مشکلات ازدواج با دختر فقیر چیست و چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم؟؟

مشکلات ازدواج با دختر فقیر چیست و چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم؟؟


منبع: بیتوته

106

1400/9/1

10:05


مشکلات ازدواج با دختر فقیر چیست و چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم؟؟



ازدواج با دختر فقیر, مزایای ازدواج با دختر فقیر, مشکلات ازدواج با دختر فقیر

ازدواج با دختر خانواده فقیر

 

مزایا و معایب ازدواج با دختری که از لحاظ مالی ضعیف‌تر است

فقر مالی یا ثروت با وجود تفاوت دیدگاهی که بین افراد ایجاد می کند ولی نمی تواند ملاک خوبی برای تعریف شخصیت یک فرد باشد ، ازدواج با دختر فقیر در صورتی که دختری خود ساخته و با عزت نفس باشد و سازگاری لازم با یکدیگر را داشته باشید میتواند شما را سعادتمند کند. 

پول یک موضوع بسیار مهم در زندگی زناشویی است و می تواند نقش بسایر مهمی در روند زندگی داشته باشد. 

به طور کلی باید بگوییم که ازدواج بین طبقاتی یک اتفاق نادر است و مرسوم نیست و قدرت بزرگ شدن در یک طبقه خاص اجتماعی و تربیت گذشته فرد اثری بسیار قوی در آینده او خواهد گذاشت به همین دلیل در بسیاری از موارد ازدواج با یک دختر فقیر یا ازدواج بین دو طبقه اقتصادی متفاوت می تواند باشکست روبرو شود مگر این که زوجین بیاموزند که ارزش های خانواده همسرشان را تحمل کنند. 

 

فقیر بودن یعنی بزرگ شدن در فقر میتواند تفاوت دیدگاهی زیادی با فردی که در خانواده ای ثروتمند بزرگ شده است ایجاد کند ولی لزوما فقر نمی تواند تعریفی از شخصیت کلی فرد بدهد ، برخی خانواده ها با وجود فقر و تنگنای مالی که دارند ولی عزت نفس خود را حفظ می کنند ، اخلاقیات را رعایت می کنند و تلاش خود را برای بهتر شدن انجام می دهند و تبدیل به افرادی سخت کوش می شوند که کوچکترین فرصتی می تواند برایشان به معنی سکوی پرتاب باشد. 

 

ولی برخی دختران فقیر متاسفانه دنبال هر راه آسانی برای رهایی است فقر هستند و یکی از ساده ترین روش ها ارتباط داشتن با یک مرد پولدار یا ازدواج با یک پسر پولدار است. 

برخی دختران فقیر به دلیل شرایط زندگی سختی که داشته اند افراد بسیار مغروری هستند و احساس می کنند که مرد مقابلشان موظف است یک زندگی خوب برای او تامین کند.

معمولا کسانی که از دو طبقه اقتصادی متفاوت با هم ازدواج می کنند از تاثیر این تفاوت در ازدواجشان مطلع نیستند. ولی چه میشود که گاهی اوقات زوجین این اختلاف طبقاتی را ندیده می گیرند؟ 

 

معمولا هیچ کس نمی تواند منکر تاثیر طبقه اجتماعی در ازدواج و تاثیر آن بر روابط بین فردی شود ولی این زوجین بر این عقیده اند که منشا طبقاتی آن  ها به هویت آن ها و هویت شریک زندگیشان ارتباطی ندارد. 

 

اغلب افراد تمایل دارند که خودشان را جزو طبقه متوسط بدانند و تعداد افرادی که خودشان را بسیار ثروتمد یا فقیر می دانند کم است. حتی ازدواج یک خانواده ثروتمند با یک خانواده متوسط معمولا هیچ گونه تعارض و مشکلی ایجاد نمی کند. .اغلب خانواده ها خودشان را ثروتمند یا فقیر نمی دانند بنابراین موقع ازدواج دچار تضاد این گونه نخواهند شد به خصوص اگر از نظر مذهبی و فرهنگی شباهت های زیادی با هم داشته باشند. 

 

ازدواج پسر پولدار با دختر فقیر, اختلاف طبقاتی در ازدواج, ازدواج با دختر فقیر

ازدواج با دختر فقیر و تاثیر تفاوت طبقاتی در ازدواج

 

تفاوت طبقاتی چقدر می تواند منشا مشکلات در ازدواج باشد

خانواده های ثروتمند و فقیر تفاوت هایی در زمینه مالی ، کاری ، سرگرمی ، زمان بندی ، کارهای خانه ، فرزند پروری و احساسات دارند. 

خانواده های ثروتمند معمولا ترجیح می دهد که با شرایط پیش بروند و به عبارتی در جهت جریان حرکت کنند  در حالی خانواده های فقیر همیشه میخواهند زندگیشان را مدیریت کنند و برای منابع مالی خود همواره در حال برنامه ریزی و کنترل هستند. 

 

تفاوت در برنامه ریزی 

یکی از مشکلات ایجاد شده در ازدواج با دختر فقیر این است که او همواره به دنبال برنامه ریزی است ، مثلا برنامه ای برای آخر هفته ، برنامه ای برای کارهای خانه ، برنامه ای برای آینده تحصیلات و کار ، برنامه ای برای نحوه گذراندن وقت. 

 

ولی معمولا در خانواده های ثروتمند مفهوم برنامه ریزی کاملا متفاوت  است و رویکرد آرام تری دارند ، اغلب برنامه ای ندارند و کارشان را با برنامه ریزی اغاز نمی کند. 

 

این تفاوت باعث خواهد شد دختری که با او ازدواج کرده اید احساس کند که همه چیز به او بستگی  دارد و هر زمان که مشکلی ایجاد شود ، مشکل را به گردن شما و عدم برنامه ریزی شما می اندازد حتی اگر ارتباط آشکاری در این زمینه وجود نداشته باشد. 

 

تفاوت در کار و سرگرمی

خانواده های ثروتمند مرزی مشخص بین کار و تفریح دارد و می دانند چطور به خودشان خوش بگذرانند ولی دختری که از یک خانواده فقیر آمده است به احتمال زیاد زمانی لذت خواهد برد که کارهایش نتیجه دلخواهش را داشته باشند، او در واقع برای این که به لذت برسد باید کارش را به درستی انجام دهد و نگاهش به تفریح و سرگرمی شباهتی به شما ندارد. 

 

مثلا همسر شما اوقات فراغت را به استراحت اختصاص دهد در حالی شما به دنبال تفریح و سرگرمی دیگری هستید. 

 

ازدواج با خانواده ضعیف, ازدواج با دختر فقیر, مزایای ازدواج با دختر فقیر

ازدواج با دختر فقیر و تفاوت در دیدگاه به زندگی

 

تفاوت در دیدگاه به زندگی

اغلب زنانی که در خانواده فقیر بزرگ شده اند شرایط زندگی ناامنی را تجربه می کنند و متوجه می شوند که شرایط زندگی می تواند کاملا ناپایدار باشد که همیشه آبستن اتفاقات ناگوار است. زمانی که چنین زنی با مردی ملاقات می کند که فکر نمی کند هر لحظه ممکن است اتفاق بدی بیوفتد ( که از نظر زن کاملا بعید است ) احساس ثباتی که کنار این مرد بدست می آورد واقعا برایش جذاب است و باعث می شود به سمت او جذب شوند. 

 

تفاوت رابطه صمیمانه خانوادگی

اگر پسر یک خانواده پولدار در محیطی سرد و بدور از صمیمیت خانوادگی بزرگ شده باشد . یکی از مواردی که باعث می شود جذب یک دختر از خانواده فقیر شوند ، وجود صمیمیت بین اعضای خانواده دختر است ، چیزی که در خانواده خودش کم رنگ بوده است. او شریک زنگی ای می خواهد که از نظر عاطفی ، در دسترس و صمیمی باشد و زمانی که با یک خانواده صمیمی ارتباط پیدا میکنند آرزو دارند که این روابط را در زندگی خودشان هم تجربه کنند. 

 

از سویی دیگر دختری که در یک خانواده عاطفی و صمیمی بزرگ شده است وارد شدنش به محیطی سرد و بی روح می تواند برایش شوک بزرگی به همراه داشته باشد و شوهرش نتواند توقعات عاطفی او را برآورده کند. 

 

افراد متعلق به خانواده ثروتمند آموخته اند که احساسات خود را مدیریت کنند و قبل از این که حرفی بزنند به عواقب آن روی طرف مقابل فکر کنند. 

این شکاف بزرگ عاطفی در صورتی که از طرف زوجین با پذیرش همراه نشود و سعی کنند طرف مقابل را تغییر دهند تبدیل به یک مشکل آزار دهنده خواهد شد. 

 

چطور در ازدواج با طبقه متفاوت موفق شویم؟

گاهی اوقات فقر خانوادگی و فشارهای پشت سر هم میتواند آسیب های جبران ناپذیری در روح و روان فرزندان بگذارد ، البته خود شما هم ممکن است با مشکلاتی از جمله خودشیفتگی درگیر باشید، بنابراین توصیه می شود که زمان کافی برای شناخت یکدیگر بگذارید ، حتما به جلسات مشاوره قبل از ازدواج بروید و زمان کافی برای نامزدی حداقل 5 – 6 ماه در نظر بگیرید و سپس در صورتی که هماهنگی لازم با یکدیگر را داشتید مراسم عقد را برگزار نمایید. 

 

مهم ترین نکته برای موفقیت در ازدواج تحت هر شرایطی این است که به امید تغییر دادن فرد مقابل ازدواج نکنید. شما باید او را همینگونه بپذیرید. 

به خصوص در زمینه اختلاف طبقاتی اگر به امید تغییر دادن طرف مقابل با او ازدواج کنید وارد یک میدان فرسایشی و خسته کننده برای هر دو نفرتان شده اید. 

گاهی اوقات تفاوت هایی که در ابتدا افراد دو طبقه متفاوت را به هم جذب می کند میتواند همان چیزی باشد که آن ها را از هم جدا می کند. 

 

تنها زوج هایی می توانند یک ازدواج بین طبقاتی موفق داشته باشند که بتوانند تفاوت های فرهنگی خودشان را کنترل کنند و از وجود طرف مقابل قدردانی کنند. 

در صورتی که دلیل اصلی شما برای ازدواج عشق و علاقه باشد (نه  این که صرفا به خاطر پول یا جذابیت ظاهری فرد ازدواج کنید) و از اعماق قلبتان به شخصیت طرف مقابل احترام بگذارید می توانید با وجود تمام مشکلات و تفاوت ها زندگی خوبی را با هم بسازید.  

شما میتوانید از این تفاوت ها در جهت نزدیک تر شدن به هم و رشد و شکوفایی استفاده کنید. 

 

بسیاری از اختلافات طبقاتی بین شما ، مشکلاتی نیستند که باید حل شوند بلکه ویژگی های مکملی هستند ک باید مورد قدردانی قرار بگیرند. 

به عنوان مثال دختر فقیری که همیشه استرس ، نگرانی و دغدغه کار و گذران زندگی داشته وقتی وارد زندگی شما می شود ، کیفیت و آرامش زندگی شما میتواند باعث شود که کمتر دچار احساس نگرانی شود. 

 

زمانی که خانواده شما را می بیند که چقدر زمان صرف نشستن روی کاناپه می کنید و هیچ کاری به جز صحبت کردن ندارید ممکن است شگفت زده شود ولی همزمان میتواند از بار نگرانی هایش برای گذران زندگی کم کند. 

شما نیز به نوبه خود تحت تاثیر آینده نگری ، انگیزه و پشتکار تحصیلی ، کار و فعالیت های فوق برنامه دختر مورد علاقه تان قرار می گیرید. 

 

ازدواج با دختر خانواده فقیر, فواید ازدواج با دختر فقیر, معایب ازدواج با دختر فقیر

مشکلات ازدواج با دختر فقیر

 

مشکلات ازدواج با دختر فقیر

معمولا افرد ثروتمند به اشتباه خودشان را نسبت به دیگران برتر میدانند که اگر چنین دیدی نسبت به همسرتان داشته باشید مسلما میتواند منجر به دعواهای ناگزیر و پایان ناپذیر شود ، حتی اگر خودتان چنین دیدگاهی نداشته باشید مسلما برخی از اطرافیانتان چنین دیدگاهی دارند که می تواند منجر به آزار همسرتان در آینده شود و مجبور به قطع ارتباط با این افراد شوید.  

 

افراد ثروتمند فرض را بر این می گذارند که از نظر اخلاقی و فکری برتری دارند بنابراین تربیت در چنین فرهنگی باعث ایجاد نگاهی تبعیض آمیز به همسرتان خواهد شد که می تواند شکست شما در ازدواج را پیش بینی کند. 

 

مسلما توان مالی یک مرد و امکان تامین رفاه خانواده یکی از اولویت های انتخاب شدن یک مرد برای ازدواج است ولی در صورتی که تنها ملاک دختر برای ازدواج با شما رفاه اقتصادی باشد نمیتوان آینده خوشایندی برای ازدواج متصور بود. 

 

در صورتی که خانواده شما نگاهی تبعیض آمیز به همسرتان داشته باشند و با نیش و کنایه او را تحقیر کنند و شما نتوانید حمایت کافی از همسرتان داشته باشید احتمال شکست ازدواجتان بالا می رود. 

 

بدگویی های اطرافیان در مقابل شما از همسرتان می تواند منجر به پشیمانی ، تغییر تفکر و دیدگاه منفی شما به ازدواجشتان شود. 

احتمال این که لازم شود مشکلات مالی خانواده همسرتان را رفع کنید زیاد است. 

 

همسر شما  که مدت زیادی منابع مالی کافی در اختیار نداشته و حالا به رفاه مالی رسیده است ممکن است همیشه به دلیل ترس از قضاوت کردن دیگران،  به دنبال خرید لوازم و وسایلی باشد که سطح اجتماعی اش را بالاتر نشان دهد تا کسی متوجه طبقه اجتماعی اش قبل از ازدواج نشود او همیشه فشار و استرس افشا شدن فقر خانوادگی اش را خواهد داشت. 

 

نوع تفکر همسر شما به دلیل شرایط زندگی قبلی به کارهای خانه میتواند متفاوت باشد مثلا آشپزی را یک هنر نداند و انجام کارهای خانه مثل آشپزی و نظافت را تبعیض جنسیتی بداند و تن به انجام کارهای خانه ندهد.

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو