بیماران قلبی و تنفسی در منزل بمانند

منبع: برترین ها

59

1400/8/30

14:24


مرکز اورژانس تهران در پی تداوم آلودگی هوای پایتخت در روز جاری (یکشنبه) از شهروندان به ویژه بیماران قلبی و تنفسی خواست در خانه بمانند و از تردد در شهر خودداری کنند.

خبرگزاری ایرنا: مرکز اورژانس تهران در پی آلودگی هوا در اطلاعیه ای به شهروندان توصیه کرد: کسانی که مجبور به فعالیت کاری در محیط بیرون هستند بعد از رسیدن به منزل استحمام کنند، از سفرهای غیرضروری درون شهری بپرهیزید و در مواقع آلودگی هوا در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها استفاده کنند.

در این اطلاعیه همچنین به ورزشکاران توصیه شده است که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

در اطلاعیه مرکز اورژانس تهران آمده است: نوزادان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز تا جای ممکن از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد از ماسک مناسب (فیلتردار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن‌ قابل حمل را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیک ترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای پایتخت، امروز از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۴۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو