نگاهی به بازی «شمشیر تاریکی، آخرین جنگاور»

منبع: فوت و فن

110

1400/9/2

08:16


نگاهی به بازی «شمشیر تاریکی، آخرین جنگاور»

دوجیما، میراث خاندان نینجاها

 

حفظ تعادل مهم‌ترین مسئله است. دنیا تیر و تار شده و عطش قدرت و برتری خاندان‌ها را به جان هم انداخته است. میل به قدرت و خودکامگی باعث شده تا شرافت خاندان‌ها زیر سوال برود و حتی عهدهایی را که سالیان دور با یکدیگر بسته بودند به دست فراموشی بسپارند. «کیاموتو» که تشنه قدرت و سلطه بر آدم‌هاست آخرین استاد واقعی نینجاها یعنی «استاد شیرو» را دربند انداخته و او را زندانی کرده است. «کورو» که در واقع شخصیت شما در بازی است، وظیفه دارد که از نشان «دوجیما» میراثی که استاد در اختیار او قرار گذاشته محافظت کند و تعادل را به دنیای نیجاها برگرداند.

«شمشیر تاریکی، آخرین جنگاور» یک بازی نینجایی است که برای پلتفرم پی‌سی عرضه و توسط فن‌افزار به فروش می‌رسد. این بازی یک اکشن ماجرایی با المان‌های سکوبازی است که شما را وارد دنیای نینجایی پر التهاب می‌کند.

شرافت، مهم‌ترین شاخصه یک نینجا

در اتاق‌تان سخت مشغول تمرین هستید، چرا که این ورزش‌های مداوم و شبانه‌روزی باعث می‌شود به یک نینجای واقعی تبدیل شوید. ناگهان صداهای عجیب و غریبی به گوش می‌رسد. وقتی به اتاقی که از آن سر و صدا آمده است می‌رسید، دوست‌تان را روی زمین می‌بینید که در حال مرگ است و از شما می‌خواهد که به سراغ استاد بروید چون جانش در خطر است. باید خود را به استاد برسانید و او را نجات دهید.

مرحله اول بازی اینجا شروع می‌شود و باید از بین دشمنان عبور کنید و خود را به استاد برسانید. در انتهای مرحله استاد را می‌بینید که با لباس و ریش بلند سفیدش و چوب مخصوصش توسط دشمنان محاصره شده است. استاد شیرو، کورو (همان شخصیت شما) را صدا می‌زند و می‌گوید: «بیا تا به این اراذل کمی درس شرافت دهیم!». اینجاست که پشت به پشت استاد با دشمنان می‌جنگیند و سعی می‌کنید حلقه محاصره را بشکنید و استاد را نجات دهید.

پس از شکست دشمنان، استاد شما را صدا می‌زند و این جمله را به شما می‌گوید: «کورو، حال زمان آن رسیده که از شرف خاندان‌مان در برابر این متجاوزان دفاع کنی». نشان دوجیما را به شما می‌سپارد و می‌خواهد به کوهستان بروید و پنهان شوید. ناگهان «کیاموتو» شخصیت خبیث داستان با لباس آدم آهنی خود دیوار را خراب می‌کند و وارد اتاق می‌شود. او استاد را به اسارت می‌گیرد و شما از مهلکه جان سالم به در می‌برید و با نشان دوجیما به کوهستان پناه می‌برید.

مانگا با طعم شمشیر تاریکی

داستان‌سرایی بازی شمشیر تاریکی، آخرین جنگاور بسیار خوب صورت گرفته است. تیم طراحی این بازی برای برقراری ارتباط بیشتر میان سبک نینجایی بازی و روایت داستان آن از سبک کمیک‌های ژاپنی (مانگا – Manga) استفاده کرده‌اند.

این بازی تنها به صفحه‌کلید نیاز دارد. چهار کلید Z، X، C و Shift و دکمه‌های جهت در این بازی استفاده می‌شوند و برای جنگیدن با دشمنان و پیشروی در بازی نیاز دارید که از این کلیدها بهره کافی و به موقع را ببرید.

در این بازی می‌توانید ماجراجویی نینجایی را در هفت محیط مختلف با بیش از ۴۰ مرحله تجربه کنید و با انواع و اقسام دشمنان و مراحل سخت دست‌وپنجه نرم کنید. هر مرحله به صورت زمانی است و سازندگان بازی، زمان معمول به پایان رسیدن هر مرحله را در صفحه اعلام می‌کنند. همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید نشان‌های مخفی بازی که اغلب هم رسیدن به آن‌ها چندان آسان نیست را جمع کنید. البته حواس‌تان باشد که در راه رسیدن به این نشان‌ها کشته نشوید چون هر بار مُردن‌تان باعث می‌شود از امتیاز پایان مرحله مقداری کسر شود.

علاوه بر این اگر دوست داشته باشید می‌توانید در این بازی از حالت «چالشی» نیز بهره ببرید و ماجراجویی نینجایی خود را در این حالت نیز دنبال کنید. اگر کنجکاو شدید که این بازی را روی کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ خود نصب کنید، می‌توانید به صورت رایگان نسخه نمایشی این بازی را از وب‌سایت هیولا دانلود و نصب کنید. در صورتی که از نسخه نمایشی بازی لذت بردید می‌توانید نسخه کامل و اصلی بازی را با قیمت ۸۹۰۰ تومان از وب‌سایت هیولا دانلود کنید و از یک بازی ماجراجویی و اکشن نینجایی لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو