فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های Lord of The Rings – بخش اول

فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های Lord of The Rings – بخش اول


منبع: فوت و فن

150

1400/9/1

09:28


فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های Lord of The Rings – بخش اول

اگر به دنبال آن هستید تا از واقعیت فاصله بگیرد و به درون سرزمین‌های فانتزی قدم بگذارید، در ادامه همراه با ما باشید. فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (Lord of The Rings) از جمله برترین سه‌گانه‌های تاریخ سنیما به شمار می‌رود و مطمئنا، هر کسی، حداقل یکبار این فیلم‌ها را تماشا کرده است. این سه‌گانه موفق شده بود تا چندین رکورد را به نام خود ثبت نماید. چندی پیش، کمپانی آمازون ساخت سریالی بر اساس این فیلم‌ها را آغاز کرده بود.

در ادامه فیلم‌های فانتزی همانند فیلم‌های ارباب حلقه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مجموعه فیلم‌های سرگذشت نارنیا (The Chronicles of Narnia)

The Chronicles of Narnia Series

The Chronicles of Narnia Series

مجموعه فیلم‌های سرگذشت نارنیا، یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های فانتزی تمام تاریخ محسوب می‌شود. این مجموعه فیلم بر اساس مجموعه رمانی به همین نام نوشته سی اس لوییس (C. S. Lewis) است. این مجموعه فیلم، سه تا از این رمان‌ها را مورد اقتباس قرار داده است. مجموعه فیلم‌های سرگذشت نارنیا شامل فیلم شیر، کمد و جادوگر (The Lion, the Witch and the Wardrobe) در سال ۲۰۰۵، فیلم شاهزاده کاسپین (Prince Caspian) در سال ۲۰۰۸ و فیلم سفر کشتی سپیده‌پیما (The Voyage of the Dawn Treader) در سال ۲۰۱۰ میلادی است. این فیلم‌ها به روش‌های مختلفی مشابه با فیلم‌های ارباب حلقه‌ها است. در این فیلم‎ها، چهار جوان ماجراجو به سرزمینی جادویی پر از حیوانات افسانه‌ای، سخنگو و سلاح‌های افسانه‌ای می‌روند.

فیلم شاه آرتور: افسانه شمشیر (King Arthur: Legend of the Sword)

King Arthur: Legend of the Sword

King Arthur: Legend of the Sword

یکی از قدیمی‌ترین داستان‌های افسانه‌ای در انگلیس، افسانه شاه آرتور در این کشور است. بسیاری از کاراکترهای فیلم‌های و داستان‌های مدرن از حماسه شاه آرتور الهام گرفته‌اند. فیلم شاه آرتور: افسانه شمشیر، جدیدترین اقتباس از این داستان به شمار می‌رود. این فیلم با بازی چارلی هانم (Charlie Hunnam) در نقش اصلی یعنی شاه آرتور است. این فیلم، به قدرت رسیدن شاه آرتور و پادشاه شدن او را به تصویر کشیده است. این فیلم شباهت‌های نسبتا زیادی با فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (Lord of The Rings: The Return of The King) دارد. هر دو فیلم به حق و میراث پادشاهی می‌پردازد و در هر دو فیلم، جادوگری قدرتمند و مو سفید وجود دارد. کاملا می‌توان تشابه‌های میان آرتور و آراگون در این دو فیلم مشاهده کرد.

مجموعه فیلم‌های میمون شاه (The Monkey King)

The Monkey King Series

The Monkey King Series

فیلم میمون شاه، یک چهره افسانه‌ای است که دارای پس‌زمینه تاریخی است که قابل قیاس با افسانه‌هایی همچون افسانه شاه آرتور است. این مجموعه فیلم، بر اساس رمانی فانتزی به نام سفر به غرب (Journey to the West) است. این رمان، یک اثر ادبی کلاسیک چینی از قرن شانزدهم میلادی است در سلسله مینگ توسط وو چنگن نوشته شده است. این فیلم، داستان یک خدای میمون افسانه‌ای به نام سون ونکونگ با بازی دانی ین (Donnie Yen) را بازی می‌کند. او پس از اینکه از بهشت به زمین سقوط می‌کند، باید هدف زندگی‌اش را پیدا کند و سفری حماسی را آغاز کند که او را به بهشت یا جهنم می‌برد. این سفر حماسی بسیار مشابه به سفر حماسی در فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه است.

مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter)

Harry Potter Series

Harry Potter Series

فیلم‌های هری پاتر، احتمالا بهترین مجموعه فیلم‌های فانتزی بر اساس جادوگری به شمار می‌رود. این مجموعه فیلم دارای هشت قسمت است. این مجموعه، اقتباسی از رمان‌هایی فانتزی به همین نام نوشته جی کی رولینگ (J. K. Rowling) است. این مجموعه، به موفقیت بسیار زیادی در سرتاسر جهان دست یافته است. داستان افسانه‌ای و فانتزی هری پاتر، طرفداران را به درون دنیای جادویی هاگوارتز می‌برد که تشابهی به زمین میانی در رمان‌های تالکین دارد. در این فیلم‌ها، دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) نقش هری پاتر را به تصویر می‌کشد. او به همراه دوستانش، جادوهای مختلف را یاد می‌گیرد، با موجودات مختلف آشنا می‌شوند و در طی هشت فیلم، با شروران بزرگی مبارزه می‌کنند.

مجموعه فیلم‌های داستان بی‌پایان (The NeverEnding Story)

The NeverEnding Story Series

The NeverEnding Story Series

مجموعه فیلم‌های داستان بی‌پایان، یک مجموعه سه قسمتی است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته مایکل انده (Michael Ende) محصول سال ۱۹۷۹ میلادی است. اولین و دومین فیلم از مجموعه فیلم، از داستان این رمان اقتباس شده بودند اما سومین فیلم، دارای داستان اصیل و تازه بوده است. همانند فیلم‌های ارباب حلقه‌ها، فیلم‌های داستان بی‎‌پایان داستان یک شخصیت جوان و فروتن را بازگو می‌کند که متوجه می‌شود که به طور اتفاقی و از طریق یک کتاب فانتزی قدیمی، وارد یک ماجراجویی شده است. این کتاب قدیمی، پورتالی به دنیایی جادویی و رنگین است و این شخص باید این دنیای خیالی و جالب را نجات دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو