذا خوری
آرد کاملبه مقدار لازم
پودر سوخاریبه مقدار لازم

طرز تهیه پاته سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پاته سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و پوست می ‌گیریم. سپس به همراه ۳ لیوان درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده تا سیب زمینی ها بپزند.

مرحله دوم

بعد از پختن سیب زمینی ها، آنها را پوست می گیریم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را له می‌کنیم. آرد نخودچی، پودر سوخاری ، نمک و فلفل هم به کاسه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم

سویا را سه دقیقه در آب در حال جوش می‌اندازیم و می‌گذاریم بپزد. بعد آن را آبکش می کنیم و آب آن را کاملاً می‌ گیریم. پس از پختن، سویا را داخل غذاساز می ‌ریزیم و کاملا له می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به صورت ریز خرد می کنیم. یک تابه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز های خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی شود. بعد به آن سویا پوره شده را اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

بعد از ۵ دقیقه گوجه رنده شده، رب گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک و فلفل هم اضافه می‌ کنیم و هم می‌ زنیم. بعد از یک ربع تفت دادن زیرشعله را خاموش می‌کنیم و بعد از سرد شدن سبزی ها را هم اضافه می‌ کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه سوخاری را آماده می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و آرد نخودچی ، آرد کامل و آب را خوب با هم مخلوط می‌ کنیم تا یکدست شود. یک تکه سیب زمینی را کف دست پهن می ‌کنیم و با مخلوط سویا پر می‌کنیم.

مرحله هفتم

برای این که طعم فوق العاده ایی بگیرد از پنیر ورقه ای استفاده می‌ کنیم و یک لایه پنیر روی مواد می‌ ریزیم، بعد یک لایه دیگر سیب زمینی روی آن می‌گذاریم. نکته مهم این است که باید سیب زمینی ها را کامل ببندیم.

مرحله هشتم

بعد از این که همه سیب زمینی ها را بستیم، اول داخل مایه سوخاری، بعد داخل آرد کامل می غلتانیم. سپس دوباره داخل مایع سوخاری و بعد پودر سوخاری می‌زنیم و همه جای آن را به آرد سوخاری آغشته می‌کنیم.

مرحله نهم

یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پاته ها را درون روغن کم و با حرارت کم سرخ می کنیم تا برشته و مغز پخت شود. روی حوله کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود و در ظرف مناسب سرو می کنیم.