به گزارش رویترز، این اظهارات سخنگوی کاخ سفید پس از ابراز تردید برخی کارشناسان درباره وضعیت سلامتی بایدن جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ برای دومین دور متوالی عنوان شده است.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه «کوئینیپک» (Quinnipiac) در آمریکا، ۳۶ درصد از آمریکایی‌ها فعالیت جو بایدن، رئیس جمهور کشورشان را تأیید می‌کنند.

بر این اساس، آمار مذکور به یک حداقل تاریخی جدیدی تبدیل شده است. رکورد قبلی در ماه اکتبر ایجاد شده بود که مطابق با آن ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی حمایت خود را از رئیس جمهورشان اعلام کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی فعالیت‌های بایدن را تأیید نمی‌کنند (۱ درصد بیشتر از یک ماه قبل).

نتایج حاصله از این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به کار رئیس‌جمهورشان در ۴ زمینه کمتر از دیگر زمینه‌ها امتیاز می‌دهند: اقتصاد (تنها ۳۴ درصد از فعالیت‌های جو بایدن حمایت کردند)، مبارزه با همه‌گیری کرونا ویروس (۴۵ درصد)، سیاست خارجی (۳۳ درصد)، و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی (۴۱ درصد).

همچنین، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (۵۱ درصد) در نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه «کوئینیپک» اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا را صادق نمی‌دانند؛ این در حالیست که ۴۲ درصد نظر مخالف داشتند. ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم متقاعد شده اند که دولت فعلی ایالات متحده به اندازه کافی شایستگی ندارد.