هیوندای و کیا طرح‌ های مفهومی ماشین های برقی شاسی بلند خود را رونمایی کردند

هیوندای و کیا طرح‌ های مفهومی ماشین های برقی شاسی بلند خود را رونمایی کردند


منبع: روزیاتو

128

1400/9/1

20:13


هیوندای و کیا طرح‌ های مفهومی ماشین های برقی شاسی بلند خود را رونمایی کردند

هیوندای و کیا طرح‌ های مفهومی ماشین های برقی شاسی بلند خود را رونمایی کردند

هیوندای و کیا قصد دارند ماشین های برقی شاسی بلند بسازند. به گزارش CNN، این خودروسازان کره ای چهارشنبه در نمایشگاه خودروی لس آنجلس، از طرح های مفهومی ماشین های برقی شان رونمایی کردند؛ طرح هایی که به گفته ی این دو شرکت، پیش نمایشی از خودروهای واقعی آینده هستند.

طرح مفهومی «هیوندای سون» (Hyundai Seven) فرمان ندارد و در عوض یک اهرم کنترل با قابلیت تا شدن دارد. صندلی های عقب آن مثل یک کاناپه هستند که در گوشه عقبی آن به شکل L در می آیند.

ماشین برقی

Hyundai Seven

خودروی کیا EV9 ساده تر است. یک فرمان مستطیل شکل دارد (طرح های مفهومی خودروها به ندرت فرمان گرد دارند) و صندلی هایش به مانند یک شاسی بلند عادی چینش شده اند.

هیوندای و کیا شرکت هایی هستند که رابطه ی تنگاتنگی با هم دارند و اغلب مهندسی خودروهایشان را با هم به اشتراک می گذارند. گروه هیوندای موتور که شرکت مادر هیوندای است، بخش زیادی از سهام کیا را در اختیار دارد و هر دو در زمینه ی تولید خودروهای شاسی بلند بنزینی موفقیت های چشمگیری داشته اند.

و هر دو شرکت تمایل دارند که این موفقیت را حتی پس از رو آوردن به ماشین برقی ادامه دهند. با این حال، این طرح های مفهومی پر هستند از ویژگی هایی که بعید است به خودروهای ساخته شده اصلی راه پیدا کنند. برای نمونه هر دو طرح، درهایی دارند که بدون ستون مرکزی به بیرون باز می شوند.

Hyundai Seven

هر دو شرکت هیوندای و کیا گفته اند که این طرح ها از مهندسی مشترکی به نام E-GMP استفاده می کنند. این، یک پلتفرم مهندسی ماشین برقی منعطف است که می شود از آن برای خلق مدل های مختلف در انواع و اندازه های گوناگون استفاده کرد.

طبق گفته ی هیوندای، طرح مفهومی هیوندای سون طوری طراحی شده که تجربه ی «جایگاه درجه یک» را فراهم بیاورد. چراغ هایی که درون درها کار شده اند، هنگامی که درها باز می شوند، یک نور گرم را به درون خودرو می تابانند.

کیا EV9

درون این خودرو، یک یخچال کوچک و یک محفظه برای تمیز کردن کفش های سرنشینان وجود دارد. در سقف خودرو هم یک صفحه ی نمایش بسیار بزرگ وجود دارد که سرنشینان می توانند لم بدهند و آن را تماشا کنند.

طرح مفهومی کیا ویژگی های عادی تری دارد. شارژ سریع یکی از آن هاست. این خودرو می تواند از ۱۰ درصد شارژ در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ برسد. سقف این خودرو به جای صفحه ی نمایش، یک سان روف وسیع دارد که خیلی از شاسی بلندهای امروزی هم این ویژگی را دارند.

ماشین برقی

هم هیوندای و هم کیا تا ابتدای سال بعد فروش خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم E-GMP را آغاز خواهند کرد، اما هیچ کدام اعلام نکرده اند که چه وقت خودروهای شاسی بلند برقی را ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

اولین خودروی برقی نیسان به نام آریا معرفی شد + ویدیو

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو