«اکسودوس: خدایان و پادشاهان» برای انتخاب نژاد پرستارانه بازیگرانش مورد انتقاد قرار گرفت

منبع: فوت و فن

150

1400/9/2

08:29


«اکسودوس: خدایان و پادشاهان» برای انتخاب نژاد پرستارانه بازیگرانش مورد انتقاد قرار گرفت


فیلم «اکسودوس: خدایان و پادشاهان» برای ماه‌ها در مورد این موضوع که در آن از بازیگران سفیدپوست برای بازی در نقش مصری‌های باستان استفاده شده، مورد انتقاد قرار گرفته است.
ریدلی اسکات که کارگردانی فیلم «گلادیاتور» را در کارنامه خود دارد، می‌گوید که اگر از بازیگران شناخته شده سفیدپوست در فیلم حماسی جدیدش استفاده نمی‌کرده، هرگز نمی‌توانسته حمایت مالی لازم برای تهیه و تولید این فیلم را به دست آورد.

وی در مصاحبه‌ای با مجله «ورایتی » گفت: "من نمی‌توانستم فیلمی با این حد و اندازه با بودجه بالا بسازم و در آن از بازیگری گمنام برای نقش اصلی استفاده کنم. کسی برای چنین فیلمی بودجه تأمین نمی‌کند، به همین دلیل من حتی به آن فکر هم نکردم."

کریستین بل بازیگر برنده جایزه اسکار(شوالیه سیاه، پرستیژ، جنگنده) در فیلم «اکسودوکس: خدایان و پادشاهان» نقش حضرت موسی را بازی می‌کند در حالی که دیگر بازیگران سفید پوستی چون «جوئل اجرتون» و «سیگورنی ویوِر» در نقش‏های رامسس فرعون مصری و ملکه تویا دیده می‌شوند.
بازیگرانی از دیگر اقلیت‌ها هم در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند، اما همگی نقش‌های مکمل را بر عهده دارند؛ بن کینگزلی در نقش نان، گلشیفته فراهانی در نقش نفرتاری و ایندیرا وارما در نقش میریام بازی می‌کنند.

ریدلی اسکات آگوست گذشته در پاسخ به انتقادات داده شده در مورد انتخاب بازیگران این فیلم، به طرفداران خود اطمینان داد که اکسودوس «تنوع و همزیستی فرهنگ‌های مختلف» را نشان خواهد داد: "در مورد قومیت و نژاد مصریان باستان تئوری‌های بسیاری وجود دارد و ما در مورد این که بهترین راه برای نشان دادن فرهنگ آن‌ها چه می‌تواند باشد، بحث‌های زیادی داشتیم. ما بازیگران را از قومیت‌های مختلف، از ایرانیان، اسپانیایی ها و عرب‌ها انتخاب کرده‌ایم تا این فرهنگ را نشان دهیم."

فیلم جدید ریدلی اسکات تنها فیلمی نیست که برای انتخاب بازیگرانش مورد انتقاد قرار گرفته است؛ فیلم جدید کمپانی وانر «پَن» نیز که اقتباس جدید داستان پیتر پن است، از رونی مارا بازیگر سفیدپوست در نقش یک شاهزاده خانم سرخپوست استفاده کرده و مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.
فیلم «اکسودوس:خدایان و پادشاهان» 26 دسامبر اکران خواهد شد.

پریا پورمند

 


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو