ایجاد آرامش در خانه با صدای دلنشین آب

منبع: فوت و فن

244

1400/9/1

08:18


ایجاد آرامش در خانه با صدای دلنشین آب

ما ایرانیان از دیرباز ارزش معنوی زیادی برای استفاده از عناصر طبیعی در محیط زندگی و طراحی دکوراسیون قائل بوده‌ایم. ازاین‌رو وقتی به حیاط و محوطه خانه‌های قدیمی ایرانی می‌رفتید. احتمالاً با فواره‌های آب، حوضچه‌ها و آبنما های کوچک و بزرگی روبرو می‌شدید که در جلوه یک فضای فیروزه‌ای و با ترکیب رنگ شمعدانی‌های کوچک حس بی‌نظیری از آرامش و سکوت همراه با جریان زندگی به شما منتقل می‌کردند. روبرو شده‌اید.

خوب امروزه شرایط زندگی و اتمسفر حیات دگرگون شده است. قطعاً نمی‌توان از یک جو آپارتمان‌نشینی و خانه‌نشینی انتظار بازگشت به گذشته را داشت. اما با کمی دقت و تفحص در فضای دکوراسیون، چیدمان و همین‌طور معماری داخلی می‌توانید از عناصر فوق‌العاده جذابی برای خانه و محل کار خود استفاده کنید تا دوباره آن احساس آرامش را در ذهن تداعی کنید. آبنما ها یکی از جذاب‌ترین عناصر قابل‌استفاده در محیط‌های باز و بسته خانه‌ها هستند. هیچ محدودیت خاصی در طراحی و راه‌اندازی آن‌ها وجود ندارد و یک فضای جذاب و خیره‌کننده به محیط شما می‌دهند. حتی اگر یک آپارتمان کوچک دارید، مشکلی نیست.

همه ما با میزان اهمیت حضور آب به‌عنوان مایه هستی و حیات در چرخه خلقت باخبر هستیم. پس چطور در زندگی امروزه که تماماً ماشینی و بدون توجه به خوراک‌های روحی است، این عنصر را در محیط‌های باز و بسته خلق کنیم. خوب آبنما یک شیوه ابداعی و خلاقانه است.

البته که آبنماها انواع مختلفی دارند و حتی شرکت‌های طراح و مجری طرح آبنما  همچون آبنما آبگون دیزاین معمولاً در جزئیات کار و امکاناتی که به‌عنوان پلن‌های خدماتی در اختیار شما قرار می‌دهند متفاوت هستند. در ادامه قصد بررسی انواع آبنما ها و نحوه اجرای پروژه و بررسی متداول‌ترین سؤالات در مورد آبنما  را داریم.

طراحی و ساخت انواع آبنما

آبنما از قدیم یکی از زیباترین و مهم ترین المان های معماری ایرانی بوده است که اغلب در حیاط خانه ها،باغ ها و پارک ها ساخته می شد. اما امروزه طراحی و ساخت آبنما در نوع ها و اندازه های مختلف انجام می شود و با توجه به نوع ابنما می توان از آن در محیط های خارجی و محیط های داخلی همچون خانه ها ، لابی هتل ها و آپارتمان ها، مراکز تفریحی و تجاری و… استفاده کرد.

به‌طورکلی شش نوع طراحی آبنما  در ایران دیده می‌شود که هرکدام از آن‌ها بر اساس یک نقشه کلی و قابل‌اجرا در محیط‌هایی با نتیجه بهتر هستند. عموماً هیچ محدودیتی در اجرای آبنما  وجود ندارد. تا حد زیادی سه شرط کاربری فضا، هزینه و سلیقه عناصر تأثیرگذار در انتخاب آن هستند. به سراغ بررسی اختصاری انواع آبنما های موجود در ایران می‌رویم.

حتی اگر به قوانین فنگ شویی نیز اعتقاد نداشته باشید که در مورد وجود جریان آب در محیط کار و زندگی زیاد صحبت می‌کنند. حتماً با ما در مسئله تأثیر عناصری مانند آب، روی آرامش روح و انتقال حس مثبت در زندگی پرتنش امروزی هم‌نظر هستید. ضمن این که توسط بسیاری از پزشکان روان‌درمان بارها به مسئله استفاده از عناصر چهارگانه حیات در محیط زندگی اشاره شده است.

آبنما ها در انواع شیشه‌ای، سنگی، دیواری که خود شامل نمونه‌های پرده‌ای و دیواری خیس بوده و در نهایت باغی و آبشاری، آب‌وآتش و برکه مصنوعی قابل سفارش، طراحی و ساخت هستند.

آبنما آبگون دیزاین

مزایای استفاده از آبنما در محیط خانه و محل کار

پس از این که با انواع آبنماها آشنا شدید. حتماً برایتان سؤال است که چه اصراری به ساخت آن در یک محیط وجود دارد؟ آبنماها را می‌توان در محوطه ویلا، باغ، باغچه، تراس‌های سبز، فضای باز کافی‌شاپ و رستوران، فضاهای سبز و پارک‌ها حتی میادین اجرا کرد. در واقع اولین اصل در مورد آبنما ایجاد صدای آرامش‌بخش و اتمسفری مؤثر در کاهش استرس است. تنش‌های روزانه و فشارهای وارده روی قدرت تصمیم‌گیری‌مان تأثیرات زیادی می‌گذارد. ازاین‌رو اگر محیط شما آلودگی صوتی زیادی دارد و یا خیلی شلوغ می‌شود. حتماً آبنما تأثیر بسزایی روی حذف انرژی منفی فضا خواهد داشت.

کاهش دما و آلودگی محیطی با آبنما در دوره بیماری کووید ۱۹

در علوم متافیزیک آمده که نیاز است عناصر چهارگانه مثل گذشته و سبک‌های زندگی سنتی حضور تأثیرگذارتری در فضای خانه و محل کار داشته باشد. در واقع جریان‌های یون منفی توسط آب آزاد شده و این موضوع علاوه بر تأثیرات روانی موجب بهبود کیفیت هوا و کاهش دما در فصل تابستان خواهد شد. اما چرا نیاز به یون‌های منفی داریم؟ خوب باعث می‌شوند خلق‌وخوی خود را اصلاح‌کرده، اگر درگیر مشکلاتی چون اختلالات حافظه، فراموشی و یا حواس‌پرتی شده‌اید. آرامش به دست آورید. بخصوص برای کسانی که دچار آسیب‌های فیزیکی شده و امکان حرکت ندارند. استفاده از آبنما در محیط خانه به‌صورت ویژه‌ای پیشنهاد می‌شود.

محیط‌های آلوده که در طول روز افراد زیادی به آن رفت‌وآمد می‌کنند، بخصوص در دوره بیماری کووید ۱۹ نیاز به یک آبنما خواهند داشت. فراتر از این موضوعات، آبنما  بر خلاف استخر که هزینه و نگه‌داری زیادی نیز لازم دارد. معمولاً پاک‌سازی، تعمیر مجدد و یا بازسازی لازم نخواهد داشت.

حتی می‌توانید از آبنما  در فضای لابی ساختمان‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری، تفریحی، آشپزخانه، پذیرایی و … استفاده فرمایید. نگران فضای کوچک خانه خود نباشید. مطابق نیاز و بر اساس متراژ و سلیقه شما کار انجام خواهد شد.

آبنما خنک‌کننده محیطی و کاهنده دمای بی‌مثال

این که بخواهید مثل گذشته حوضچه‌ای در حیاط خانه خود ایجاد کنید قطعاً در حال حاضر و باتوجه‌به زندگی شهری منطقی و به صرفه نیست. آبنما در واقع از یک چرخه مداوم برای تامین آب استفاده می‌کند. از طرفی اتمسفر زمین روزبه‌روز در حال گرم‌شدن است. درصورتی‌که محیط خانه شما هوای راکدی دارد. رطوبت محیط کم است و در منطقه‌ای گرم و خشک مثل استان تهران زندگی می‌کنید. این اِلِمان علاوه بر جذابیت‌های ظاهری تأثیرات زیادی روی بهبود شرایط محیطی و کنترل دما نیز خواهد داشت. ضمن این‌که آبنما  موجب تصفیه هوا شده و همان حسی را به شما منتقل می‌کند که وقتی در کنار یک آبشار بزرگ و یا رودخانه‌ای در مناطق شمالی و کوهستانی هستید.

آبنما آبگون دیزاین

تأثیرات مثبت آبنما  در تنش‌های روحی

شرایط زندگی سخت شده است. ما عناصر حیاتی زندگی را از محیط زندگی‌مان حذف کرده و جای آن را به دکوراسیون و اکسسوری‌های مصنوعی و بی‌جان داده‌ایم. جریان آب جریان زندگی است. تا زمانی که آب جاری باشد موجودات زنده نفس می‌کشند. در قوانین اصلاح عادات روحی و رفع افسردگی بسیار در مورد تأثیرات آبنما ها بر زندگی امروزه گفته شده است. می‌توانید در محیط خانه، دفتر کار و حتی محیط‌های خدماتی که مشتریان مدام به آن رفت‌وآمد می‌کنند. انواع پروژه‌های آبنما  را اجرا کنید.

آبنما ها در واقع پوشش‌دهنده خلا روحی زندگی ماشینی در ابعاد سمعی و بصری هستند.

در این مورد اطلاعات کافی ندارید؟ فکر می‌کنید فضای خانه و محل کار شما برای آبنما  کوچک و محدود است؟ خوب در ۹۹ درصد مواقع در اشتباه هستید. می‌توانید با آبگون یکی از مجری‌های موفق پروژه‌های آبنما  در ایران تماس برقرار کرده و مشاوره رایگان را دریافت و استعلام قیمت کنید. به دنبال آبنما  خانگی، آبنما  کوچک و جلوه‌ای زیبا برای محیط کار خود هستید؟ خوب آبگون در کنار شماست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو