رونمایی از ساعت شمارش معکوس جام ‌جهانی + ویدیو

منبع: روزیاتو

92

1400/9/2

14:00


رونمایی از ساعت شمارش معکوس جام ‌جهانی + ویدیو

رونمایی از ساعت شمارش معکوس جام ‌جهانی + ویدیو

طی مراسمی با حضور ۱۵۰ مهمان فوتبالی و غیر فوتبالی در روز یکشنبه ۲۱ نوامبر، ساعت شمارش معکوس جام ‌جهانی فوتبال به فاصله یک سال تا جام جهانی قطر در کورنیش دوحه رونمایی شد. این ساعت زیبا که رونمایی از آن به طور زنده در کانال یوتیوب فیفا پخش شد، آغازگر شمارش معکوس یک ساله بود.

در طراحی قوس های جذاب این ساعت از نماد جام جهانی فیفا و ساعت شنی الهام گرفته شده است. ساختار ساعت طوری طراحی شده که از هر زاویه ای قابل دیدن باشد و دورنمای شهری زیبای پشت سرش را انعکاس دهد.

درست یک سال بعد از آغاز به کار ساعت شمارش معکوس جام جهانی، یعنی دوشنبه ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲، مسابقات با بازی افتتاحیه در استادیوم البیت شروع خواهد شد.

ساعت شمارش معکوس جام ‌جهانی

در مراسم رونمایی از این ساعت، مهمانایی نظیر مارسل دسایی که در جام جهانی ۱۹۹۸ تیمش به مقام قهرمانی رسید، سامی طرابلسی، سرمربی تیم السیلیه لیگ ستارگان قطر، عادل خمیس، فوتبالیست قطری نیز حضور داشتند که در میان نورپردازی دیجیتال روی سن آمدند.

جانی اینفانتینو در این مراسم گفت: «من در چند دهه ی اخیر در سازماندهی رویدادهای ورزشی زیادی دخیل بوده ام و هرگز چیزی شبیه چیزی که الآن در حال اتفاق افتادن است ندیده ام. همه چیز آماده است. محل های برگزاری مسابقات عالی هستند. تجربه ی هواداران تجربه ی فوق العاده ای خواهد بود.»

ساعت شمارش معکوس جام ‌جهانی

وی درباره ی محل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: «جهان یک کشور و یک منطقه را کشف خواهد کرد. قطر، منطقه ی خلیج فارس، خاور میانه، جهان عرب. جایی که مردم یکدیگر را ملاقات می کنند و دور هم جمع می شوند. فوتبال همین است. فرهنگ این منطقه از دنیا همین است و دنیا این را خواهد فهمید.»

حسن الذوادی، رئیس کمیته عالی پروژه ها و میراث جام جهانی قطر ۲۰۲۲ گفت: «ما از این که امروز در کنار هم و دقیقا یک سال قبل از آغاز بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت شمارش معکوس جام ‌جهانی رونمایی می کنیم خرسندیم. رونمایی از ساعت شمارش معکوس برای قطر به عنوان کشور میزبان لحظه ی ویژه ای است چرا که این اتفاق ورود به مرحله ی آخر برای برگزاری رویدادی به غایت شکوهمند با میراثی ماندگار را نوید می دهد؛ نخستین جام جهانی فوتبال در خاور میانه و جهان عرب.»

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در ۸ استادیوم در سراسر قطر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیوید بکهام با قراردادی نجومی سفیر جام جهانی قطر شد

استادیوم راس ابو عبود قطر، ورزشگاه لگویی!

۸ استادیوم زیبا و مدرن قطر که برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ طراحی و ساخته شده اند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو