پاسخ این سوال بستگی به این دارد که چه چیزی می خواهید یاد بگیرید و چه چیزی به شما انگیزه می دهد.

دو سوال از خود بپرسید:

۱. چه چیزی را می خواهید یاد بگیرید؟

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه در جلسات صحبت کنید، با مکالمات ساده آشنا شوید، گوش دادن را بهبود بخشید، مذاکره را تمرین کنید، بحث کردن را یاد بگیرید یا در سخنرانی عمومی اعتماد به نفس پیدا کنید، یک کلاس گروهی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید روی مشکلات تلفظ فردی خود تمرکز کنید، یاد بگیرید که چگونه بهتر صحبت کنید، نوشتن را بهبود ببخشید، واژگان مرتبط با صنعت یا شغل تخصصی تان را یاد بگیرید، مصاحبه را تمرین کنید، یا تمام خطاهای خود را تجزیه و تحلیل و تصحیح کنید، یک کلاس خصوصی را در نظر بگیرید.

۲. چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟

اگر فردی اجتماعی هستید و از صحبت کردن با دیگران لذت می برید، ممکن است یک کلاس گروهی به شما انگیزه بیشتری بدهد. در روزهایی که خسته هستید و نمی خواهید به کلاس بروید، دانستن اینکه افراد دیگری هستند که بدون شما آنجا خواهند بود، می تواند انگیزه کافی برای بردن شما به کلاس باشد. اگر دوست دارید با یک تیم کار کنید و از افراد دیگر الهام می گیرید، کلاس انگیزه بیشتری نسبت به جلسات خصوصی خواهد داشت.

اگر دوست ندارید به صورت گروهی کار کنید و توجه کامل مدرس را می خواهید،کلاس خصوصی برای شما بهتر است. اگر به راحتی حواستان پرت می شود، یک مربی شخصی که شما را در کار نگه  دارد مفید خواهد بود.

برای پیشرفت، باید مطمئن شوید که محیط برای شما مناسب است.

البته هزینه و زمان نیز در انتخاب گزینه شما تأثیر خواهد گذاشت. کلاس های گروهی معمولاً به دلایل واضح بسیار ارزان تر از کلاس های خصوصی هستند، اما اگر می خواهید برنامه درسی انعطاف پذیری داشته باشید،کلاس خصوصی بهتر است. فراموش نکنید که از مدرس خود بپرسید که او چه چیزی را ترجیح می دهد. مربیان بر اساس نقاط قوت و تجربه شخصی خود نظرات متفاوتی دارند. در اینجا نکات دیگری وجود دارد که باید در مورد شرکت در کلاس یا درس خصوصی در نظر بگیرید:

مزایای کلاس های گروهی

تعامل با همکلاسی های خود برای رشد زبان شما بسیار موثر است.

کلاس های سطح مختلط می تواند به همه کمک کند تا بیشتر بیاموزند. زبان آموزان سطح پایین بیشتر از زمانی که تنها باشند، تحت فشار قرار می گیرند و زبان آموزان سطح بالاتر می توانند دانش خود را با کمک به دیگران تقویت کنند. سوالات و اطلاعات اضافی از دیگر زبان آموزان در کلاس می تواند به اطلاعات دیگران اضافه کند. نکاتی خارج از درس که مربی برای تدریس برنامه ریزی نکرده است. یادگیری در یک گروه می تواند فشار را از شما دور کند.می توانید دوستان و ارتباطات تجاری ایجاد کنید.

مزایای کلاس های خصوصی 

درس ها می توانند شخصی شوند و دقیقاً آنچه را که می خواهید یا نیاز دارید به شما منتقل کنند.مربیان می توانند توجه بیشتر و بازخورد فردی به شما بدهند.همچنین کلاس خصوصی دارای برنامه زمانی انعطاف پذیر است. زمان و مکان درس شما می تواند با توجه به زندگی و کار شما برنامه ریزی شود. می‌توانید روی مطالب حساس مرتبط با کار که نمی‌خواهید با یک کلاس گروهی به اشتراک بگذارید، کار کنید. دوره های آنلاین به معنای دوره های در خانه است.

بنابراین، شما در منطقه راحتی خود هستید، در جایی که احساس راحتی و اعتماد به نفس می کنید. قرار گرفتن در محیطی که الهام‌بخش ایمنی باشد، به ما اعتماد به نفس می‌دهد.علاوه بر این، گذراندن دروس خصوصی آنلاین در خانه، انگیزه یادگیری را افزایش می دهد، زیرا با استفاده از رایانه و ابزارهای تعاملی، روشی خنده دار و الهام بخش است. اما دنبال کردن یک دوره از راه دور، اول از همه، صرفه جویی در زمان و انرژی است، دیگر نیازی به رفت و آمد با اتوبوس یا ماشین نیست، دیگر مشکلات ترافیکی یا تاخیر در رسیدن وجود ندارد و غیره. برای شروع می توانید خیلی راحت روی مبل خود بنشینید.

به طور خلاصه، شما باید نیازها، سبک یادگیری و انگیزه خود را در نظر بگیرید. همچنین باید نیازها، سبک تدریس و نقاط قوت مربی خود را در نظر بگیرید. پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد، اما احتمالاً برای شرایط شما مناسب است.

بهترین آموزشگاه کلاس خصوصی زبان در تهران

موسسه زبان دهخدا با سابقه بیش از یک دهه آموزش زبان های خارجی از جمله زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، چینی، ژاپنی، روسی، عربی و …. و نیز دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش واقع در غرب تهران جنت آباد به آموزش خصوصی زبان آنلاین و حضوری زبان و همچنین اعزام معلم خصوصی زبان به سازمان ها و شرکت ها با استفاده از مدرس خصوصی مجرب و متعهد و آشنا با متدهای بروز آموزشی به عنوان بهترین آموزشگاه تدریس خصوصی زبان مطرح می باشد.

این موسسه با داشتن دپارتمان های خلاق و حرفه ای برای زبان های مختلف و با برنامه ریزی های مدون به برگزاری کلاس های آموزش زبان به صورت مکالمه محور و کاربردی که زبان آموزان بتوانند از همان جلسات اول از آموخته های خود در زندگی و کارهای روزمره بهره ببرند به آموزش زبان می پردازد. تمامی کلاس های خصوصی این موسسه در هر دو حالت آنلاین و حضوری در آموزشگاه توسط سوپروایزرهای آموزشگاه نظارت خواهند شد.

تدریس خصوصی زبان در آموزشگاه زبان دهخدا

در آموزشگاه زبان دهخدا تدریس خصوصی زبان های خارجی به صورت حرفه‌ ای و قوی زیر نظر دپارتمان های مختلف زبان برگزار می شود. دوره های تدریس خصوصی زبان از جمله تدریس خصوصی زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ترکی استانبولی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی، روسی، عربی و …. به صورت مکالمه محور در تمامی سطوح برای تمامی سنین برگزار می شود.

این دوره ها در مدت زمان کوتاه تری نسبت به دوره های تخصصی زبان در آموزشگاه زبان دهخدا با توجه به نیاز زبان آموز و سطح زبان آموز برگزار می شود. در این دوره ها مدت زمان برگزاری کلاس نسبت به شرایط هر زبان آموز سنجیده خواهد شد و بهترین دوره یادگیری به زبان آموز پیشنهاد می شود و با تعامل متقابل به آموزش زبان پرداخته خواهد شد. از طرفی برای این دوره ها در مواقعی که کلاس خصوصی زبان با تعداد افراد مشخصی به صورت خصوصی برگزار شود از تخفیف های ویژه ای نسبت به دوره مورد نظر برخوردار خواهند شد.

مدرس خصوصی خلاق و آشنا با متدهای بروز آموزش زبان با بهره گیری از منابع معتبر و کاربردی این دوره ها را برای زبان آموزان بسیار جذاب و با بازده ای بالا برگزار می کنند. آموزشگاه زبان دهخدا کلاس خصوصی زبان را با توجه به شرایط زبان آموز در محل آموزشگاه در ساعت معین و توافقی و یا در منزل و یا محل کار زبان آموز برگزار می کند. همچنین شرکت هایی که برای تقویت کادر خود به آموزش زبان نیاز دارند نیز می توانند با شرایط مطلوب قیمتی و تدریسی در محل شرکت از آموزش زبان خصوصی بهره مند شوند.