جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت، واقعا تاثیر داره؟

جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت، واقعا تاثیر داره؟


منبع: نی نی بان

115

1400/9/1

12:40


جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت، واقعا تاثیر داره؟

مشاهده سلولیت روی باسن، ران‌ها، شکم یا بازوها می‌تواند اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر خودش قرار دهد. اما حقیقت این است که وجود سلولیت یک مسئله طبیعی است و از هر ۱۰ زن، ۹ نفر در طول زندگی خود سلولیت دارند، حتی خانم‌هایی که تناسب اندام یا توده بدنی کمی دارند. در حالی که وجود سلولیت یک نقص نیست، برخی از زنان و مردان ممکن است بخواهند ظاهر این عارضه پوستی را کاهش دهند. برخی به روش‌های زیبایی روی می آورند، در حالی که برخی دیگر به دنبال راه حل‌های مربوط به رژیم غذایی و سبک زندگی هستند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید، به شما خواهیم گفت که آیا روشی به عنوان جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت وجود دارد یا خیر.

در این مطلب می‌خوانید:

  • سلولیت چیست و چرا ایجاد می‌شود؟
  • آیا سلولیت با کاهش وزن از بین می‌رود؟
  • آیا رژیم غذایی می‌تواند سلولیت را از بین ببرد؟
  • جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت با رژیم غذایی سالم
  • جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت با ورزش

بیشتر بخوانید:‌چگونه خوش اندام شویم و خوش اندام بمانیم؟


سلولیت چیست و چرا ایجاد می‌شود؟

سلولیت یک فرورفتگی نامنظم پوست است که اغلب در ران‌ها، باسن و شکم دیده می‌شود. نظرات متفاوتی در مورد علت واقعی بروز سلولیت وجود دارد. اعتقاد بر این است که این بیماری ترکیبی از علل مختلف، از جمله ژنتیک، ساختار بافت (بافت چربی و بافت همبند)، اختلالات غدد درون‌ریز‌(هورمونی) و گردش خون ضعیف است.

جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت، واقعا تاثیر داره؟

سلولیت بیشتر در ران‌ها، شکم و باسن ایجاد می‌شود، زیرا این مناطق در خانم‌ها بیشتر تحت کنترل هورمون‌ها هستند.

تصور می‌شود که برخی از هورمون‌ها در شکل‌گیری سلولیت نقش دارند، از جمله انسولین که می‌تواند ذخیره‌سازی چربی را تحریک کند. سطوح بالای انسولین خون ممکن است با رژیم‌های غذایی پر‌کربوهیدرات و در دوران بارداری رخ دهد.
به نظر می‌رسد جنسیت نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند و سلولیت عمدتا زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اگرچه در مردان هم مشاهده می‌شود.
سلولیت بیشتر در ران‌ها، شکم و باسن ایجاد می‌شود، زیرا این مناطق در خانم‌ها بیشتر تحت کنترل هورمون‌ها هستند و معمولا در دوران بارداری و شیردهی بیشتر رخ می‌دهند.


پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان خانگی عفونت های واژن، بهترین و ساده ترین روش ها


آیا سلولیت با کاهش وزن از بین می‌رود؟

بسیاری از ما معتقدیم که تمام سلولیت‌ها با کاهش وزن ناپدید می‌شوند اما متاسفانه این موضوع پیچیده‌تر از این است. تحقیقات محدودی برای تعیین علت دقیق سلولیت و در نتیجه در مورد کاهش و درمان آن وجود دارد.
به نظر می رسد عوامل اصلی ایجاد سلولیت، عوامل ساختاری مربوط به بافت همبند و بافت چربیهستند. هنگامی که سلول‌های چربی جدید ایجاد می‌شوند، نمی‌توانیم از شر سلولیت‌ها خلاص شویم اما می‌توانیم میزان آن‌ها را کاهش دهیم.

جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت، واقعا تاثیر داره؟

کاهش چربی کل بدن ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند.

رژیم غذایی و ورزش عواملی هستند که ممکن است نقش مهمی در تشکیل و درمان سلولیت داشته باشند. کاهش چربی کل بدن ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند.
اما همان‌طور که همه ما می‌دانیم، هر بدن با دیگری متفاوت است، بنابراین آن‌چه ممکن است برای یک فرد موثر باشد، ممکن است برای دیگری کارساز نباشد. کاهش وزن تضمین کننده کاهش سلولیت نیست و بسیاری از زنان لاغر دارای سلولیت هستند.

آیا رژیم غذایی می‌تواند سلولیت را از بین ببرد؟

افزایش وزن به ویژه افزایش توده چربی، احتمالا سلولیت را بدتر می‌کند که دلیل آن افزایش تشکیل سلول‌های چربی است.

همان‌طور که اشاره کردیم، یک رژیم غذایی سالم نیز مانند ورزش، ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند اما باز هم تحقیقات محدودی در این زمینه وجود دارد. با بیان این مطلب، یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به جلوگیری از تشکیل یا شدت سلولیت کمک کند.

مهم است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای دستیابی به تناسب اندام داشته باشید. افزایش وزن به ویژه افزایش توده چربی، احتمالا سلولیت را بدتر می‌کند که دلیل آن افزایش تشکیل سلول‌های چربی است.


بیشتر بخوانید: تاثیر چاقی بر سلامت روان، با خودت چه می‌کنی؟!


جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت با رژیم غذایی سالم

در ادامه چند نکته درباره رژیم غذایی و سبک زندگی برای کمک به کاهش ظاهر سلولیت آورده شده است.

۱. مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید

رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات به تولید کلاژن سالم، محافظت از سلول‌ها و جلوگیری از تجزیه بیش از حد کلاژن کمک می‌کنند.
آنتی اکسیدان‌ها در برابر رادیکا‌های آزاد که باعث آسیب به سلول‌های پوست می‌شوند و می‌توانند به تشکیل سلولیت کمک کنند، محافظت می‌کنند.

جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت، واقعا تاثیر داره؟

برخی تحقیقات نشان می دهد که غذاهای غنی از پلی‌فنول‌ها، به ویژه آنتوسیانین‌(موجود در میوه‌ها و سبزیجات بنفش رنگ) ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند.
این موارد را به لیست خرید خود اضافه کنید: چغندر، سیب زمینی شیرین بنفش، کلم قرمز، انار، زغال اخته، توت فرنگی، تمشک و انگور سیاه.

۲. پروتئین‌های مناسب را انتخاب کنید

دریافت اسیدهای آمینه و پروتئین کافی برای بافت همبند سالم و تولید کلاژن ضروری است. از دست دادن بافت همبند و کلاژن می‌تواند سلولیت را بدتر کند. غذاهایی مانند ژلاتین، آب استخوان، آجیل، حبوبات، مرغ و ماهی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.


پیشنهاد ویژه نی نی بان: لیفت شکم برای چه کسانی مناسب است؟


کربوهیدرات‌های فرآوری شده را کاهش دهید

رژیم غذایی با کربوهیدرات بیش از حد می‌تواند باعث افزایش سطح انسولین خون و افزایش تشکیل چربی شود که در نهایت منجر به افزایش سلولیت خواهد شد.

رژیم غذایی با کربوهیدرات بیش از حد می‌تواند باعث افزایش سطح انسولین خون و افزایش تشکیل چربی شود که در نهایت منجر به افزایش سلولیت خواهد شد.
کربوهیدرات‌های فرآوری شده مانند دونات، نوشابه، فست‌فودها، کیک و آب نبات بسیار مضر هستند.

۴. سراغ کربوهیدرات‌هایی با غلات کامل بروید

در حالی که رژیم‌های حاوی کربوهیدرات بیش از حد می‌تواند بر سطح انسولین تأثیر بگذارد و باعث افزایش وزن و سلولیت شود، این بدان معنا نیست که باید کربوهیدرات‌ها را به طور کامل حذف کنیم.
کربوهیدرات‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند و به هیچ وجه نباید آن‌ها را حذف کنید، فقط مطمئن شوید که مقادیر و انواع مناسب را انتخاب می‌کنید.
انتخاب مقادیر کم کربوهیدرات‌های غلات کامل مانند نان چند دانه، جو، سیب زمینی شیرین و حبوبات، به تثبیت قند خون و سطح انسولین کمک می‌کند.

جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت، واقعا تاثیر داره؟

۵. از چربی‌های سالم استفاده کنید

چربی‌های اشباع‌ شده را با چربی‌های سالم امگا ۳ مانند ماهی‌های چرب، بذر کتان، روغن ماهی و آجیل جایگزین کنید. چربی‌های سالم به گردش خون کمک می‌کنند. گردش خون ضعیف توانایی بدن برای رساندن مواد مغذی به سلول‌های پوست را کاهش می‌دهد و باعث جمع شدن آن‌ها در کنار هم می شود که می‌تواند مشکلات سلولیت را تشدید کند.

جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت، واقعا تاثیر داره؟

جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت با ورزش

ورزش را فراموش نکنید، نه فقط برای کاهش ظاهر سلولیت، بلکه برای سلامت کلی. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم برای سلامت کلی ما مهم است و همچنین به احتمال قوی، موجب جلوگیری یا بهبود ظاهر سلولیت خواهد شد.
از آن‌جایی که تصور می‌شود اختلال در جریان خون در تشکیل سلولیت نقش دارد، سبک زندگی کم‌تحرک و ورزش نکردن ممکن است به بروز و گسترش سلولیت کمک کند.
اما اگر بعد از داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم همچنان سلولیت دارید، به یاد داشته باشید که کاملا طبیعی است.


پیشنهاد ویژه نی نی بان: باشگاه ورزشی در مرزداران، پیش به سوی حرفه‌ای شدن!


کلام آخر
وجود سلولیت روی بدن یک مسئله کاملا طبیعی است و همه بدن‌ها با هر شکل و فرمی کاملا زیبا هستند. هنوز هیچ درمان قطعی برای رفع سلولیت معرفی نشده اما به کمک جدیدترین روش لاغری برای رفع سلولیت که همراه با ورزش و تغذیه سالم است، کمک فراوانی به کاهش سلولیت و جلوگیری از بروز آن خواهد کرد. به کلینیک تناسب اندام و متخصص تغذیه در نی نی بان سری بزنید تا از کمک کارشناسان باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه بهره‌مند شوید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو