تنها گذاشتن حیوانات خانگی در زمان تعطیلات و مسافرت در منزل

منبع: فوت و فن

113

1400/8/30

09:03


تنها گذاشتن حیوانات خانگی در زمان تعطیلات و مسافرت در منزل

اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید و نمی‌خواهید حیوان خانگی‌تان را باخود ببرید، باید شرایط مناسبی برای ماندن او در منزل فراهم کنید یا او را به فردی مطمئن بسپارید.

ـ حیوانات با هم متفاوت هستند و هر‌یک خصوصیات رفتاری منحصر به خود را دارند. بعضی از آنها به راحتی با تنها ماندن کنار می‌آیند و بعضی در مقابل این مسئله واکنش نشان می‌دهند.معمولا حیوانات اجتماعی که با افراد خانواده در تماس هستند تنها ماندن در منزل را دوست ندارند.

ـ مهمترین مسئله این است که برای مدتی که در منزل نیستید آب و غذای کافی دردسترس حیوان باشد.

ـ حیواناتی که دارای سن بیشتری هستند خیلی بهتر از حیوانات جوان تنها ماندن در منزل را می‌پذیرند.

ـ اگر حیوان خانگی شما در هنگام جدایی از شما دچار اضطراب می‌شود و بی‌تابی می‌کند، بهتر است ریسک نکنید و او را به پانسیون مخصوص نگهداری حیوانات بسپارید.

ـ حیوان را با برنامه‌ریزی برای تنها ماندن تمرین و عادت دهید. دو هفته قبل از مسافرت شروع به تنها گذاشتن حیوان برای مدت زمانی بیشتر از حالت معمولی روز‌های قبل کنید. به عنوان مثال اگر در طول روز به سر کار می‌روید، اکنون دو ساعت دیر‌تر از معمول به خانه بیایید. به این ترتیب حیوان به تدریج به تنها ماندن عادت خواهد کرد.

ـ اگر قصد دارید برای نگهداری از حیوان از شخص دیگری کمک بگیرید، لازم است که اطلاعات کافی در مورد نیاز‌‌ها و عادات حیوان خانگی خود در اختیار او قرار دهید. شما باید مواردی مانند عادات غذایی خاص حیوان، علاقه او به اسباب بازی یا یک نوع بازی خاص و عادات معمول حیوان رابه فرد نگهدارنده اطلاع دهید و شماره تلفن خود و دامپزشک مخصوص حیوان را برای موارد اضطراری را در اختیار او قرار دهید. او را از خلق‌و‌خوی حیوان خود مطلع کنید تا در زمانی که نزد او است بهتر بتوانند با هم کنار بیایند.

تمام مواردی را که به نظرتان می‌رسد مفید باشد را با جزییات یادداشت کنید. وقت خود را برای نوشتن اطلاعات اضافی صرف کنید بهتر از این است که اطلاعات لازم را به فرد نگهدارنده ندهید.

– قبل از سفر با دامپزشک صحبت کنید و از واکسیناسیون و سلامت حیوان مطمئن شوید و همچنین ممکن است او افراد یا پانسیون‌های مناسبی برای نگهداری حیوان به شما معرفی کند. زمانی که حیوان را در شرایط ایمن قرار دهید،مسلما بدون نگرانی از تعطیلات خود لذت خواهید برد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو