بهترین سریال‌های تاریخی

بهترین سریال‌های تاریخی


منبع: فوت و فن

106

1400/8/30

09:03


بهترین سریال‌های تاریخی

سریال‌های تاریخی طرفداران و مخاطبان خود را دارند و در ادامه مطلب، به معرفی پانزده تا از بهترین سریال‌های تاریخی پرداخته خواهد شد. این فهرست بر اساس امتیاز این سریال‌ها در وب سایت آی‌ام‌دی‌بی رتبه‌بندی شده است.

برای هر دوره زمانی از تاریخ، احتمالا سریالی ساخته شده است و این سریال‌ها از مکان‌های متنوعی در سرتاسر جهان هستند. اگرچه سریال‌هایی که اتفاقات آن در دوره مدرن رخ می‌دهند، بسیار سرگرم‌کننده هستند اما دیدن سریالی که ما را به گذشته ببرد و به ما یک دوره زمانی جذاب و به مکانی دور ارائه کند، بسیار جذاب و جالب توجه است. این سریال‌ها به شیوه‌ای جالب و دراماتیک به ارائه داستانی از گذشته می‌پردازند.

برخی از سریال‌های تاریخی بر اساس زندگی یک شخص حقیقی است و برخی دیگر نیز کاملا بر اساس کاراکترهای تازه هستند. البته، سریال‌های تاریخی بر اساس وقایع حقیقی همیشه این اتفاقات و اشخاص را با دقت و صحت تاریخی به تصویر نمی‌شود اما این منجر نمی‌شود تا این سریال‌ها سرگرم‌کننده و محبوب نباشند.

۱۵- سریال آکواریوس (Aquarius) – امتیاز ۷.۱

اتفاقات سریال آکواریوس در دهه ۶۰ میلادی رخ می‌دهد و داستانی کاراگاهانه از مواد مخدر، مرگ و سرخوردگی دوره داروهای روانگردان را بازگو می‌نماید. سم هودیاک یک شخصیت خیالی و ساختگی است که یکی از افسران پلیس شهر لس آنجلس است. او در این سریال به مقابله با چارلز منسون بدنام و خانواده قاتلش بر می‌خیزد. سریال آکواریوس، یک داستان درام است که بیشتر از زندگی چارلز منسون را روایت می‌کند. سریال آکواریوس روندی بسیار کند و آرام دارد و رویدادهای قتل شارون تیت حتی تا فصل دوم سریال نیز نشان داده نمی‌شود. در هر صورت، سریال آکواریوس، سریالی جنایی، هیجان‌انگیز و واقعی است که برای کسانی که به داستان قاتلان سریالی، دهه ۶۰ میلادی و داستان‌های کاراگاهی علاقه دارند، بسیار مناسب است.

۱۴- سریال بورجیاها (The Borgias) – امتیاز ۷.۹

در سریال بورجیاها، جرمی آیرونز نقش رودریگو د بورجیا یا پاپ الکساندر ششم را به تصویر می‌کشد. داستان سریال بورجیاها بر روی خانواده بورجیا و دست یافتن آنها به قدرت و رسوایی آنها در طی دوره رنسانس ایتالیا را بازگو می‌کند. نقش‌آفرینی هوشمندانه و نفرت‌انگیز جرمی آیرونز از این شخصیت بسیار جذاب و جالب توجه است. در عین حال، داستان سریال بسیار هیجان‌انگیز و پر از طمع، ارعاب، خیانت و رسوایی مذهبی است. طرفداران مجموعه بازی‌های اساسینز کرید (Assassin’s Creed) مطمئنا برخی از نام‌ها، رویدادها و مکان‌ها را در این سریال خواهند شناخت. طرفداران ژانر جنایی حقیقی و هیجان‌های سیاسی مطمئنا از دیدن این سریال پشیمان نخواهند شد.

۱۳- سریال سقوط شوالیه (Knightfall) – امتیاز ۶.۸

سریال سقوط شوالیه در سال ۲۰۱۷ از شبکه هیستوری پخش شد و تاکنون، دو فصل از این سریال تاریخی پخش شده است. هنوز هیچ خبری در مورد تمدید سریال سقوط شوالیه برای فصل سوم منتشر نشده است. اما طرفداران بسیار مشتاق هستند تا ببینند این سریال در فصل آینده چگونه پیش خواهد رفت. اتفاقات سریال سقوط شوالیه در طی قرن چهاردهم میلادی رخ می‌دهد و داستان شوالیه‌های تمپلار را دنبال می‌کند. این سریال بیشتر بر روی رهبر آنها یعنی لندری دو لائوزون تمرکز دارد، کسی که جنگجویی شجاع است که در مواجهه با شکست‌هایشان، در پیدا کردن انگیزه برای رهبری دچار مشکل شده است. پس از رسیدن خبرهایی در مورد هولی گریل یا جام مقدس، او بار دیگر انگیزه می‌یابد تا آن را پیدا کند.

۱۲- سریال دزدان جنگل (Thieves Of The Wood) – امتیاز ۶.۹

سریال دزدان جنگل، سریالی اصیل از کمپانی نتفلیکس است که در سال ۲۰۱۸ بر روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده بود. این سریال، یک سریال بلژیکی است که اتفاقات آن در قرن هیجدهم میلادی رخ می‌دهد. این سریال بر اساس رمانی به همین نام است و پایان سریال نیز همانند پایان رمان رقم خورده است پس انتظار نمی‌رود که سریال دزدان جنگل برای فصل دوم تمدید شود. این مینی سریال بسیار جذاب و دیدنی است که به راحتی می‌توان به تماشای آن نشست. این سریال درام داستان راهزنی به نام جان د لیچ را دنبال می‌کند که رهبری انقلابی علیه فساد طبقه اشرافی را در کشور وطنش بلژیک برعهده دارد.

۱۱- سریال تودورها (The Tudors) – امتیاز ۸.۱

سریال تودورها در سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۰ در طی چهار فصل پخش شده است. این سریال برداشتی دراماتیک و هیجان‌انگیز از روزهای اولیه حکومت هنری هشتم است. این سریال از شبکه شوتایم پخش شده است. شاه هنری هشتم برای داشتن شش همسر در طی حکومت خود شهر داشته است و اکثر آنها نیز با پایان‌هایی بدشگون روبه‌رو شدند. سریال تودورها، داستان حکومت شاه هنری هشتم و رابطه‌اش با کاترین آراگون و ان بولین، دو همسر آخر خود، را روایت می‌کند.

۱۰- سریال پولدارک (Poldark) – امتیاز ۸.۳

سریال پولدارک، سریالی دارم و تاریخی است که شروع پخش آن در سال ۲۰۱۵ بود. این سریال، یکی از سریال‌های شاهکار شبکه پی‌بی‌اس به شمار می‌رود. اتفاقات سریال پولدارک در قرن هیجده میلادی در انگلیس رخ می‌دهد و بر اساس مجموعه رمانی به همین نام است. این سریال با بازی آیدان ترنر در نقش مردی به نام راس پولدارک است که پس از بازگشتش از مبارزات در انقلاب آمریکا به خانه، متوجه می‌شود که همه کسانی که می‌شناخته، از دنیا رفته‌اند. عشق زندگی‌اش با کس دیگری نامزد کرده و پدرش مرده است و اموالش به فروش رسیدند. این سریال داستان تلاش‌ها و تقلاهای این مرد برای بازگشت به خانه و زندگی قبلی خود است.

۹- سریال آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) – امتیاز ۸.۳

سریال آخرین پادشاهی، یک سریال تاریخی است که پخش آن در سال ۲۰۱۵ شروع شد و بر اساس رمان‌های به نام داستان‌های ساکسون نوشته برنارد کورنول است. این سریال ابتدا در شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شده و سپس کمپانی نتفلیکس امتیاز آن را بدست آورده است. اتفاقات این سریال در اواخر قرن نهم میلادی رخ می‌دهد. سریال آخرین پادشاهی داستان مردی به نام اوترد را دنبال می‌کند که به عنوان یک فرد ساکسونی به دنیا آمده اما در دنیای وایکینگ‌ها بزرگ شده است. او با افزایش تنش‌ها بین طرفین، مجبور می‌شود تا بین این جبهه یکی را انتخاب نماید.

۸- سریال قابله را خبر کن (Call The Midwife) – امتیاز ۸.۴

سریال قابله را خبر کن، یک سریال درام و تاریخی محصول شبکه بی‌بی‌سی است که اتفاقات آن در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی رخ می‌دهد. گرچه بسیاری از سریال‌های محبوبی که در این فهرست جای گرفته‌اند، اتفاقات بسیار تاریخی و قدیمی را بازگو می‌کنند، اتفاقات این سریال در میانه قرن بیستم رخ می‌دهد و این سبب نمی‌شود تا جذابیت سریال کاسته شود. شروع سریال از سال ۲۰۱۱ بوده و در حال حاضر، یازده فصل از آن پخش شده است. این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته جنیفر ورث است و داستانی یک قابله جوان به نام جنی را روایت می‌کند که برای کار کردن در شهر لندن به عنوان یک قابله، وطن خود را ترک کرده است.

۷- سریال جان آدامز (John Adams) – امتیاز ۸.۵

مطمئنا کسانی که طرفدار فیلم تاریخی و موزیکال همیلتون (Hamilton) هستند، ممکن است از دیدن سریال جان آدامز لذت ببرند. این سریال تاریخی و درام محبوب شبکه اچ‌بی‌او، درباره پنجاه سال ابتدایی کشور آمریکا و دخالت‌های ریاست جمهوری در پیدایش کشور است. اگرچه این سریال دارای موارد موزیکال نیست اما دارای فتنه‌های سیاسی، درام و چهره‌های معروفی از تاریخ آمریکا است که مطمئنا بسیار جالب توجه است. پاول گیامتی به خوبی نقش جان آدامز را در این سریال به تصویر می‌کشد. از همان تاثیرش بر روی انقلاب آمریکا تا دورانش به عنوان دومین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، گیامتی به خوبی نقش یکی از پدران موسس آمریکا را ایفا می‌کند.

۶- سریال اسپارتاکوس (Spartacus) – امتیاز ۸.۵

سریال اسپارتاکوس، سریالی است که از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۳ در طی سه فصل از شبکه استارز پخش شده است. اتفاقات این سریال در طی قرن اول پیش از میلاد رخ می‌دهد و داستان زندگی گلادیاتوری به نام اسپارتاکوس را روایت می‌کند. این سریال تاریخی، داستان این گلادیاتور تراکیایی را دنبال می‌کند که رهبری شورش بردگان و انقلاب علیه رومی‌ها در طی زندگی‌اش در اواخر دهه هفتاد پیش از میلاد مسیح را روایت می‌کند. این سریال پر از صحنه‌های اکشن است که برای افراد علاقه‌مند به فیلم گلادیاتور (Gladiator) بسیار مناسب است.

۵- سریال امپراتوری بوردواک (Boardwalk Empire) – امتیاز ۸.۵

سریال امپراتوری بوردواک از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۴ پخش می‌شده است. اتفاقات این سریال در شهر آتلانتیک و در طی دوره ممنوعیت رخ می‌دهد. استیو بوشمی در این سریال نقش یک سیاستمدار حیله‌گر به نام ناکی تامپسون را بازی می‌کند که شهر آتلانتیک را با کمک اراذل و اوباش اداره می‌کند. این سریال جنایی و درام داستان پیشرفت ناکی به عنوان یک سیاستمدار در شهر آتلانتیک در طی دهه ۱۹۲۰ تا اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی را بازگو می‌کند. کاراکتر اصلی این سریال اندکی بر اساس انوک ال جانسون، یک سیاستمدار حقیقی از این دوره زمانی است.

۴- سریال وایکینگ‌ها (Vikings) – امتیاز ۸.۶

سریال وایکینگ‌ها، سریالی درام و تاریخی است که پخش آن از سال ۲۰۱۳ از شبکه هیستوری شروع شده است. ششمین و آخرین فصل این سریال در سال ۲۰۲۰ پخش شد و کمپانی نتفلیکس در حال کار بر روی دنباله‌ای برای این سریال است که عنوان آن، وایکینگ‌ها: والهالا (Vikings: Valhalla) است. این سریال بر اساس داستان‌ها و افسانه‌های مختلف مردمان اسکاندیناوی است. این سریال، داستان زندگی جنگجویی به نام رگنار لاثبروک را دنبال می‌کند که به عنوان یکی از شجاع‌ترین جنگجویان وایکینگ شناخته می‌شود. در این سریال، رگنار از یک کشاورز ساده به یک جنگجوی افسانه‌ای تبدیل می‌شود و بسیاری از مردم به این باور رسیدند که او از نوادگان مستقیم اودین است. فصل‌های آخر سریال نیز به داستان خانواده و فرزندانش پرداخته می‌شود.

۳- سریال تاج (The Crown) – امتیاز ۸.۷

مطمئنا سریال تاج یکی از شناخته‌شده‌ترین سریال‌های تاریخی حال حاضر است. این سریال با امتیاز ۸.۷ در رده سوم این فهرست قرار گرفته است. این سریال در سال ۲۰۱۶ از سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شد و با بازی کلیر فوی در نقش ملکه الیزابت دوم جوان بوده است. ملکه الیزابت دوم در سن ۲۵ سالگی به سلطنت رسید و این سریال نیز زندگی او به عنوان عضو جوانی از خانواده سلطنتی انگلیس در طی دهه ۱۹۴۰ میلادی را روایت می‌کند. سریال داستان زندگی او در طی سال‌ها را بازگو می‌کند و نیم نگاهی از تاثیرات رقابت‌های سیاسی و رابطه‌های شخصی بر روی زندگی او در قرن بیستم میلادی ارائه می‎کند.

۲- سریال گروه برادران (Band Of Brothers) – امتیاز ۹.۴

سریال گروه برادران حاصل همکاری تام هنکس و استیون اسپیلبرگ است و از نظر محتوا، محیط و موضوعات تاریخی همانند فیلم ماندگار نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan) است. داستان سریال زندگی گروه از سربازان را دنبال می‌کند که درگیر جنگ جهانی دوم هستند. این سریال از شروع تمرینات سربازان در اردوگاه شروع می‌شود تا تسلیم شدن ژاپن ادامه دارد. این سریال به بینندگان اجازه می‌دهد تا با کاراکترها ارتباط بگیرند و شاهد اتفاقات فاجعه آمیز و تاریخی باشند که از جمله آن می‌توان به نبرد نورماندی، نبرد بالگ و ایگل نست اشاره کرد.

۱- سریال برگزیده (The Chosen) – امتیاز ۹.۷

اگرچه عیسی مسیح، موضوع اصلی این سریال به شمار می‌رود اما این سریال دیگر مریدان و کاراکترهایی را نشان می‌دهد که سبب شده تا این سریال بسیار درخشان و جذاب باشد. در سریال برگزیده، بینندگان شاهد رویدادهایی همچون معجزه مریم مجدلیه، پیام رسولان و دیگر معجزات حضرت عیسی هستند اما تمام این موارد از طریق دیدگاه پیروان حضرت مسیح همچون نیکودموس، پیتر، متیو و چند تن دیگر به تصویر کشیده می‌شود. این سریال، روایت حضرت مسیح را متفاوت از دیگر آثار مطرح می‌کند و این روایت را به طرز شگفت‌انگیز و جالب توجه ارائه می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو