چرا باید عاشق سگ‌ها باشید!

منبع: فوت و فن

178

1400/9/2

08:29


چرا باید عاشق سگ‌ها باشید!

چرا سگ‌ها عالی هستند؟ چرا باید عاشق آنها باشید و چرا باید امسال سرپرستی یک سگ را قبول کنید؟

اگر هنوز لذت بی اندازه سگ داشتن را نچشیده اید، الان زمانش است که این شادی را تجربه کنید! با قبول سرپرستی یک سگ نه تنها به این موجود زیبا و باوفا یک خانه امن و گرم می‌دهید، بلکه روحیه و خلق و خوی خودتان هم زیر و رو می‌شود!

به دلایل قانع کننده بیشتری برای بر عهده گرفتن سرپرستی یک سگ نیاز دارید؟ بفرمایید:

عشق بی قید و شرط

حتی نزدیک‌ترین دوستان یا اعضای خانواده هم گاهی از شما دوری می‌کنند و با آنها به مشکل برمی‌خورید، اما با سگ‌تان چنین چیزی پیش نخواهد آمد. فرقی ندارد با او چه کار کنید، غذا دادن به او را فراموش کنید، او را نزد دامپزشک ببرید، ناخن‌هایش را بگیرید و یا با او بد رفتاری کنید، باز هم با رسیدن شما به خانه سگ‌تان سر از پا نمی‌شناسد و با شوق و ذوق تمام به استقبال‌تان می‌آید. سگ‌تان شما را می‌پرستد!

جان او را نجات می‌دهید

سالانه ۲٫۷ میلیون سگ در پناهگاه‌های حیوانات کشته می‌شوند، تنها به این خاطر که کسی نیست که از آنها نگهداری کند. وقتی سگی را به سرپرستی قبول می‌کنید و او را از پناهگاه یا هر بخش حمایت از حیوانات دیگری به خانه‌تان می‌برید نه تنها جان او را نجات داده اید، بلکه جایی در پناهگاه برای سگ‌های دیگری که ممکن است به حمایت نیاز داشته باشند باز کرده اید.

هرگز تنها نمی‌مانید

بر خلاف گربه‌ها که معمولا سرشان به کار خودشان گرم است سگ‌ها موجوداتی بی‌نهایت اجتماعی هستند که دوست دارند با انسان‌ها وقت بگذرانند. فرقی ندارد در حال مطالعه کتاب هستید، فیلم می‌بینید یا کارهاتان را انجام می‌‌دهید، سگ‌تان احتمالا در همان نزدیکی کنار شما نشسته یا روی پاهاتان می‌خزد و به صفحه کتاب زل می‌زند! تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت نشان داد افرادی که سگ دارند کم‌‌تر از افرادی که سگ ندارند دچار افسردگی می‌شوند و تنها می‌مانند، شادتر هستند و اعتماد به نفس بالاتری دارند.

برای سلامت‌تان خوب است

تحقیقات زیادی است که رابطه بین سگ داشتن با سلامت را ثابت کرده است از کمتر شدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بگیرید تا عمر بیشتر ریه‌ها. دیگر تحقیقات نشان داده داشتن سگ از استرس می‌کاهد و ریسک ابتلا به بیماری‌های آلرژی و آسم در کودکانی که در خانه سگ دارند کمتر از سایرین است.

لازم نیست ساعت کوک کنید

ساعت بدن یک سگ‌ می‌داند که کی صبح می‌شود و صبحانه چه وقت آماده است! اگر نمی‌توانید صبح‌ها زود بیدار شوید، شاید دوست پشمالوتان بتواند به سراغ‌تان بیاید و شما را از تخت بلند کند. اگر یک سگ داشته باشید هرگز بیش از حد نمی‌خوابید.

اجتماعی‌تر می‌شوید

وقتی سگ‌تان نیاز دارد بیرون برود و با دیگر سگ‌ها بازی کند و ارتباط بگیرید، سخت است که آدمی تنها و غیر اجتماعی بمانید. ممکن است با افراد دیگری که سگ دارند آشنا شوید و با آنها قرار بگذارید تا سگ‌تان را با هم به گردش ببرید. به علاوه وقتی با سگ‌تان قدم می‌زنید افراد برای بازی با سگ‌تان هم که شده جلو می‌آیند و به این طریق می‌توانید دوستان تازه پیدا کنید.

بیشتر می‌خندید

سگ‌ها با بازی و شیطنت‌شان ما را وادار به خنده می‌کنند. جالب است که بدانید در این راستا تحقیقاتی هم صورت گرفته که در حال بررسی این موضوع است که ما چرا به سگ‌ها می‌خندیم و چرا سگ‌ها بیشتر از گربه‌ها برای انسان خنده دار هستند.

بهانه‌ای برای خانه ماندن ندارید

بیرون رفتن از خانه مزایای بسیاری دارد. قدم زدن در طبیعت انسان را از استرس و فشارهای عصبی می‌رهاند، باعث می‌شود بهتر بخوابید و کمتر نگران و دلواپس شوید. به علاوه تمرکز‌تان هم بهتر می‌شود، زودتر بهبود می‌یابید، بیشتر ورزش می‌کنید و شادتر خواهید بود. وقتی سگ دارید مجبورید حداقل یک بار در روز از خانه بیرون بروید و او را بچرخانید، به این ترتیب از منافع عالی که در بالا ذکر کردیم بهره‌مند می‌شوید.

سلفی‌های جذاب‌تری خواهید داشت

دوستان‌تان از دیدن عکس‌هایی که از خود می‌گیرید و در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌دهید خسته شده اند! اگر یک حیوان پشمالو و بامزه را به سلفی‌هاتان اضافه کنید هم لایک بیشتری می‌گیرید و هم عکس‌هاتان جذاب‌تر خواهند شد!

درمورد خودتان حس بهتری پیدا خواهید کرد

در آخر آنکه وقتی به این فکر می‌کنید که یک حیوان را نجات داده اید، قطعا احساس بهتری راجع به خودتان پیدا می‌کنید و احساس غرور خواهید کرد. مطمئنا شما مستحق داشتن چنین احساسی هستید.

با بر عهده گرفتن سرپرستی یک سگ ابتدا فکر می‌کنید دارید به او کمک می‌کنید، اما در واقع او دارد به شما کمک می‌کند!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو