روزانه ۵۰۰ تن زباله از جوی‌های تهران جمع می‌شود

79

1400/8/30

14:23


روزانه ۵۰۰ تن زباله از جوی‌های تهران جمع می‌شود

سلامت نیوز: مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه حدود ۸۰ کامیون زباله از انهار و جوی های سطح پایتخت جمع‌آوری می‌شود گفت: وزن تقریبی این زباله ها حدود ۵۰۰ تن است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اصغر عطایی روز یکشنبه افزود: شهرداری تهران در آستانه فصل بارندگی با تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری تلاش دارد شهروندان را به هنگام بارندگی با کمترین زحمت مواجه کند و شهروندان باید از ریختن زباله در این اماکن جدا خودداری کنند.


وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انهار و جوی در سطح پایتخت وجود دارد افزود: شهروندان باید از ریختن زباله در این اماکن جدا خودداری کنند ولی متاسفانه در این زمینه شهروندان همکاری لازم را ندارند.


مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: بدلیل وجود همین زباله ها در انهار بوده که در بارندگی اخیر چند نقطه از شهر تهران دچار آبگرفتگی شد و از شهروندان درخواست داریم برای جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی در فصل زمستان از ریختن زباله در انهار خودداری کنند.


وی درباره برخورد با صنوفی که پسماند خود را درون نهرها می‌ریزند، نیز گفت: در این حوزه قوانینی وجود دارد و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران می‌تواند با صنوف زباله‌ساز برخورد کند.


عطایی تاکید کرد: پسماندهای تولیدی واحدهای صنعتی باید توسط خودشان حمل شود اما در برخی مواقع برای فرار از هزینه این کار پسماند را به درون دریچه‌ها می‌ریزند که قطعا در این موارد با محرز شدن موضوع به صورت قانونی برخورد خواهد شد.


به گفته وی، شهرداری تهران امسال برنامه ویژه ای در فصل بارندگی دارد و با بکارگیری آخرین امکانات به روز و پیشرفته تلاش دارد که شهروندان در زمان بارندگی از بارش ها لذت کافی ببرند.


عطایی خاطرنشان کرد: تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به امکانات ماشین آلات برف روب و شن پاش مجهز هستند و علاوه بر آن تمامی ایستگاه ها از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مناسب برخوردار هستند و پیش بینی می شود که امسال شهروندان در زمان بارش برف و باران با کمترین زحمت مواجه شوند.


۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیل در سطح شهر تهران و ۱۰ هزار کیلومتر انهار مویرگی تهران روزانه توسط نیروهای خدمات شهری پاک‌سازی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو