زیباترین جزایر جهان – بخش دوم

زیباترین جزایر جهان – بخش دوم


منبع: فوت و فن

100

1400/8/29

18:55


زیباترین جزایر جهان – بخش دوم

جزیره‌ها همیشه مکان‌های بسیار عالی برای گذراندن اوقات فراغت به شمار می‌روند. برخی از جزایر، نسبت به دیگر جزایر، زیباتر و جذاب‌تر هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا زیباترین جزایر جهان را به شما معرفی کنیم.

۸- جزایر دالماسی، کرواسی

The Dalmatian Islands, Croatia

The Dalmatian Islands, Croatia

در ساحل دریای آدریاتیک در کشور کرواسی، جزایر دالماسی قرار دارند که ترکیبی بسیار خیره‌کننده از آرامش و تاریخی غنی هستند. در این جزایر زیبا و تماشایی، روستاهای ظریف در کنار هتل‌ها و رستوران‌های مدرن قرار گرفته‌اند. این جزایر، از جمله برترین و زیباترین جزایر کشور کرواسی به شمار می‌روند. در بالای این فهرست، بارک قرار دارد که ساحلی بسیار زیبا است. ساحل هوار نیز دارای کلیساهای گوتیک زیبایی است که در درون بندر و شهری قدیمی قرار گرفته‌اند. یکی دیگر از جزایر دالماسی که حتما باید از آن دیدن کنید، جزیره کروکولا است که دارای ساختمان‌های سفید با سقفی قرمز است.

۹- جزایر فیجی

Fiji

Fiji

جزایر فیجی، یکی از جزایر گرمسیری در کشور استرالیا است. این جزایر دارای سواحلی سفید، آب‌هایی شفاف و فیروزه‌ای رنگ و صخره‌های مرجانی است که در هر کجا به فراوانی پیدا می‌شوند. مردمان و ساکنان جزایر فیجی نیز از جمله مهمان‌نوازترین مردم‌ها به شمار می‌روند. غواصی، ماهیگیری و موج‌سواری از جمله محبوب‌ترین فعالیت‌ها در میان گردشگران و مسافران به شمار می‌روند. جزایر فیجی شامل بیش از سیصد جزیره مختلف هستند.

۱۰- جزیره کائوآئی

Kaua'i

Kaua’i

جزیره کائوآئی به عنوان جزیره باغ شناخته می‌شود و دلیل آن کاملا مشخص است. این جزیره دارای جنگل‌های بارانی بسیار، آبشارها، صخره‌های سرسبز و آب و هوایی گرمسیری است. با این حال، علاوه بر جنگل‌های سرسبز این جزیره، این مکان دارای ساحلی تماشایی است که خیره‌کننده و تماشایی است. در اطراف این جزیره و در داخل آب‌های آن، صخره‌های مرجانی زیادی وجود دارند که محل زندگی انواع ماهی‌ها و لاکپشت‌ها است.

۱۱- جزیره سینت لوسیا

St. Lucia

St. Lucia

سینت لوسیا، دارای زیبایی عمیق و تاریکی است. بر خلاف دیگر جزایر کارائیب، این جزیره دارای سواحلی درخشان و درختان نخل مطبوعی است. با این حال، این جزیره از لحاظ زمین شناسی اندکی وحشت‌برانگیز است. در این جزیره، دو قله آتشفشانی پیتونز وجود دارد که در درون این اطراف زیبا و تماشایی، سر به آسمان دارند و در ارتفاعی بیش از هفتصد متر از سطح دریا قرار گرفته‌اند. همین نیز یک منظره بسیار خیره‌کننده و خارق‌العاده را شکل داده است.

۱۲- جزیره کاپری، ایتالیا

Capri, Italy

Capri, Italy

جزیره زیبای کاپری در حدود بیست کیلومتری از خط ساحلی آمالفی قرار گرفته است. در درون دریای تیرونی، صخره‌های بلندی قدم علم کرده‌اند و یک منظره رنگارنگ و سرسبز را به نمایش گذاشته‌اند. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در این جزیره، غار آبی رنگ است. این غار، یک غار دریایی است که گردشگران و مسافران با تورهای مختلف به آن برده می‌شوند. مرتفع‌ترین شهر در این جزیره، شهر آناکاپری است.

۱۳- جزیره که فی فی، تایلند

Ko Phi Phi, Thailand

Ko Phi Phi, Thailand

جزایر که فی فی، مجمع‌ الجزایری در ایالت کرابی کشور تایلند است. این جزایر دارای قله‌های ماسه‌سنگی سرسبز که در سواحل آن، درختان نخل دیده می‌شود که در کنار آب‌های گرمسیری قرار گرفته‌اند. این جزایر توسط تسونامی در سال ۲۰۰۴ میلادی آسیب دیدند. جزیره کو فی فی دان، تنها جزیره‌ای در این مجمع‌ الجزایر است که انسان‌ها در آن سکونت دارند. از جمله برترین جاذبه‌های این مکان نیز ساحل میمون است.

۱۴- جزایر ویتساندی، استرالیا

Whitsunday Islands, Australia

Whitsunday Islands, Australia

جزایر ویتساندی از جمله جزایر بسیار زیبای کشور استرالیا به شمار می‌روند. این جزایر شامل بیش از هفت و چهار جزیره سرسبز هستند که در درون دریای کورال قرار گرفته‌اند. دریانوردی و غواصی یکی از فعالیت‌های محبوب در این جزایر به شمار می‌روند. این جزایر دارای شش پارک ملی است که از اکوسیستم شکننده اینجا محافظت می‌کنند. ساحل ویتهاون، یکی از بهترین سواحل کشور استرالیا به شمار می‌رود.

۱۵- جزایر ساردینیا، ایتالیا

Sardinia, Italy

Sardinia, Italy

جزایر ساردینیا دارای سواحلی سفید، قله‌های ساحلی ناهموار، غذاهای خوشمزه، فرهنگ ترکیبی منحصربه‌فرد و گنجینه‌های باستانی و تاریخی است. بسیاری از گردشگران و مسافران، احتمالا نام ساحل امرالد را شنیده‌اند. جزیره امرالد، جزیره‌ای وسیع و متنوع است که در درون آب‌های سبز و آبی رنگ دریای مدیترانه قرار گرفته است و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. بزرگترین دره در اروپا، در جزایر ساردینیا قرار دارد. این جزایر دارای مکان‌های تاریخی و باستانی زیادی است که گردشگران و مسافران می‌توانند از آن دیدن کنند.

۱۶- جزیره سینت بارتس

St. Barts

St. Barts

جزیره سینت بارتس، بسیار زیبا هست. این جزیره، دارای آب و هوایی گرمسیری با طعمی دلپذیری از فرانسه است. یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری سینت بارتس، سواحل درخشان و طلایی آن است که در خط ساحلی پیرامون آن قرار دارد و در کنار آنها، تپه‌های سرسبزی قرار گرفته‌اند. از جمله برترین نکات در مورد این جزیره، حریم خصوصی و انزوا است که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. این جزیره، از جمله گران‌ترین جزایر در کارائیب به شمار می‌رود.

۱۷- جزیره باهاماس

The Bahamas

The Bahamas

جزایر باهاماس، دارای بیش از هفتصد جزیره و بیش از دو هزار جزیره بسیار کوچک است که شما می‌توانید در آنها، اوقات فراغت و تعطیلات خود را سپری کنید. از جمله جاذبه‌های گردشگری برتر در این جزایر زیبا و تماشایی، می‌توان به سواحل ایده‌آل، صخره‌های مرجانی، فروشگاه‌های عالی و غذاهای متنوع اشاره کرد. ناسو، یکی از محبوب‌ترین نقاط این جزایر به شمار می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو