ورزش علیه افسردگی

47

1400/9/2

11:33


ورزش علیه افسردگی

سلامت نیوز:تحقیقات متنوع و متعددی نشان می دهد ورزش در هر سطحی از افسردگی پیشگیری می کند ؛ ما هم چند پیشنهاد ورزشی برای شما داریم
امروزه فواید ورزش بر سلامت روان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به‌عنوان مثال، یک بررسی آنلاین که در آگوست 2019 در مجله «نورولوژی»، منتشر شد، نشان داد که ورزش می‌تواند به طور قابل توجهی علایم افسردگی و کیفیت زندگی را به عنوان یک درمان مکمل، بهبود بخشد.

پیشگیری از افسردگی در آینده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،نتایج یک مطالعه بزرگ در ژانویه 2018 در مجله آمریکاییروان پزشکی نشان داد که انجام فعالیت بدنی با هر شدتی حداقل به مدت یک ساعت در هفته می‌تواند از 12 درصد از موارد افسردگی در آینده جلوگیری کند. اگر برای فعال‌تر شدن به کمک نیاز دارید یا می‌خواهید فعالیت‌های جدیدی را امتحان کنید، شش تمرین وجود دارد که می‌تواند به کاهش علایم افسردگی شما کمک کند.


بدوید
ملموس‌ترین مثال تمرینی که برخی مواد شیمیایی مغز را تحریک می‌کند، دویدن است. به نظر می‌رسد که این احساس سرخوشی به دلیل آزاد شدن اندورفین در مغز در پاسخ به فعالیت بدنی پایدار به وجود می‌آید. مدیر خدمات جامع مشاوره روان شناسی در شهر نیویورک می‌گوید: «اندورفین درک شما از درد را کاهش می‌دهد و احساس مثبتی را در بدن ایجاد می‌کند.» او ورزش‌های هوازی، شامل دویدن، شنا، پیاده‌روی، کلاس‌های ایروبیک، اسکی‌صحرایی و کیک بوکسینگ را برای شروع عالی می‌داند.


وزنه بزنید
تمرینات قدرتی هم به تسکین علایم افسردگی کمک می‌کند. به طور مشابه، مروری بر مطالعات منتشر شده نشان می‌دهد که بزرگ سالانی که با وزنه ورزش می کنند نسبت به افرادی که هرگز با وزنه ورزش نمی‌کنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. صنم مدیر خدمات جامع مشاوره نیویورک می‌گوید: برای افرادی که افسردگی خفیف تا متوسط دارند، تمرین با وزنه می‌تواند تا حدودی موثر باشد. وی ادامه می دهد: «زمانی که در حال تمرین با وزنه هستید، ذهن شما روی کار انجام شده متمرکز است و به چیز دیگری فکر نمی‌کند.»


یوگا
یوگا یا تمرین‌های ذهنی فعالیت دیگری است که می‌تواند علایم افسردگی را کاهش دهد، به‌ویژه زمانی که با درمان‌های معمولی مانند درمان شناختی رفتاری همراه شود. مطالعه کوچکی که در سال 2017 در مجله بین المللی یوگا صورت گرفت نشان داد که انجام 60 دقیقه تمرین یوگا، دو بار در هفته در طول 12 هفته، سطح افسردگی و اضطراب را کاهش و عزت نفس را در میان زنان مسن افزایش می‌دهد.


تای‌چی
تای چی(تمرین های بدنی نرم و ساده که به طور معمول به هنگام صبح و به صورت گروهی انجام می شود)، هم یکی دیگر از سنت های شرقی است که ممکن است به کاهش افسردگی کمک کند. تمرین تای چی در یک محیط گروهی هم ممکن است در تسکین افسردگی نقش داشته باشد. یک کلاس گروهی می تواند احساس استقلال و ارتباط با دیگران را تقویت کند.


پیاده روی منظم
پیاده روی یک تمرین هوازی است که تقریبا برای همه مناسب است. تنها چیزی که لازم دارد یک جفت کفش راحت و مناسب است .


بپرید
برای پیدا کردن ورزش مورد علاقه خود مشکل دارید؟ یک راهکار ساده این است که بپرید. این یک راه سرگرم کننده و مفید برای بهبود سیستم قلبی عروقی بدون آسیب رساندن به مفاصل است.


چطور باید شروع کرد؟
برای افراد مبتلا به افسردگی، شروع یک برنامه ورزشی ممکن است آسان نباشد زیرا افسردگی می‌تواند انرژی بدن را کاهش دهد یا بدن درد ایجاد کند، خواب را مختل کند و در نتیجه انگیزه کمتری برای ورزش ایجاد کند اما با شروع 5 دقیقه پیاده روی در روز یا هر نوع حرکتی مانند یوگا یا تای چی می‌توانید این تابو را هم بشکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو