برترین جاذبه‌های گردشگری هاوایی – بخش دوم

برترین جاذبه‌های گردشگری هاوایی – بخش دوم


منبع: فوت و فن

91

1400/9/1

17:07


برترین جاذبه‌های گردشگری هاوایی – بخش دوم

هاوایی روی کوهستان‌های آتشفشانی بزرگی قرار گرفته است. این جزایر، دارای مناظر زیبا و متنوعی هستند که شامل جنگل‌های سرسبز و متراکم و مناطق آتشفشانی خیره‌کننده‌ای است.

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری هاوایی را به شما معرفی کنیم.

۸- مزرعه قهوه کونا

Kona Coffee Living History Farm

Kona Coffee Living History Farm

مزرعه تاریخچه زنده قهوه کونا، تنها مزرعه تاریخچه زنده در کشور است که به تاریخ و روش‌های سنتی کشاورزی قهوه اختصاص یافته است. در این مکان، افراد مختلفی وجود دارند که گردشگران و مسافران را با مسائل مربوط به کشاورزی قهوه آشنا می‌کنند. بازدیدکنندگان از این مزرعه به راحتی می‌توانند در درون این مزرعه گردش کنند. این مرزعه همچنان در حال تولید قهوه است.

۹- جاده هانا

Hana Road

Hana Road

جاده خارق‌العاده هانا، رسما به عنوان بزرگراه هانا نام گذاری شده است. این جاده، به طول ۵۲ مایل است که در جزیره مائویی قرار دارد و از پایا شروع می‌شود، از درون جنگل‌های سرسبز در کنار ساحل می‌گذرد تا به شهر دور افتاده هانا برسد. در کنار رانندگی در جاده‌ای بسیار خیره‌کننده، شما می‌توانید از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. بازدید از شهر و اطراف آن نیز قابل توجه است. در طی مسیر، چندین آبشار، ساحل و مسیر کوهنوردی وجود دارد. شهر هانا، نسبتا از به بقیه جزیره جدا است و همین به آن اجازه داده تا فرهنگ سنتی هاوایی را بهتر حفظ کند.

۱۰- چشم‌انداز دره وایپیو

Waipio Valley Lookout

Waipio Valley Lookout

یکی از خوش منظره‌ترین مکان‌ها در جزیره بیگ در هاوایی، چشم‌انداز به دره وایپیو است. این دره حاصلخیز در کنار اقیانوس قرار دارد و دارای صخره‌های سرسبز و بلندی است. سواحل این مکان دارای شن‌های سیاه رنگی است که با آب‌های آبی و موج‌های سفید رنگ دریا برخورد می‌کنند. یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی در هاوایی، در دره وایپیو قرار دارد.

۱۱- مسیر هاماکوآ

Hamakua Heritage Corridor

Hamakua Heritage Corridor

این مسیر خوش‌ منظره، در کنار خط ساحلی هاماکوآ قرار گرفته است. این خط ساحلی از هیلو شروع شده و تا دره وایپیو در جزیره بیگ ادامه دارد. علاوه به مناظره بسیار زیبا از ساحل و مناطق سرسبز، جاذبه‌های دیگری از جزیره بیگ در این مسیر قرار دارد که آن را به جاذبه گردشگری بسیار برتری در این منطقه تبدیل می‌کند. در هیلو، گردشگران و مسافران می‌توانند از خلیج انومیا و باغ گرمسیری هاوایی با بیش از دو هزار گونه گیاهی دیدن کنند. در طی مسیر به سمت شمال، آبشار آکاکا و کاهونا و سپس باغ‌های گیاهشناسی جهانی قرار گرفته‌اند. در این باغ‌های گیاهشناسی، آبشار اومائوما قرار دارد.

۱۲- مائونا کیا

Mauna Kea

Mauna Kea

بلندترین کوه در هاوایی، مائونا کیا است که در جزیره بیگ قرار دارد. این کوهستان نسبت به دنیای سرسبز و گرمسیری پایین خود، متفاوت است. این قله که تنها با استفاده از خودروهای مخصوص قابل دسترس است، بسیار سرد و در ماه‌های زمستانی پوشیده از برف است. رصدخانه مائونا کیا، یک موسسه تحقیقاتی فعال است که در ساعات روز، درب‌های خود را به روی گردشگران و بازیدکنندگان باز می‌کند. ارتفاع این کوه بیش از چهارده هزار پا است و تنها کوهنوردان ماهر باید این مسیر را شش مایلی را صعود کنند.

۱۳- مرکز فرهنگی پلینزی

Polynesian Cultural Center

Polynesian Cultural Center

مرکز فرهنگی پلینزی در اوآهو و در فاصله یک ساعته از هونولولو قرار گرفته است. این مرکز از طریق موسیقی، رقص، بازی و صنایع دستی، فرهنگ و زندگی روزانه مردمان جزایر پلینزی در هاوایی، تاهیتی، جزایر مارکیوساس، تونگا، ساموآ و فیجی را به نمایش می‌گذارد. این مرکز دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام از آنها، به بخش‌های نامبرده در بالا اختصاص دارند. بسیاری از افراد این مرکز، از همان جزایر خود آمده‌اند که صحت و دقت این مرکز را بالا می‌برد.

۱۴- مرکز اقیانوس مائوئی

Maui Ocean Center

Maui Ocean Center

مرکز اقیانوس مائوئی، به بازدیدکنندگان و گردشگران این اجازه را می‌دهد تا از نزدیک، دنیای زیر اقیانوس را مشاهده کنند و در مورد حیات دریایی منحصربه‌فرد و اکوسیستم پیرامون هاوایی اطلاعات بیشتری را کسب کنند. آکواریوم مرکزی در این مرکز، یک صخره مرجانی زنده است محل زندگی بیش از چهل گونه مرجانی اقیانوس آرام و هزاران ماهی است. این مکان، این فرصت را به گردشگران و مسافران می‌دهد تا در تونلی در زیر آب قدم بزنند و حیات زیر آب همچون کوسه‌ها، سفر ماهی‌ها و دیگر حیوانات را مشاهده کنند. در این مرکز، تالاب لاکپشت وجود دارد که مکان محبوب دیگری است که به زندگی و تولید مثل لاکپشت‌ها اختصاص یافته است.

۱۵- باغ‌های گیاهشناسی پرینسویل

Princeville Botanical Gardens

Princeville Botanical Gardens

باغ‌های گیاهشناسی پرینسویل، یک موسسه خانوادگی است که به رشد طیف گسترده‌ای از گل‌های وحشی، گیاهان دارویی و گیاهان خوراکی می‌پردازد. تورهای مختلفی وجود دارند که بازدیدکنندگان را به درون این باغ‌ها می‌برند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو