به دلیل متمم قانون اساسی، شاید مگان مارکل نتواند نامزد ریاست جمهوری امریکا شود

منبع: روزیاتو

76

1400/8/30

14:18


به دلیل متمم قانون اساسی، شاید مگان مارکل نتواند نامزد ریاست جمهوری امریکا شود

به دلیل متمم قانون اساسی، شاید مگان مارکل نتواند نامزد ریاست جمهوری امریکا شود

کارشناسان بر این باورند که شاید مگان مارکل نتواند نامزد ریاست جمهوری امریکا شود. یکی از متمم های کمتر شناخته شده ی مرتبط به قانون اساسی که دو قرن قبل مطرح شده ممکن است سد راه او در تلاش برای رسیدن به کاخ سفید بشود.

به گزارش Sun، اگرچه او هرگز به طور علنی از خواسته اش برای نامزدی چیزی نگفته، اما حتی کسانی که کتاب زندگینامه ی او را نوشته اند نیز معتقدند این «ممکن… و حتی محتمل» است که او این کار را بکند و یکی از نویسنده ها ادعا کرده که او «تجسم رویای امریکایی» است.

حالا ممکن است به خاطر قانونی که برای ممانعت از به قدرت رسیدن برادرزاده ناپلئون وضع شده بوده، عنوان سلطنتی وی سد راهش برای رسیدن به رده های بالا شود. کارشناسان قانون اساسی می گویند که در سال ۱۸۱۰، تغییر کوچکی برای اعمال در قانون اساسی پیشنهاد و در کنگره تصویب شده است.

این قانون می گوید که هر کسی که «عنوانی از طبقه ی اشراف را که طرف خارجی به او اهدا کرده، قبول، مطالبه، دریافت یا حفظ کند» از داشتن جایگاه دولتی منع خواهد شد.

این متمم به قوه های قانون گذار هر ایالت فرستاده شد. اما تعداد کافی از آن ها به این متمم چراغ سبز نشان ندادند و این متمم تصویب نشد. اما به مدت بیش از دو قرن است که همچنان روی میز است.

این متمم زمانی مطرح شد که ژروم، برادر کوچک تر ناپلئون بناپارت با یک شخصیت اجتماعی برجسته امریکایی به نام الیزابت پترسون ازدواج کرد. این ازدواج بحث این را مطرح کرد که شاید پسر آن دو بخواهد نامزد تصدی پست های عالی دولتی شود و بدین ترتیب ایالات متحده بخشی از امپراطوری فرانسه شود.

نامزد ریاست جمهوری امریکا

کارشناسان می گویند در صورتی که این متمم دوباره احیا شود، ۱۲ رای موافق برای تصویب آن کافی خواهد بود.

کارشناسان خاندان سلطنتی بر این باورند که این که مگان مارکل نامزد ریاست جمهوری امریکا شود بعید نیست. تام بوور که هم اکنون بر روی زندگینامه ی دوشس مارکل کار می کند، می گوید: «بعید نیست مگان برای ریاست جمهوری نامزد شود. من معتقدم این جایگاهی است که او خود را در آن تصور می کند.»

بیشتر بخوانید:

مگان مارکل در سودای کاخ سفید؛ دوشس ساسکس نامزد دموکرات ها در ۲۰۲۴؟

واکنش جالب دونالد ترامپ به نامزدی مگان مارکل از جانب دموکرات ها در سال ۲۰۲۴

درخواست مگان مارکل و شاهزاده هری برای دیدار با ملکه و درز اطلاعات مربوط به تدفین او

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو