طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ و هویج خورش لوبیا سبز با سیب زمینی خورش لوبیا سبز با بادمجان خورش لوبیا سبز با غوره خورش لوبیا سبز با مرغ نی نی سایت طرز تهیه خورش لوبیا سبز با هویج خورش لوبیا سبز مجلسی

خورش لوبیا سبز با مرغ از خورش های خوشمزه و ساده ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۴ تکه
سیر۳ حبه
پیاز بزرگ۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
زعفران دم کرده غلیظکمی
لوبیا سبز۴۰۰ گرم
آب لیمو تازهبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر آن خارج شود. در ادامه فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. سپس تکه های مرغ را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند و به خوبی سرخ شوند.

مرحله سوم

چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و درب آن را می بندیم و حرارت را کم می کنیم تا تکه های مرغ به طور کامل پخته شود. در این مدت، لوبیا ها را بلانچ می کنیم. برای این کار، یک قابلمه را آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید.

مرحله چهارم

سپس لوبیا ها را که به تکه های ۲ تا ۳ سانتی خرد کرده ایم، درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا ۵ دقیقه بجوشد. سپس آن را آبکش کرده و درون آب سرد می ریزیم. این کار باعث می شود که رنگ لوبیا سبز ثابت بماند.

مرحله پنجم

حدود ۱۰ دقیقه بعد، آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. وقتی که تکه های گوشت مرغ به طور کامل پخته و نرم شد، رب گوجه فرنگی را با آب لیمو به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا مرغ یا گوشت کامل بپزد.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. لوبیا های بلانچ شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. تا کمی سرخ شود. هرچه لوبیا ها بیشتر سرخ شود، رنگ آن پر رنگ تر می شود و خورش خوش رنگ و لعاب تری به ما می دهد.

مرحله هفتم

لوبیا ها که آماده شد، به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کرده و اجازه می دهیم تا آب خورش کم شود و روغن بیندازد. ۱۰ دقیقه آخر زعفران را هم اضافه می کنیم. سپس خورش را درون یک ظرف مناسب ریخته و در کنار برنج سرو می کنیم.