۴ نکته برای ست کردن طلا و جواهرات با لباس که باید بدانید

۴ نکته برای ست کردن طلا و جواهرات با لباس که باید بدانید


منبع: روزیاتو

110

1400/9/2

11:48


۴ نکته برای ست کردن طلا و جواهرات با لباس که باید بدانید

۴ نکته برای ست کردن طلا و جواهرات با لباس که باید بدانید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تصور کنید می‌خواهید به یک مهمانی بروید و برایتان مهم است که تیپ و استایل بسیار جذابی داشته باشید. در این حالت حتماً از روز قبل به لباسی که قرار است بپوشید فکر می‌کنید و آن را اتو زده کنار می‌گذارید. حتی به مدل‌ موها و نوع آرایش خود هم از قبل فکر می‌کنید. اما برخی از افراد ممکن است به تأثیر اکسسوری‌ها بی‌توجه باشند و در انتخاب کیف، کفش، کمربند یا طلا و جواهرات متناسب با استایل‌شان دقت کافی به خرج ندهند. در این حالت ممکن است تیپ نهایی آنها به شکل ایده‌آلی که مدنظرشان است نرسد.

اینجاست که ضرورت توجه به جزئیات برای شیک بودن به خوبی احساس می‌شود. مخصوصاً وقتی صحبت از زیورآلات و طلا و جواهرات می‌شود، باید به تناسب آن با تیپ خود توجه ویژه داشته باشید.

۱- ست کردن طلا و جواهرات با فرم لباس

اولین موردی که برای ست کردن طلا با تیپتان باید بدانید، مدل و فرم لباس است. یعنی در واقع اول باید موقعیتی که قرار است در آن حاضر شوید را مشخص کنید. سپس لباس متناسب با آن را بپوشید و در مرحله‌ی بعدی، زیورآلات متناسب با آن را انتخاب و استفاده کنید. برای درک بهتر این مساله برایتان چندین مثال می‌زنیم. تصور کنید به یک مهمانی رسمی از طرف محل کارتان دعوت شده‌اید. در این موقعیت، درست این است که یک دست لباس کاملا رسمی با رنگ‌های خنثی بپوشید. از کمترین تعداد اکسسوری‌ها با طراحی‌های ساده و ظریف استفاده کنید. یا به طور مثال اگر به مجلس عروسی دعوت شده‌اید، بهتر است از  پر زرق ‌و برق‌ترین طلا و جواهراتی که دارید استفاده کنید. چون مجلس عروسی و مهمانی‌های شبانه بهترین و متناسب‌ترین محل برای استفاده از جواهرات و سنگ‌های قیمتی هستند. مثلاً اگر لباس شما سراسر مشکی است می‌توانید از نیم ست طلای سفید با نگین‌های سفید، قرمز یا سبز استفاده کنید. اما اگر قرار است به یک مهمانی معمولی عصرانه یا دورهمی با دوستان در کافه بروید، به هیچ عنوان از جواهرات و سنگ‌های درخشان استفاده نکنید؛ در عوض سراغ طلاهای ظریف و رنگی بروید.

اگر دلتان می‌خواهد یک ظاهر هیجان‌انگیز داشته باشید که نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند، می‌توانید از جواهرات و زیورآلات بزرگ به صورت چند لایه استفاده کنید. مثلاً چندین دستبند طلا با طرح‌های مختلف را با هم دست کنید. یا چندین رشته گردنبند در سایزهای مختلف به گردن بیاویزید.

۲- ست کردن جواهرات و طلا با رنگ لباس

قطعا همه‌ی ما می‌دانیم که اولین قانون در شیک‌پوشی پیدا کردن رنگ‌های مکمل و ست کردن آنها در کنار یکدیگر است. پس بهتر است این قانون را در ترکیب جواهرات با لباس‌های‌ خود هم رعایت کنید. اگر رنگ طلای شما با رنگ لباس‌ها همخوانی نداشته باشد، نتیجه‌ی نهایی چندان جذاب نخواهد بود. برای این منظور باید سه کد رنگی برای ست کردن طلا و جواهرات با انواع لباس و اکسسوری‌ها را مدنظر داشته باشید. این کدها شامل: رنگ‌های مشابه، رنگ‌های مکمل و رنگ‌های خنثی است.

رنگ‌های مکمل آنهایی هستند که در چرخه‌ی رنگ‌ها روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. به طور مثال، رنگ زرد و بنفش مکمل همدیگرند. بنابراین می‌توانید مثلا یک بلوز زرد جذاب را با یک گردنبند باریکی از جنس طلای زرد ست کنید که نگین یاقوت ارغوانی دارد. یا مثلاً دستبند طلای زرد را با لباس‌های فیروزه‌ای بپوشید.

یا به طور مثال، قرمزی ملایم موجود در طلا و جواهرات رزگلد با لباس‌های با رنگ خنثی مثل بژ و خاکستری مایل به قهوه‌ای بیشترین تناسب را دارد. یعنی برای داشتن یک استایل بسیار شیک و پر جلوه بهتر است سراغ لباس‌هایی به رنگ‌های کرم و بژ بروید. لباس با رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری، کرم و سرمه‌ای نیز با طلای رزگلد ترکیب جذابی می‌سازند.

یا به طور مثال، رنگ‌های تیره با طلاهای روشن و نقره‌ای کنتراست جذابی ایجاد می‌کنند. لباس‌هایی با رنگ مشکی، سورمه‌ای، شرابی و سبز تیره با طلای سفید بیشترین تناسب را دارند.

۳- ست کردن طلا و جواهرات با طرح لباس

برای اینکه استایل شیکی داشته باشید بهتر است در زمان انتخاب طلا و جواهرات به طرح لباس خود هم توجه داشته باشید. به این معنی که اگر لباس‌هایتان طرح‌های شلوغ دارند یا سوزن‌دوزی، گلدوزی و سنگ‌دوزی زیادی روی آنها کار شده، ترجیحا از زیورآلات و اکسسوری‌های ظریف و ساده استفاده کنید. برعکس، اگر لباستان کاملا ساده و مینیمال است، بهتر است با اکسسوری‌ها به آن جلوه ببخشید.

وقتی لباسی با یقه اسپرت و مردانه می‌پوشید، سعی کنید گردنبند شما هم اسپرت و ساده باشد. یا مثلا بهتر است لباس‌هایی که بالا تنه ساده و یقه‌هایی بسته دارند را با گردنبندهای ظریف و بلند هماهنگ کنید که روی لباستان بیفتد و فاصله مناسبی تا یقه‌ داشته باشد. برای یقه باز لباس بهتر است سراغ گردنبندهای آویز دار بلند و شلوغ نروید. در عوض زنجیرهای کار شده به شکل گل و سنگ که به صورت بیضی روی گردن قرار می‌گیرند را انتخاب کنید.

۴- ست کردن زیورآلات با دیگر اکسسوری‌ها

آخرین اصلی که باید به آن توجه کنید، ست کردن زیورآلات با دیگر اکسسوری‌ها و طلا و جواهرات است. مثلاً خیلی خوشایند نیست که گردنبند طلای زرد را با گوشواره‌ی سفید استفاده کنید. یا دستبند پر نگین را در کنار ساعت پارچه‌ای یا ساعت چرمی به دست ببندید.

کار اصولی این است که تناسب زیورآلات با هم حفظ شود. درست مانند زمانی که طلا را بر اساس لباس خود انتخاب می‌کنید، زیورآلات را هم باید بر اساس طرح و شکل بقیه‌ی زیورآلات و اکسسوری‌های خود انتخاب کنید. ترکیب رنگ طلاها هم مهم است. مثلا طلای رزگلد با طلای زرد ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌سازد. به جای استفاده از زیورآلاتی به رنگ سفید و طلایی، می‌توانید از ترکیب رزگلد و طلایی استفاده کنید. مثلا یک گردنبند بلند طلایی و یک چوکر به رنگ رزگلد استفاده کنید. یا مثلا طلای زرد با اکثر رنگ‌ها ست می‌شود و ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌سازد. اما فراموش نکنید که بهترین رنگ‌ها در کنار طلای زرد، مشکی، آبی تیره و قرمز است.

کلام آخر

به طور کلی، برای ست کردن طلا و جواهرات با لباس توصیه می‌کنیم زمان کافی را صرف انتخاب و خرید طلا کنید. برای اینکه وقتی زمان کافی داشته باشید می‌توانید مدل‌های مختلف را ببینید، آنها را بررسی و قیمت‌هایشان را با هم مقایسه کنید. در آخر هم خیالتان راحت باشد که دقیقا بر اساس اصول بالا خرید خود را انجام داده‌اید. برای این منظور، بهترین وساده‌ترین کار خرید از فروشگاه‌های اینترنتی طلا و جواهر است.

گالری پرسته به عنوان اولین فروشگاه آنلاین طلا در ایران یکی از معتبرترین طلافروشی‌های آنلاین است که می‌توانید انواع مختلف طلا و جواهرات زنانه، مردانه و بچه‌گانه را در آنجا پیدا کنید. محدوده‌ی قیمت متنوع، طرح‌های خاص و بی‌نظیر، کیفیت عالی، گارانتی بازگشت ۷ روزه، مهلت تعویض ۹۰ روزه و ارسال سریع به سراسر کشور از جمله برتری‌های این مجموعه در مقایسه با دیگر طلافروشی‌های آنلاین است. شما می‌توانید تمام طرح‌های موجود در فروشگاه را ببینید و راهنمای خرید آنها را در بلاگ گالری پرسته بخوانید.

در آخر باز یادآوری می‌کنیم که سهولت خرید و رضایت مشتری‌ها، دغدغه‌ی اصلی مجموعه گالری پرسته است.

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو