منابع آنتی اکسیدان‌ها برای سلامت مو را بشناسید

121

1400/8/29

19:32


با آنتی اکسیدان ها می توان سلامت مو را تضمین کرد. عملکرد آنتی اکسیدان ها در سلامت بدن بسیار تاثیرگذار بوده بطوریکه آنتی اکسیدان ها خاصیت ضد سرطانی دارند و از ایجاد پیری زودرس، بیماری های قلبی، کلیه و بیماری هایی که مربوط به چشم هستند، جلوگیری می کنند.

منابع آنتی اکسیدان‌ها برای سلامت مو را بشناسید

به گزارش بهداشت نیوز، تاثیر همه آنتی اکسیدان ها یکسان نبوده و انواع مختلفی دارند و ما باید از همه منابعی که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند استفاده کنیم.

منابع آنتی اکسیدان ها برای سلامت مو

میوه ها و سبزیجاتی که ما مصرف می کنیم سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و ما باید از همه نوع میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند استفاده کنیم. آنتی اکسیدان ها عبارتند از ویتامین آ، ویتامین های گروه ب، ویتامین های سی، سلنیوم، آهن و روی که در ادامه تاثیر هرکدام به تفکیک بررسی خواهد شد.

سلنیوم

یکی از آنتی اکسیدان هایی است که نبود آن علاوه بر سفید شدن مو باعث خشک شدن و شکنندگی مو می شود و مهم تر از همه باعث ریزش مو می گردد. مواد غذایی که دارای سلنیوم هستند، عبارتند از جگر، غلات، پیاز، گوجه فرنگی،کلم بروکلی و ….

روی و سلامت مو

نه تنها به مستحکم شدن و تشکیل استخوان کمک زیادی می کند، به ترمیم زخم ها هم کمک می کند، نکته قابل توجه اینجاست که کمبود آن موجب ریزش مو و شوره سر می شود. روی در مواد غذایی چون غذاهایی دریایی، تخم مرغ و شیر وجود دارد.

ویتامین های گروه ب

این گروه ویتامین ها موجب سلامت موها از طریق افزایش خونرسانی و اکسیژن کافی به موها می شوند.

ویتامین سی و سلامت مو

ویتامین سی یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هایی می باشد که کمبود این ویتامین باعث شکنندگی و خشک شدن مومی شود و در تولید کلاژن که یکی از پروتئین های مهم در ساختار بافتهای پیوندی از جمله بافت مومی باشد نقش مهمی دارد.

ویتامین آ

این ویتامین نه تنها در رشد مو بلکه در حفظ و سلامت آن نیز نقش دارد بصورتیکه ویتامین آ، رتینوئیک اسید داخل فولیکول مو را متعادل می کند و نقش بسزایی در سلامت مودارد. این ویتامین در مواد آرایشی بهداشتی مخصوص پوست نیز استفاده می شود.

آهن و سلامت مو

کمبود آهن موجب کم خونی در بدن و بیماری های قلبی و عروقی می شود. این آنتی اکسیدان برای سلامت موها هم بسیار مفید و تاثیر گذار است بطوریکه نبود به اندازه کافی آن در بدن می تواند، موجب ریزش موی شدید و یا حتی طاسی گردد.

منبع: pourateb

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو