۱۰ پرتره زیبا از حیوانات

۱۰ پرتره زیبا از حیوانات


منبع: فوت و فن

131

1400/8/30

08:37


۱۰ پرتره زیبا از حیوانات

 

کارل فابریتیوس-سهره(۱۶۵۴)

کارل فابریتیوس در این نقاشی زیبا و زنده، بر تصویرکردن یک پرنده خانگی تمرکز کرده‌است. او پرهای این پرنده را با تاش‌های زیبا و آزاد مثل یک امپرسیونیست نقاشی کرده، با این حال حس غمگینی در مورد این نقاشی وجود دارد. پرنده نقاشی او در عین زیبایی تنها و آسیب پذیر است.
 


آلبرشت دورر-کرگدن(۱۵۱۵)

دورر در طول عمر خود هرگز یک کرگدن را ندیده بود، با این حال در این چاپ چوبی او با کنجکاوی خاص دوران رنسانس، به تصویر کردن یک گردن پرداخته است. در نظر او یک کرگدن، یکی از اعجاز و شگفتی‌های دنیای طبیعت بوده‌است.


دمیان هِرست-جدا از گله(۱۹۹۴)

دمیان هرست در یکی از احساسی‌ترین کارهایش یک بره جوان را در حال دویدن در دشتی نشان می‌دهد. با این تفاوت که بره دیگر در دشت در حال دویدن نیست، بلکه در فرمالدئید در یک گالری نگهداری می‌شود. ویترین‌های حیوانی هرست، همگی حیوانات مرده را در حالت‌های زنده نشان می‌دهند.


هنر متأخر مصر باستان-گربه برنزی(۶۰۰ قبل از میلاد)

این مجسمه زیبای گربه، تمثیلی از خدای گربه‌سان بَستِت است. این مجسمه نمونه زیبایی از مطالعه هنرمند بر روی یک گربه زنده است. مصریان باستان، زیبایی، شکوه و رازآلود بودن یک گربه را خصوصیاتی مقدس می‌دانستند.


هاینس هولباین پسر-بانویی به همراه یک سنجاب و یک سار (۸-۱۶۲۶)

حیوانات و زن درون این نقاشی همه با یک دقت و وسواس تصویر شده‌اند. در این نقاشی هولباین بر روی تفاوت‌ها و شباهت‌های انسان‌ها و گونه‌های دیگر در دنیای حیوانات تمرکز کرده است.


دیه‌گو ولاسکز-سر یک گوزن(۱۶۳۴)

ولاسکز با حس کنایی خاص پرتره انسان‌ها را تصویر می‌کرد. اون این حس را در این تصویر که سر یک گوزن را نشان می‌دهد هم به تصویر درآورده است. ولاسکز در این تصویر مانند پرتره یک انسان، گوشه‌ای از شخصیت درونی و زندگی این گوزن زیبا را از دریچه چشم‎هایش به ما نشان می‌دهد.


ادوین لندسیر- پادشاه دره (۱۸۵۱)

در این نقاشی زیبایی ویکتوریایی، گوزن به عنوان پادشاه منظره و بازمانده زیبا و پرافتخار دنیای وحشی تصویر شده‌است. حس عشق به طبیعت در این تصویر، در دوره ویکتوریایی و در نوشته‌های چارلز داوین هم مشهود است.
 


جرج استابز-ویسل‌جکت(۱۷۶۲)

این پرتره زیبا که توسط استابز تصویر شده، اسبی زیبا و پرانرژی را در حالتی بسیار زیبا در پس زمینه‌ای ساده نشان می‌دهد. استابز حرف هنری خود را وقف کشیدن و مطالعه آناتومی حیوانات و مخصوصاً اسب‌ها کرده بود.


غار پِچ مِرل-ماموت(عصر یخبندان)

نقاش این تصویر، عنصر و قدرت بالای یک ماموت را در این نقاشی تصویر کرده است. این نقاشی که بروی دیوار یک غار ترسیم شده، حسی جادویی و غریب را القا می‌کند، که نشانه شگفتی است که انسان اولیه با دیدن دنیای طبیعت حس می‌کرده است.
 


هنری روسو- شگفت‌زده(۱۸۹۱)

ببر روسو در این نقاشی و جنگلی که در آن قرار دارد، هر دو از ذهن نقاش تراوش یافته‌اند. این نقاشی حس وحشیانه و غریزی و انرژی دنیای حیوانات را نشان می‌دهد.

پریا پورمند
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو