داستان جوانی که با خرید ارزهای دیجیتال میلیاردر شد!

منبع: فوت و فن

135

1400/9/2

11:21


داستان جوانی که با خرید ارزهای دیجیتال میلیاردر شد!

ارز دیجیتال یا رمز ارزها با توسعه فضای مجازی و تبادلات تجاری در دنیا گسترش یافته و افراد زیادی از آنها جهت انجام مبادلات و تراکنش های مالی بهره می برند. اما باید توجه داشت که این بازار ماهیتی مجازی داشته و تمامی سرمایه های فرد به صورت غیر فیزیکی در کیف پول دیجیتال و صرافی های مخصوصِ رمز ارزها قرار می گیرد. از این رو، صرافی آنلاین اکس اونیکس برای رفع نگرانی هم وطنان گرامی نسبت به ارائه کیف پول و سایر خدمات مربوط به ارز دیجیتال اقدام نموده که می توان به راحتی از آن برای ورود به این عرصه استفاده نمود.

از طرفی دیگر، امروزه و با بالا رفتن ارزش رمز ارزها، سرمایه گذاری در این زمینه نیز مورد اقبال تعداد فراوانی در ایران و سایر نقاط جهان قرار گرفته است و هستند کسانی که با انتخاب و خرید ارز دیجیتال در زمان مناسب توانسته اند به ثروت هنگفتی دست پیدا کنند. در این مقاله سر گذشت جوان ۲۵ ساله ای به نام «کوپر ترولی» را برای شما نقل خواهیم کرد که خرید ارزهای دیجیتال سرنوشت جالبی را برای او رقم زد.

خرید ارزهای دیجیتال

شروع داستان ما به حدود چهار سال پیش بر می گردد؛ به زمانی که کوپر ترولی دست به خرید ارزهای دیجیتال زد. بیت کوین که اکنون بیشترین سهم بازار رمز ارزها را به خود اختصاص داده، در آن زمان حدود ۲.۰۰۰ دلار ارزش داشت. اتِر هم که توسط بلاک چین اتریوم عرضه شده و در حال حاضر دومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار محسوب می شود، چند دلار بیشتر ارزش نداشت. ترولی هر دو را خرید.

کوپر در مصاحبه با برنامه «سی ان بی سی میک ایت» گفت که آن سرمایه گذاری او را به یک ثروتمند واقعی تبدیل کرده، رشدی که ۹۰ درصد آن در دو سال اخیر اتفاق افتاده است. همچنین اضافه کرد که: «البته هستند کسانی که بیشتر از من سود کرده اند، اما من واقعا راضی هستم.» ولی ترولی نگفت که در ابتداء دقیقا چه مقدار سرمایه گذاری کرده. «آن زمان دانشجو بودم؛ کارهای دم دستی انجام می دادم و چند دلاری جمع کرده بودم.»

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال زیر یک دلار

ترولی سال ۲۰۱۷ که دانشجوی موسیقی بود اولین سرمایه گذاری برای خرید اتریوم را انجام داد. او متوجه شده بود که بلاک چین اتریوم این قابلیت را دارد که آهنگساز بتواند سود حاصل از کارش را مستقیما دریافت کند. او می گوید: «به همین دلیل وارد این دنیای عجیب شدم و احساس کردم که می شود در این صنعت متخصص شد و اسم و رسمی به هم زد.»

بعد از فارغ التحصیلی در سال ۲۰۱۸ وقت بیشتری روی سبد ارزهای دیجیتال خود گذاشت، گرچه در آن زمان هم قیمت بیت کوین و هم قیمت اتِر سقوط کرده بود. «سال ۲۰۱۷ بود که دیدم سرمایه‌ام کاهش پیدا کرده، درست همان موقعی که همه درباره‌اش حرف می‌زدند و من سرمایه زیادی (تمام درآمدم را) روی اتِر گذاشتم. آن زمان حدود ۱۰۰ دلار می ارزید.»

ریسک زیادی بود. حتی امروز هم کارشناسان درخصوص وارد کردن کل سرمایه تان به بازار رمز ارزها هشدار می‌دهند. چراکه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجتال به نوعی مبهم و ناپایدار محسوب می شود. اما ترولی دست بردار نبود.

کسب سود از خرید ارزهای دیجیتال

کوپر می گوید: «از سال ۲۰۱۸ متوجه شدم که اتریوم از یک ماهیت مجازی شروع به تولید محصولات مفید کرده.» منظور او قابلیت های اتریوم در توسعه نرم افزارهای غیر متمرکز مانند DeFi (سرمایه های غیر متمرکز) و دارایی های همچون NFTs (یا توکن های غیر قابل تعویض) است.

خرید ارزهای دیجیتال

ترولی کم کم به صورت خودآموز با اتریوم و نرم افزارهای DeFi و تبدیل سیستم های مالی سنتی به ارز دیجیتال بیشتر آشنا شد. به عنوان مثال، از طریق  DeFiرمز ارزهای خود را وام می‌داد (همان طور که بانک‌ها به صورت سنتی پول‌های فیات خود را وام می‌دهند) و در قالب یک وام دهنده، سود کسب می­کرد.

ترولی می گوید که همچنان اتر و دیگر رمز ارزهایش را وام می داده و سود بدست می آورده است. همچنین به کار پر خطردیگری نیز پرداخته بود: خودش ارز وام می‌گرفت و با سود بیشتری وام می‌داد. این اقدام همان «کشت سود» است که بسیار پیچیده و پر ریسک محسوب می گردد. یکی از خطرات آن این است که وام گیرنده امکان پس ندادن وام را دارد؛ ضمن اینکه امنیت اینکار نیز کم است (به عنوان نمونه در ژانویه و آوریل حدود ۱۵۶ میلیون دلار از دارایی های DeFi هک و سرقت شد). البته کوپر ترولی می گوید که با آن بخش ها مدتها کار کرده و از برگشت وام هایش مطمئن است.

رشد فوق العاده ارزهای دیجیتال

در سال ۲۰۲۰ رشد فوق العاده ای برای او اتفاق افتاد. خودش می گوید: «پر سود ترین ماه های کارم بود.» چرا که توسعه فناوری، همراه با افزایش سرمایه در نرم افزارهای DeFi اتفاق افتاد.

از آن زمان، ترولی ضمن سرمایه گذاری و دریافت سود از DeFi به انجام برخی کارهای دیگر هم در فضای ارز رمزها پرداخت. «بعضی ها به شوخی می گویند که من در فضای ارزهای دیجیتال چند شغله هستم. در واقع روی موارد زیادی کار می کنم.»

ارز دیجیتال

او اکنون در لس آنجلس ساکن است و به عنوان مشاور و استراتژیست در مجموعه سرمایه گذاری اتریوم مشغول بکار است. خودش می گوید: «در ۵۰ طرح ارز رمزی فعالیت داشته و در حدود ۲۰ ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده ام.»

پرداخت قرض ها  با ارز دیجیتال

والدین کوپر نیز با مشاهده موفقیت های فرزندشان به خرید رمز ارز روی آورده اند. آنها فقط چند هزار دلار سرمایه گذاری کردند، اما پسرشان خوشحال است که پدر و مادرش هم دستی بر آتش دارند.

با گران شدن اتر در ماه های اخیر، ترولی مقداری از سرمایه اش را به «استیبل کوین» USDC تبدیل کرده و برای روز مادر یک مبلغ شش رقمی به مادرش هدیه داده است. ترولی همچنین افزود که والدینش توانسته­اند با این سرمایه گذاری درصد قابل توجهی از وام مسکن شان در شهر «دون» پنسیلوانیا را تسویه کنند.

ضمنا اینکه با یک مبلغ پنج رقمی درصد بالایی از وام های دانشجویی خودش را هم باز پرداخت کرده است. او معتقد است که: داشتن سرمایه پایان راه نیست، بلکه آغاز انجام کارهای خاص در دنیاست.

گرچه کوپر ترولی به آینده رمز ارزها ایمان دارد، لازم به اشاره است که کارشناسان به مردم در خصوص سرمایه گذاری در این عرصه هشدار می دهند. این عرصه حوزه ای ناپایدار بوده و امکان دارد تمام سرمایه فرد از بین برود.

اتر در حال حاضر بیش از ۵۲۰ میلیارد دلار از ارزش بازار را به خود اختصاص داده و قیمت آن حدود ۴.۶۱۹ دلار است.

جمع بندی

خرید ارزهای دیجیتال و نگهداری از آنها هم به عنوان ابزاری برای انجام مبادلات و هم بستری برای سرمایه گذاری مورد توجه همگان قرار گرفته است. در این خصوص ضمن انجام مطالعه و انتخاب صحیح ارزها در زمان مناسب باید به موضوع مهم امنیتِ خرید، فروش و نگهداری این پول های مجازی نیز توجه ویژه داشت. چرا که ارزهای دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارند و فقط به صورت چند رمز و فایل اطلاعاتی در کیف پول های مجازی نگهداری می شوند. به همین دلیل استفاده از کیف پول های معتبر و انجام تراکنش از طریق صرافی ها صاحب نام همچون اکس اونیکس (به آدرس www.exonyx.ir) می تواند در حفظ امنیت سرمایه های شما مفید فایده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو