کاشت مو و ابرو چگونه انجام می‌شود؟

کاشت مو و ابرو چگونه انجام می‌شود؟


منبع: برترین ها

132

1400/9/2

14:42


کاشت مو و ابرو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و هر یک از روش‌ها دارای مزایا، معایب و هزینه متفاوتی هستند. پیش از اقدام برای کاشت، بهتر است اطلاعاتی در این رابطه داشته باشید.

برترین‌ها: کاشت مو و ابرو یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که امروزه جهت بهبود و یا ترمیم ابرو و مو‌های آسیب دیده یا ریخته شده انجام می‌شود. ریزش مو‌ها و ابرو‌ها یکی از مشکلات شایع در جوامع مختلف و در تمام سنین است. این مشکل این روز‌ها با توجه به شرایط مختلفی که ریزش مو از آن نشات می‌گیرد، گریبانگیر بسیاری از افراد شده و هیچ نوع دارو نیز نمی‌تواند درمان قطعی آن‌ها باشد. اما چاره کار چیست؟ چگونه می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد؟ اگرچه روش‌های درمانی بسیار زیادی برای جلوگیری از ریزش مو و ابرو وجود دارد، اما درمان قطعی کاشت مو و ابرو خواهد بود. در ادامه با کاشت مو و ابرو، مراقبت‌های لازمه، مزایا و حتی روش‌های کاشت مو و ابرو بیشتر آشنا خواهید شد.

کاشت مو و ابرو چگونه انجام می‌شود؟

کاشت مو و ابرو چیست؟

کاشت مو و ابرو این روز‌ها یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش‌هایی به شمار می‌روند که در کلنیک‌های تخصصی تحت نظر پزشکان متخصص با متدترین روش‌های روز انجام می‌شوند. در کاشت مو و ابرو بر خلاف روش‌های قدیمی ترمیم ابرو همانند هاشور، سایه، میکرو، فیروز و ... افراد ابرو‌هایی کاملا طبیعی و خوش فرم خواهند داشت. در واقع روش کاشت تنها روشی درمانی جهت پر پشت و زیباتر کردن مو و ابرو‌ها خواهد بود. اما شما به عنوان خانم یا آقایی که قصد کاشت مو و ابرو دارید باید قبل از اقدام، درباره کاشت مو و ابرو، انواع روش‌های آن، مزایا و معایب هر یک از روش ها، مراحل کاشت، مراقبت‌ها و حتی نوع شامپویی که بایستی پس از طی کردن دوره درمان باید استفاده کنید، آشنایی کاملی داشته باشید.

با این روش درمانی ابرو‌هایی طبیعی و ظاهری کاملا زیبا داشته و از شر روش هایی، چون تاتو، هاشور و... خلاص شوید. چرا که رنگی که جهت تاتو، هاشور و ... استفاده می‌کنند شیمیایی بوده و عواقب بدی به همراه خواهد داشت. مو و ابرو هر دو در زیبایی افراد تاثیر بسیار زیادی دارند و در صورت ریزش قطعا بر چهره افراد تاثیرات منفی به جای خواهد گذاشت و چه بسا اینکه خانم‌ها با این مشکل مواجه شوند. شاید در تصور بسیاری از افراد، ریزش مو و ابرو‌ها در سنین پایین و در جوانی به سراغ کسی نمی‌رود، اما اینگونه نیست. امروزه جوان تر‌ها بیشتر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

کاشت مو و ابرو چگونه انجام می‌شود؟

تفاوت کاشت مو و ابرو

همانگونه که مستحضرید، کاشت مو و ابرو یکی از متداول‌ترین روش‌ها جهت پر پشت کردن مو‌ها و ابرو می‌باشد. • اگرچه برخی از شرایط، مراحل و روش‌های کاشت و پیوند این دو مشابه یکدیگر است؛ اما تفاوت‌هایی نیز دارند. تکنیک کاشت ابرو مشابه کاشت موی سر است، اما قطعا نوع مو، طول، جهت رویش و تعداد مو‌های فولیکول هر یک با دیگری تفاوت خواهد داشت.

  • برای پیوند موی سر، از فولیکول‌های طبیعی در حال رشد استفاده می‌کنند. هریک از این فولیکول حاوی ۱-۴ تار مو خواهند بود. اما در پیوند موی ابرو، فولیکول‌ها حاوی یک تار مو هستند و در هر سوراخ یک مو کاشته می‌کارند.
  • مو‌های ابرو در زاویه صاف به تندی رشد خواهند کرد و کاملا یکدست هستند؛ اما مو‌های سر با سر با زاویه ۴۵ درجه به رشد خود ادامه می‌دهند.
  • کاشت ابرو به علت اینکه بیشتر در دید قرار دارد باید دقت زیادی در کاشت آن به کار برد که کاملا یکدست شوند. اما برای کاشت مو تنظیم زاویه به اندازه ابرو مهم نیست.
  • مسئله دیگر میانگین سن مو‌های ابرو و مو است. چرا که سن مو‌های ابرو برابر با حدود ۴ ماه قبل از ریزش مو بوده و کاملا کوتاه خواهند بود؛ مو‌های سر حدود ۷ سال عمر خواهند داشت.
  • تفاوت دیگر درباره چرخه رشد ابرو‌ها و مو‌های سر می‌باشد. چرا که مو‌های ابرو زیاد بلند نمی‌شوند؛ اما مو‌های سر ره سرعت و بسیار بلند خواهند شد.

کاشت مو و ابرو چگونه انجام می‌شود؟

مراقبت‌های کاشت مو و ابرو

شما به عنوان یک متقاضی کاشت مو و ابرو بایستی ابتدا با چگونگی، شرایط و حتی مزایا و معایب کاشت مو و ابرو آشنا شوید. در نتیجه بهترین مرکز تخصصی را با پزشک متخصص انتخاب کنید. اما شما باید قبل و حتی بعد از عمل نیز نکاتی را تحت عنوان دستورات پزشک مربوطه به خاطر بسپارید. این نکات به شما کمک می‌کند تا به سرعت به نتیجه ایده آل دسترسی پیدا کنید. البته شما تا ۹ ماه باید منتظر باشید تا مو‌های سر و ابروهایتان به رشد دلخواه برسد.

  • ابتدا یک مرکز تخصصی معتبری را انتخاب کنید که شهرت آن به خاطر کیفیت انجام کارش باشد.
  • قبل از جراحی با بهترین پزشک متخصص مشاوره داشته باشید.
  • سعی کنید در همان ابتدا در مورد هزینه صحبت کنید. البته نوع کاشت، روش کاشت و حتی میزان ابرو‌های کاشت در تعیین هزینه دخالت دارند.
  • توجه داشته باشید که افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض عوارض ناشی از جراحی قرار می‌گیرند. پس مصرف دخانیاتی، چون سیگار را چند وقت قبل از عمل ترک کنید.
  • بعد از جراحی نیز باید طبق دستور پزشک از دارو‌های مخصوص استفاده نمایید.
  • در هفته‌های اول کاشت، هیچگاه در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • در روز‌های اول یا هفته‌های اول از شوینده‌های مخصوص تجویز پزشک استفاده کنید. چرا که شامپو‌ها و شوینده‌های شیمیایی برای مو و پوست زخم شده شما خطرناک خواهند بود.
  • سعی کنید در روز‌های اول پس از جراحی از شانه استفاده نکنید.

کاشت مو و ابرو چگونه انجام می‌شود؟

عوارض کاشت مو و ابرو

همانگونه که کاشت مو و ابرو یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش‌های پرکاربرد بوده و مزایای بسیاری دارند، این روش پیوند نو می‌تواند مزایایی هم به دنبال داشته باشد. با این روش کاملا مناسب شما ابرو‌ها و مو‌هایی کاملا طبیعی و خوش فرم خواهید داشت و قطعا این مسئله روی زیبایی شما و در نتیجه اعتماد به نفستان تاثیرات مثبتی با همراه دارد. اما با توجه به اینکه پیوند، موثرترین و حتی تنها راه پر پشت کردن ابروهایتان است، اما می‌تواند در صورت عدم رعایت نکات و دستورات کلیدی عوارضی هم به همراه داشته باشد.

  • آلرژی به داروی بیهوشی و واکنشن بدن تحت تاثیر حساسیت بالا
  • خونریزی یا عفونت در اثر جراحی نادرست
  • به جای ماندن بر خی از زخم‌های برجسته و قرمز در کاشت مو و ابرو
  • تورم و خارش در قسمت‌های اهدا کننده و کاشته شده
  • بروز آسیب‌های عصبی و حتی بی حسی همیشگی
  • مرگ پیوند‌های پوستی و حتی بافت در امتداد زخم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو