وی که با خبرگزاری تاس مصاحبه می‌کرد، با اشاره به اینکه این بالگرد در مراحل نهایی اخذ مجوز قرار دارد، گفت تنها چند پرواز دیگر باقی مانده  تا آزمایش‌های پروازی بالگرد Mi-۲۶T۲V به پایان برسد.

بوگینسکی اضافه کرد: «ما انتظار داریم که این پروازها تا پایان سال انجام شود. البته ما پیشتر نخستین مجموعه از بالگردهای Mi-۲۶T۲V را به نیروهای روسیه تحویل داده‌ایم».

بالگرد به روز شده Mi-۲۶T۲V نخستین پرواز خود را در آگوست ۲۰۱۸ انجام داد. «الکسی کریورچکو» معاون وزیر دفاع روسیه روسیه در ماه مارس ۲۰۱۹ گفته بود که این وزارتخانه ۱۰ بالگرد Mi-۲۶T۲V خریداری خواهد کرد.


بالگردی پهن پیکر سنگین بوده که برای حمل و نقل و ترابری در ارتش استفاده می‌شود و ظرفیت حمل بار آن ۲۰ تن است.

این بالگرد که به مجموعه یکپارچه آویونیک NPK۹۰-۲V مجهز است عملکرد آن را در روز و شب برای پرواز در حال خودکار و رسیدن به نقطه از پیش تعیین شده و انجام فرود  فراهم می‌کند.

مجموعه‌های دفاعی این بالگرد به گونه‌ای است که آن را در برابر سامانه‌های موشکی دفاع هوایی محافظت می‌کند. این بالگرد برای انجام عملیات و پرواز به پنج کادر پروازی و خدمه نیاز دارد.

از سوی دیگر مقام‌های روسیه خبر داده‌اند که نخستین پرواز جنگنده نسل پنجمی چک میت برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده و تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۶ خواهد بود.

چک‌میت یک جنگنده پنهانکار چند منظوره تک موتوره، تک صندلی نسل پنجم و هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه یافته سوخو است.

بر اساس گزارش‌ها این هواپیما دارای قابلیت برخاست و فرود کوتاه در پیکربندی اصلی خود است وهمچنین از سامانه پشتیبانی لجستیکی «ماترویشکا» مجهز به هوش مصنوعی برای روال ساده تعمیر و نگهداری استفاده می‌کند.