پس چرا «کارما» یقه اکبر خرمدین را نگرفت؟

منبع: برترین ها

88

1400/9/1

07:04


خبر مرگ اکبرخرمدین بار دیگر سبب شد تا این مرد ۸۱ ساله سر تیتر خبر‌ها را به خود اختصاص دهد. اکبر خرمدین ۲۶ اردیبهشت‌ماه امسال مرتکب یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال‌های اخیر پایتخت شد.

برترین‌ها: خبر مرگ اکبرخرمدین بار دیگر سبب شد تا این مرد ۸۱ ساله سر تیتر خبر‌ها را به خود اختصاص دهد. او که در اردیبهشت ماه سال جاری به قتل پسرش و پس از آن دختر و دامادش اعتراف کرده بود روز گذشته در زندان رجایی شهر بر اثر سکته قلبی درگذشت و به این طریق آخرین برگ پرونده جنجالی خانواده خرمدین هم ورق خورد تا شاید آخرین فرزندان باقی مانده از این خانواده بتوانند نفس آسوده بکشند چرا که پدرشان قبل از مرگ و در آخرین اعترافات خود گفته بود که اگر آزاد شود فرزندان دیگرش را هم خواهد کشت!

پس چرا «کارما» یقه اکبر خرمدین را نگرفت؟

این خبر با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی همراه بود. یکی از کاربران نوشته بود: «اکبر که گور می‌گرفتی همه عمر، دیدی که چگونه گور اکبر گرفت.» کاربر دیگری نوشته است: «انسانیت از شر وجود یکی از این گونه‌های بشریت نجات پیدا کرد، این روانی هم مرد؛ اکبر خرمدین، او که پسر و دختر خود را کشته و تکه تکه کرده بود»

کاربردیگری هم نوشته است: «اینکه اکبر خرمدین به مرگ طبیعی مرده اصلا عادلانه نیست.» برخی هم مرگ او را دستمایه طنز قرار داده و نوشته بودند: «با مرگ اکبر خرمدین در زندان، بهای خانه در اکباتان به ازای هر متر مربع ۴۰ درصد رشد کرد!» یکی از کاربران هم نوشته بود: «اکبر خرمدین در زندان از دنیا رفت. همیشه عادت داریم وقتی یکی از دنیا میره بگیم روحش شاد، خدا رحمتش کنه، اما این بار.»

پس چرا «کارما» یقه اکبر خرمدین را نگرفت؟

بسیاری هم درباره اینکه کارما اصلا تاثیری در مرگ او نداشت، نوشتند: کاربری نوشت: «همه کسایی مثل اکبر خرمدین هستند راحت میمیرن بدون هیچ تقاص پس دادنی، در آرامش، حالا هی بگو خدا جای حق نشسته» یکی دیگر از کاربران هم نوشته بود: «انصاف نبود انقدر راحت بمیره...» کاربری نوشت: «داستان زندگی اکبر خرمدین، به تنهایی میتونه وجود کارما رو انکار کنه.» دیگری نوشت: «اکبر خرمدین این‌همه آدمو زد کشت، آخرم راحت و آروم تو زندان مرد، بدون هیچ مجازاتی و چیزی.» کاربر دیگر نوشت: «فعلا از بیوتون اون (کارما) رو پاک کنین تا چهلم اکبر خرمدین رد بشه بعدش ببینیم چی میشه»

پس چرا «کارما» یقه اکبر خرمدین را نگرفت؟

روزنامه آفتاب یزد نوشت: هضم این جنایت برای مردم جامعه هنوز هم سخت است. چرا که اذهان عمومی معتقد است انگیزه‌هایی که اکبر خرمدین برای قتل فرزندانش آن هم به طرز فجیع عنوان کرده قابل پذیرش نیست. مادران ایرانی هنوز هم باورشان نمی‌شود که یک مادر در این سرزمین شاهد قتل فرزندش و تکه تکه کردن او بوده و دم نزده است. با این حال، اما روز گذشته پرونده قتل‌های زنجیره‌ای خانواده خرمدین که پدر قاتل اصلی این پرونده بود برای همیشه بسته شد و امیدواریم دیگر شاهد چنین پرونده‌هایی نباشیم.

سرنوشت پرونده

با مرگ اکبر خرمدین، مهم‌ترین سؤال این است که سرنوشت پرونده چه خواهد شد. یکی از قضات پرونده‌های جنایی می‌گوید: اتهامات علی اکبرخرمدین، ۳فقره قتل عمد و جنایات بر میت بود. او به جرم قتل دامادش قصاص و در رابطه با قتل فرزندانش به پرداخت دیه محکوم می‌شد که حالا با مرگ قاتل و براساس ماده ۴۳۵ قانون مجازات اسلامی، درباره مجازات قصاص، قرار موقوفی الاجرای مجازات در پرونده صادر می‌شود.

یعنی پرونده درباره رسیدگی به اتهام قتل مختومه خواهد شد. وی افزود:، اما درباره مجازات دیه، باید گفت که اکبر درصورت درخواست اولیای دم می‌توانست به پرداخت دیه محکوم شود. حال آنکه دختر و پسر دیگر اوکه زنده هستند نسبت به وی رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کرده بودند. پس تنها اولیای دم فرامرز هستند که می‌توانند با توجه به مرگ قاتل درخواست دیه کنند و در این صورت از اموال قاتل، دیه به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: درباره معاون قاتل که همسرش بوده پرونده در جریان است و پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده خواهد شد و با توجه به رضایت اولیای دم در پرونده، برای او به اتهام معاونت در قتل عمدی از ۶‌ماه حبس تا ۵ سال زندان درنظر گرفته خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو