هواوی بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی حوزه فناوری در جهان را می‌سازد

منبع: فوت و فن

54

1400/8/30

08:20


هواوی بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی حوزه فناوری در جهان را می‌سازد

شرکت هواوی سال ۲۰۱۸ در همکاری با شهرداری شانگهای، پروژه‌ای بلندپروازانه را کلید زد که قرار است پیشرفت‌های این شرکت در زمینه‌های مختلف فناوری را تسریع بخشد. حال که این پروژه با عبور از مراحل نهایی در آستانه افتتاح قرار گرفته، نگاهی به اهداف و چشم‌اندازهای پیش روی آن می‌اندازیم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، هواوی تصمیم دارد تا با استفاده از این مرکز، تحقیقات خود در حوزه‌های مختلف فناوری را گسترش دهد. این حوزه‌ها عبارت‎اند از مدارهای مجتمع، اینترنت اشیا، اینترنت برای وسایل نقلیه، اینترنت صنعتی، خدمات اطلاعاتی و کاربردهای تکنولوژی در اداره شهرهای هوشمند.

مساحت این مرکز تحقیقاتی جدید که قرار است در منطقه کینگ پو از توابع شانگهای احداث شود نزدیک به ۱۰۰ هکتار خواهد بود. این مرکز به هواوی اجازه می‌دهد تا با تلفیق دفاتر کار، فناوری و فضای سبز گسترده، یک پایگاه مستحکم برای ادامه روند نوآوری‌های خود به وجود بیاورد.

چندی پیش نیز آقای وو جینچنگ مدیر کمیسیون اقتصادی و فناوری منطقه شانگهای، به همراه گروهی از متخصصان صنعتی از پروژه مرکز Huawei Qingpu R&D بازدید نموده و حمایت خود از آنها را اعلام کرده‌اند.

هواوی اعلام نموده که در همکاری با مقامات شانگهای، معادل ۱ میلیارد و ۵۴۳ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا شانگهای به عنوان یکی از شهرهای بزرگ آسیا، به قطب اصلی و مرکز جهانی فناوری تبدیل شود. مرکز تحقیقاتی کینگ پو قرار است در مرحله اول، میزبان ۳ الی ۴ هزار دانشمند و متخصص در حوزه‌های مختلف فناوری باشد.

نکته دیگر این است که با توجه به اهمیت استراتژیک این پروژه می‎توان از آن در پیشبرد اهداف دیگر مانند کمک به توسعه و اقدام با منطقه ویژه اقتصادی دلتای رودخانه یانگ تسه استفاده کرد.

هواوی همچنین از تصمیم خود برای به کارگیری و آموزش بیش از ۴۰ هزار نفر از بهترین استعدادهای جهانی نیز خبر داده تا این مرکز را به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تحقیق و توسعه در جهان تبدیل کند.

در کنار هم قرار گرفتن متخصصین رشته‌های مختلف با زمینه‌های کاری متفاوت و متنوع، یک چرخه دائمی از نوآوری و خلاقیت را ایجاد می‌کند. باید با این نکته نیز توجه کنیم که کار کردن با این حجم از نیروی کار خوش‌فکر و آموزش آن‌ها مطابق برنامه‌های سازمانی، اهداف هواوی در توسعه صنعت تراشه و مدارهای میکروالکترونیک، شبکه‌های بی‌سیم و اینترنت اشیا را سرعتی بی‌سابقه خواهد بخشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو