رصد بازار خودروهای داخلی حکایت از آن دارد که امروز بیشتر محصولات پرتیراژ ایران خودرو بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند و دو خودرو «رانا پلاس» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» رشدی یک میلیونی را ثبت کردند. نوسان اندک قیمت خودرو در بازار همزمان شد با نوسان اندک نرخ دلار، امروز بازار دلار کمی رشد قیمت داشت، رشدی که بازار خودرو را چندان درگیر نکرد و بازار خودرو خودرو به رشد محدود خود بسنده کرد.

از سوی دیگر زمزمه های شنیده شده در خصوص فراهم شدن آزاد شدن خودروهای دپو شده در گمرک هم موجب شد تا بازار خودرو شکل انتظاری به خود گیرد. با این شرایط می توان گفت بازار در انتظار مشخص شدن زمزه های مطرح شده در خصوص طرح آزاد شدن خودروهای دپو شده است. براساس شنیده ها وزارت اقتصاد و دارایی به دنبال این است تا امکان ترخیص خودروهای رسوب شده در گمرک را مهیا کند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷  » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

 
 

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز «رانا پلاس» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» در بازار با افزایش یک میلیون تومان قیمت گذاری شدند. براساس ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت امروز «پژو ۲۰۶ صندوقدار» با افزایش یک میلیونی و با قیمت ۲۹۷ میلیون تومان در بازار قیمت خورد. رشد قیمت مدل صندوقدار خانواده ۲۰۶ در حالی است که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» تغییر قیتی نداشتند. ثبات قیمت تیپ ۵ این خودرو در حالی امروز در بازار ثبت شد که این خودرو روز گذشته و با رشد ۲ میلیونی به ۳۰۰ میلیون تومان رسید و امروز هم در بازار با همین قیمت در بازار عرضه شد.

قیمت «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» هم در بازار امروز بدون تغییر و با قیمت ۲۵۶ میلیون قیمت گذاری شد.  

 
 

«رانا پلاس» هم امروز در بازار رشد یک میلیون تومانی داشت و قیمت آن به ۲۸۶ میلیون تومان رسید. «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار ۳۳۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز رشد یک میلیون تومانی قیمت داشت و در بازار ۴۷۱ میلیونی شد.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز خانواده سمند هم تغییر قیمت نداشتند. با این شرایط قیمت «سورن پلاس» در بازار به ۳۲۱ میلیون تومان رسید و «سمند LX با موتورEF۷» هم در بازار ۲۷۶ میلیون تومانی شد.

30 ایران