چهار دسر خوشمزه که می توان با قهوه درست کرد

چهار دسر خوشمزه که می توان با قهوه درست کرد


منبع: روزیاتو

51

1400/9/2

15:32


چهار دسر خوشمزه که می توان با قهوه درست کرد

چهار دسر خوشمزه که می توان با قهوه درست کرد

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به تازگی در یک کافی شاپ استخدام شده اید و یا اگر علاقه زیادی به قهوه و انواع دسر ها دارید این مقاله مختص شماست. از آنجایی که قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان به شمار می­رود افراد زیادی هستند علاقه زیادی به تمامی ترکیباتی که با قهوه تهیه می‌شود دارند. محصولاتی مانند انواع شکلات، آبنبات و تافی ها و همچنین انواع کیک ها با طعم قهوه در بازار موجود هستند و میتوانید به راحتی آنها را تهیه کنید اما دسر هایی با طعم قهوه چیزی است که در تمامی فروشگاه ها نمی­توانید پیدا کنید و اگر علاقه زیادی به طعم قهوه دارید به شما پیشنهاد می­کنیم حتما این مقاله را تا انتها بخوانید و از انواع دسرهایی که اینجا برایتان آورده­ایم استفاده کنید. البته اگر به انواع مختلف قهوه علاقه مند هستید و نمی­دانید که از چه محصولی برای درست کردن یک قهوه عالی استفاده کنید و عادت به نوشیدن انواع قهوه شامل اسپرسو،کاپوچینو،لاته،ماکیاتو،آمریکانو و فرانسه دارید می­توانید از یک اسپرسو ساز حرفه ای مانند اسپرسو ساز دلونگی استفاده کنید. قیمت مدل های مختلف اسپرسوساز برند دلونگی مطابق با بودجه شما به بازار عرضه شده و شما با توجه به بودجه خود می­توانید این محصول را خریداری کنید تا به جای خرید دائم قهوه از خارج از منزل یک قهوه خوش طعم و با کیفیت در خانه برای خودتان داشته باشید.

جدا از نوشیدنی قهوه اگر می­خواهید انواع دسر هایی با طعم و مزه قهوه داشته باشید باید با انواع دسر هایی که می­توانید با قهوه تهیه کنید آشنا شوید تا دسر باب میل خودتان را انتخاب و تهیه کنید. در اینجا چند مدل دسر با طعم قهوه برایتان آورده ایم تا به انتخاب خود هر کدام که می­خواهید را برای پذیرایی از مهمان، برای سرو در کافی شاپ یا برای خودتان تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید.

  1. دسر شیر و قهوه

برای تهیه این دسر بسیار خوش طعم و خوش عطر ابتدا باید ۷۵ گرم کره را به همراه ۵۵ گرم آرد روی حرارت با هم مخلوط کنید و سپس ۵۰۰ میلی لیتر شیر را کم کم اضافه کنید. پس از آن ۸۰ گرم شکر اضافه کنید و به آرامی  ۲  قاشق غذا خوری قهوه فوری را به مخلوط اضافه کنید و دائم هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی به غلظتی شبیه ماست رسید از روی شعله بردارید، کف لیوان یا ظرفی که برای دسر کنار گذاشته اید را شکلات آب شده یا سس شکلات بریزید و سپس دسر را به آن اضافه کنید و برای دو ساعت داخل یخچال گذاشته تا خودش را به خوبی بگیرد و سفت شود. برای تزیین آن می­توانید از پودر شکلات یا پودر قهوه استفاده کنید.

  1. دسر شکلات و قهوه

برای تهیه این دسر بسیار خوش طعم ۴ لیوان شیر تازه را به همراه ۴ قاشق نشاسته ذرت با هم مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا کم کم غلیظ شود. ۴ قاشق شکر، یک قاشق شکر وانیلی، ۴۰۰ گرم شکلات تخته ای خرد شده، یک قاشق غذا خوری نسکافه یا گلد کافی و دو قاشق کره را به مخلوط اضافه کنید. زمانی که به غلظت ماست رقیق رسید از روی شعله برداشته. لیوان های دسر را با شکلات آب شده و موز تزیین کنید و سپس دسر را به آن اضافه می­کنیم. برای تزیین روی آن می­توانیم از انواع مغز ها مانند بادام و فندق و یا پودر قهوه فوری استفاده کنیم. پس از اتمام کار برای دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی سفت شود.

برای این دسر می­توانید از قهوه استارباکس استفاده کنید. احتمالا این نام را قبلا هم شنیده اید. قهوه استارباکس یکی از محبوب ترین و مشهور ترین قهوه هایی است که در جهان وجود دارد و در واقع یک برند آمریکایی بسیار موفق است. قهوه استارباکس اصل مدل های متنوعی دارد که شما می­توانید مدلی که بیشترین نزدیکی را به سلیقه شما دارد را انتخاب و برای مصرف روزانه و تهیه این دسر خوش طعم از آن استفاده کنید.

  1. فرنی با قهوه و شکلات

کسانی که به فرنی علاقه مند هستند می­تواند این دسر بسیار خوش طعم را حتی به عنوان صبحانه کامل برای خودشان تهیه کنند. برای تهیه این فرنی ۳ لیوان شیر را به همراه ۳ قاشق آرد برنج، ۳ قاشق نشاسته ذرت، ۸۰ گرم یا ۴ قاشق شکر، ۱ قاشق غذا خوری پودر قهوه و ۱ قاشق غذا خوری پودر شکلات به خوبی با هم مخلوط کرده و روی شعله قرار دهید و دائم هم بزنید تا گوله گوله نشود. زمانی که به غلظت مورد نظرتان رسید داخل ظرف دسر بریزید و با پودر قند تزیین کنید. میزان قهوه و پودر شکلاتی که در این دسر استفاده می­کنید به سلیقه خودتان قابل تغییر است. همچنین اگر دوست دارید می­توانید شکر را از این ترکیب حذف کنید.

  1. ژله بستنی با طعم قهوه

ابتدا می­خواهیم ژله هایی با طعم قهوه تهیه کنیم به همین منظور نیم لیتر آب را با ۲ قاشق غذا خوری پودر قهوه فوری و نصف لیوان شکر قهوه ای روی شعله قرار می­دهیم و هم میزنیم. ۵ قاشق چای خوری پودر ژلاتین اضافه کرده و دائم هم می­زنیم تا ژلاتین حل شود. سپس شعله را خاموش کنید تا ژله کمی خنک شود و زمانی که می­خواهید داخل ظرف بریزید باعث شکست ظرف نشود. ژله را در ۳ ظرف مختلف بریزید. یکی ظرف کوچکی که طرح خاصی داشته باشد تا ژله زیبا شود. دیگری یک ظرف شیشه این پهن که ژله به قطر ۴ تا ۵ سانت در آن ریخته شود ( می­خواهیم زمانی که ژله به خوبی گرفت آن را به صورت مکعب های کوچک برای تزیین ژله بستنی استفاده کنیم).

در قدم دوم باید یک خامه خوشمزه برای دسر های خود تهیه کنیم بنابراین باید از خامه قنادی استفاده کنیم و آن را به خوبی بزنیم تا خوب سفت شود. برای شروع نصف لیوان خامه قنادی را به همراه همزن دستی یا برقی بزنید تا سفت شود. یک قاشق چایخوری پودر قند میکس شده با وانیل را به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید و سپس این خامه را در یخچال بگذارید.

برای مایه اصلی یکی از دسر ها باید از یک لیوان شیر عسلی به همراه نصف لیوان شیر و نصف لیوان خامه قنادی استفاده کنیم. این ترکیبات را به خوبی با هم مخلوط کنید و داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود.

با موادی که تهیه کرده ایم می­توانیم ۳ دسر مختلف تهیه کنیم. به وسیله برش های ریزی که از ژله داریم و ترکیب شیر عسلی و شیر می­توانیم یک دسر خوش طعم تهیه کنیم. دسر بعدی را می­توانیم با ژله ای که داخل یک ظرف طرح دار ریخته ایم و خامه قنادی که تهیه کرده ایم سرو کنیم و در انتها می­توانیم هر سه ترکیب را با هم به عنوان یک دسر خوش مزه سرو کنیم.

دسر های فوق­العاده دیگری هم هستند که بتوانید با قهوه تهیه کنید و روش تهیه اکثر آن ها بسیار راحت است بنابراین اگر به قهوه و ترکیبات آن علاقه دارید می­توانید با دستور های مختلف دسر های متنوعی داشته باشید و اگر به قهوه و انواع آن علاقه دارید از اسپرسو ساز دلونگی و قهوه استارباکس غافل نشوید. در این لینک می توانید ۳۳ دسر جذاب با قهوه دیگر را مطالعه کنید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو