سخنگوی آتش‌نشانی تهران از گازگرفتگی در یک سالن تئاتر در خیابان شریعتی خبر داد.

سید جلال ملکی با اعلام خبر گازگرفتگی در یک سالن نمایش در خیابان شریعتی، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 21:10 شب گذشته (30 آبان) یک مورد حادثه نشت گاز مونوکسید کربن در یک ساختمان در خیابان شریعتی، خیابان ملک به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره 73 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور آتش‌نشانان در مدت زمان سه دقیقه در محل حادثه، افزود: محل حادثه یک ساختمان 10 طبقه اداری بود؛ در طبقه منفی یک یک سالن تئاتر وجود داشت که ظاهراً از صبح در آن برنامه‌های اجرا می‌شد و در همان زمان نیز مشغول اجرای تئاتر و نمایش بودند که چند نفر حالشان بد شده و همین منجر به تماس با آتش‌نشانی شده بود.

وی تصریح کرد: در مجاورت این سالن نمایش موتورخانه وجود داشت که آتش‌نشانان با حضور در محل و ضمن بررسی اولیه متوجه شدند گاز مونوکسید کربن در موتورخانه در حجم زیاد منتشر شده و بخشی از گاز به سالن نمایش نفوذ کرده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران بیان کرد: آتش‌نشانان با هماهنگی مسئولان آنجا و با احتیاط و آرامش کامل، نمایش را متوقف کرده و نفرات (حدود 70 نفر) به آرامی به بیرون هدایت شدند.

وی متذکر شد: در بررسی‌ها مشخص شد نقص در عملکرد موتورخانه مخصوصاً دودکشها به دلیل ناتوانی در انتقال آلاینده‌ها، منجر به نشت گاز مونوکسید کربن شده که آتش‌نشانان به سرعت موتورخانه را خاموش کرده و به مسئولان سالن تئاتر توصیه کردند که به هیچ‌وجه موتورخانه نباید روشن شده و باید توسط عوامل متخصص رفع نقص شود.

ملکی عنوان کرد: افرادی که در آنجا فعال بودند می‌گفتند دو، سه روزی از روشن کردن موتورخانه می‌گذشته و بعضاً نیز دچار سردردهایی می‌شدند که آن را جدی نمی‌گرفتند تا اینکه این حادثه روی داد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: شاید اطلاع‌رسانی دیرتر یا اهمیت ندادن به این مسئله می‌توانست منجر به انتشار حجم بیشتری از گاز مونوکسید کربن در سالن نمایش و وخیم‌تر شدن وضعیت شود.

وی بیان کرد: حدود یک سال و نیم است که سالنها و مکانهای تجمعی مانند سالنهای نمایش، سینماها و مدارس تعطیل بودند و اکنون با بهتر شدن وضعیت کرونا، اجازه فعالیت گرفتند اما این نگرانی وجود دارد شاید وسایل گرمایشی این سالنها و مراکز بررسی نشود و توسط افراد غیرمتخصص راه‌اندازی شود که این کار بسیار خطرناک است.

ملکی با تأکید بر اینکه سالنهای نمایش و تجمعی نباید در طبقات منفی قرار گیرد، گفت: این سالنها باید در طبقات همکف و بالایی قرار گرفته و چندین راه خروج در آنها وجود داشته باشد، وجود یک راه‌پله یا راه‌خروج در زمان بروز حادثه نمی‌تواند جوابگوی آن نفرات برای خروج باشد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: حتماً پیش از فعالیت مجدد اینگونه اماکن، باید وسایلی مانند ادوات برقی، خاموش‌کننده‌ها و سیم‌کشی‌ها بررسی و از کارکرد صحیح آنها اطمینان کامل حاصل شود.

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , حوادث ,