رزومه‌سازی با راه‌پیمایی اربعین؟

منبع: برترین ها

111

1400/8/29

18:30


اجازه بدهیم زیارت و اعتقادات مذهبی ما، در همان جنبه معنوی خود باقی بماند و کار را به جایی نرسانیم که عشق به امام حسین تبدیل به پله‌ای برای رسیدن به مناصب شود.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: بعد از اعتماد نکردن مجلس به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش، رئیس جمهوری در اقدامی سریع، یوسف نوری را به مجلس معرفی کرده است.

بعد از این معرفی، رزومه‌‎ای از وزیر پیشنهادی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن و در بخش «توفیقات و توانایی‌ها» به حضور در راهپیمایی اربعین اشاره شده است. هر چند اشاره به حضور در یک پیاده روی معنوی به عنوان توانایی به طنز می مانست و انتظار می رفت تکذیب شود اما خبری از تکذیب نبود که نبود. گویا واقعا جناب نوری در رزومه خود به راهپیمایی اربعین اشاره کرده‌‎اند که اگرچه به عنوان توفیق پذیرفتنی است اما توانایی نیست و توفیق معنوی را به عنوان پیشینۀ موفقیت مادی ذکر نمی‌کنند.

رزومه‌سازی با راه‌پیمایی اربعین؟

وقتی از کسی برای شغلی رزومه می‌خواهند، به دنبال آن‌اند تا اول با سوابق او آشنا شوند و در مرحله دوم بدانند چه توانایی‌هایی دارد. حالا پیاده‌روی اربعین در دسته سوابق کاری حساب می‌شود یا توانایی‌ها؟ البته که وزیر پیشنهادی در دسته توانایی‌ها قرار داده هر چند در کنار توفیقات.

بخشی از مردم در این سال‌ها حضور در پیاده‌رَوی اربعین را تجربه کرده‌اند. آیا باید همه آنها وقتی به دنبال شغلی هستند از این حضور معنوی به عنوان بخشی از رزومه کاری خود یاد کنند؟ شاید بشود از سفر به حج، مشهد و سوریه هم استفاده کرد.

برخی توانایی مالی نداشته‌ و تنها توانسته‌اند‌ به قم بروند و یا مثلا فقط تجربه زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و یا امام زاده صالح را داشته‌اند. به نظر می‌رسد آنها هم می‌توانند زین پس از زیارت‌های خود به عنوان رزومه کاری یاد کنند!

تا جایی که می‌دانم بسیاری از آنهایی که پای پیاده راهی اربعین امام حسین(ع) می‌شوند به عشق کربلا راهی این مسیر می‌شوند و اصلا به دنبال سود مادی نیستند. عده‌ای حتی برای این راه‌پیمایی کسب و کار خود را هم تعطیل می‌کنند و درآمد خود را به زایران اختصاص می‌دهند.

اجازه بدهیم زیارت و اعتقادات مذهبی ما، در همان جنبه معنوی خود باقی بماند و کار را به جایی نرسانیم که عشق به امام حسین تبدیل به پله‌ای برای رسیدن به تصدی منصبی شود. کاری نکنیم از فردا در گزینش در کنار سؤال دربازۀ شرکت در نماز جمعه یا نگاه کردن ماهواره و دانستن تعقیبات نماز، حضور در راه‌پیمایی اربعین هم اضافه شود و سوال کنندگان به دنبال دلیل نرفتن به اربعین باشند!

خوب است وزیر پیشنهادی هر چه زودتر به افکار عمومی و پرسشی که در ذهن آنان ایجاد شده، پاسخ بدهد و به صورت شفاف به مردم بگوید چرا از راه پیمایی اربعین در رزومه خود یاد کرده است. اگر تنها توفیق است که نیاز به یادآوری نبود و اگر منظور توانایی است آیا همکاران خود را بر اساس چنین توانایی‌هایی برخواهد گزید؟

شاید او در این مسیر بخشی را مدیریت می‌کرده و ما از آن بی‌خبر بوده‌ایم و به خاطر همین به این موضوع اشاره کرده‌اند. اگر غیر از این باشد پذیرفتنی نیست و بسیاری از مردم آن سامان به صورت طبیعی در مسیر قرار می‌گیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو